Sjeldne/spesielle navn

Alba er et veldig fint navn, kjenner flere som heter det.

Eindride er ett navn jeg også liker godt. Som er spesielt, men ikke nytt.

Jeg stemmer forresten for trillingene Ajax, Flux og Lux.

Evnt uvanlige kombinasjoner av navn. Alexstoffer, Chrisander, Justina Brita, Hans Hugo, Karenmetteanne

Darin,Darwin ,Ella ,milla,

Jenta mi heiter Eir, relativt lite brukt. Om det er så utanlandsvenleg er vel usikkert.

Eg klarte meg for øvrig fint tre år i England med mitt navn, eg blei etter kvart vant til å bli kalt Runway eller run away. Eller som eine forelesaren insisterte på; Rænnvigg. Yess!

Det er jo praktisk om navnet i det minste er mulig å uttale på eit anna språk dersom ein har familie i utlandet.

Oldemoren min heter Aminda til mellomnavn. Fint men aldri hørt det før :)

Jeg har også sjeldent navn, men vil ikke bli gjenkjent :p
Ellers har jeg ei bekjent som brukte Hermine. Fint, men litt for spesielt for min smak. Veit ikke om det er sjeldent navn jeg, har bare hørt om to som har brukt det :)

Her har vi Daniella og Dexter. Hørt om 2-3 andre som heter Daniella, selv om det sikkert er fler, men ikke et veldig vanlig navn. Dexter derimot er nok mer sjeldent.

Last edited:
Hulda het oldemor:) Ellers har ei venninne en sønn som heter Jonah:)

Alba er et veldig fint navn, kjenner flere som heter det.

Eindride er ett navn jeg også liker godt. Som er spesielt, men ikke nytt.

Jeg stemmer forresten for trillingene Ajax, Flux og Lux.

Evnt uvanlige kombinasjoner av navn. Alexstoffer, Chrisander, Justina Brita, Hans Hugo, Karenmetteanne
Hans Hugo er ett litt uheldig navn! Når du sier det høyt/roper på ungen er det veldig lett at det blir "han sug ho".

Ei i klassen til guttungen heter Embla..

noen jenteforslag:
Alina
Milja
Emmie
Laura
Saga
Leona
Luna

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Håper noen vil dele navn de liker, har på barna eller seg selv, som er sjeldne og/eller spesielle :) Både jeg og min sønn har sjeldne navn, og det er noe jeg ønsker for fremtidige barn også. Derfor vil jeg gjerne ha noen ideer her! :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Hmm,vanskelig da man har forskjellig smak :-)

Sønnen min heter Zacharias som mellomnavn.. vet ikke om du liker slike navn? :-)

-Olivie
-Aletta
-Cyrine(uttales syrin)
-Waldemar hehe

Vanskelig :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Jentene mine heter Alva og Alina. Ikke spesielt vanlige navn men ikke "sære"..

Hmm,vanskelig da man har forskjellig smak :)

Sønnen min heter Zacharias som mellomnavn.. vet ikke om du liker slike navn? :)

-Olivie
-Aletta
-Cyrine(uttales syrin)
-Waldemar hehe

Vanskelig :)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Zacharias er pent, men ikke helt min smak likevel ;p
Hm.. vanskelig når man ikke har samme smak ja.. Olivie var pent, også liker jeg Emmi.
Tror kriteriene mine står på at det ikke skal være noe ck, ch, også videre, slike "vanskelige" skrivemåter, ingen ekstra bokstaver på en måte. Rett fram og enkelt. Sjeldent og pent uten å være sært. Gjerne kort, og med mulighet for mellomnavn(eller ekstra fornavn som det vel egentlig er). Sønnen min har tre bokstaver i sitt første fornavn og seks i sitt andre fornavn. Sønnen min sitt første fornavn er også det første navnet på en by ute i verden et sted, hadde vært gøy med noe lignende til neste også, men det gjør det hele veldig komplisert :p

Alle forslag som kommer inn her tas godt imot ! Jeg/vi har en vrien smak, og blir litt lei av å lete selv ;) Håper å ha en liten liste innen barnet blir født (Selv om jeg ikke er gravid enda). Forrige gang hadde vi ikke peiling da han ble født, så det tok sin tid å finne noe og bli enig.

Back
Topp