♡ Drømmen vår ♡

Se der ja! Da ble det din tur denne gangen :D

Ja, det ble visst det. Det var vel bare sånn det skulle være?

EL kom 1 uke for tidlig, slik at jeg nå har egentlig ganske stor sjanse på å rekke bhg-fristen. Hjertet skal begynne å banke på selveste juleaften. Føler dette er sånne små tegn, må være skjebnen. Lille spiren min. <3

Jeg har lyst til å begynne å stryke på magen, men det er litt tidlig enda. :p *FNIS*. Jeg er bare utrolig glad i dag. Veldig fin start på helgen med den testen der.

upload_2013-12-13_13-26-59-png.43438

På 48 timer hadde hcg økt med 9 ganger så mye som på mandag. <3 Jeg hadde hcg på 6,1 i blodprøven på mandag, 10 dpo, og så hadde jeg hcg på 53 i blodprøven på onsdag, 12 dpo. :)

:love7:love7:love7:love7:love7:love7:love7:love7:love7:love7

Gratulerer så mye

Tusen takk! :-)

Håper du snart kommer etter enten med en overraskelsesspire eller med litt hjelp. <3

*Taster på app på mobilen*

Streken er sterkere enn i går, og i går var den sterkere enn i foriggårs (siste bilde jeg har lagt ut). Så, det ser jo bra ut foreløpig. Jeg er i dag 16 dpo.

Teststreken er fremdeles ikke like sterk som kontrollstreken. Derfor har jeg funnet frem litt materiale for å undersøke hvordan disse wondfo-testene egentlig viser hcg.

upload_2013-12-15_15-33-39.png

Først og fremst er denne tabellen veldig fin (http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single). Den viser hcg nivå hos kvinner med påvist hjertelyd hos ett foster. Altså ikke flerling svangerskap (hvor det gjerne er høyere hcg). Etter påvist hjertelyd er abort-risikoen kun 2-3 %, så derfor er det grunn til å anta at de fleste hcg-målingene her har resultert i en levende baby.

Median-verdien er den midterste verdien. Så det betyr når de f.eks. har tall fra 3883 kvinner 20 dpo så er den midterste hcg-verdien 871, så 1941 kvinner hadde under 871 og 1941 kvinner hadde over 871.

Jeg hadde 6,1 ved 10 dpo, median der var 15, men laveste målte var 1. Jeg hadde 53 ved 12 dpo, median der var 38. Så det virker jo veldig greit. :)

Så er det wondfo-testene.

Disse svake strekene, som dukket opp innen tidsfristen hos meg (og er tydeligere i virkeligheten enn på bilde) var tatt rett før og rett etter blodprøve ved 10 dpo. Så disse strekene er ved hcg på 6,1 (de to testene på morgen er tatt i samme urin, men den øverste testen gikk i stykker så jeg tok en ekstra for sikkerhetsskyld):
upload_2013-12-15_15-39-24.png

Dette er testen tatt på morgen 12 dpo, da hcg var 53:
upload_2013-12-15_15-40-36.png

Så er det andre bilder jeg har funnet på nettet (siden jeg ikke har tatt flere hcg-målinger selv).

Dette er en kvinne som opplevde spontanabort. Hun bestemte seg for å benytte anledningen til å trikse med urinen sin. Jeg ble utrolig fascinert av dette. Hun fikk målt hcg i blod samme dag som denne urinprøven hun har trikset med. Hcg i blod var 117. Deretter har hun fordelt urin og vannet det ut med 1/2, 1/3, 1/5 osv. Så ved å da si at man har tynnet ut hcg (halvert mengden, tredjedel av mengden osv) så fikk hun disse strekene på testene sine;
3a9f74c1.jpg

Og her har vi jo en gammel gjenganger i min dagbok;
2043923.JPG

Det jeg legger merke til på dette bildet er at test-streken først er like sterk som kontrollstreken ved 14-15-16 dpo (og jeg hadde ikke sagt før 16 dpo om det var EL-tester). På 14 dpo er hcg-nivået i blodprøven 430. Det betyr altså at teststreken ikke nødvendigvis blir like sterk som kontrollstrken før man har passert 450 omtrent da.

I median-verdiene skjer det mellom 18 og 19 dpo. For meg betyr det at det er enda 2-3 dager til. :)

Last edited:
Jeg har veldig lik strek som i går og er veldig glad jeg gjorde hcg research i går. For da er jeg fortsatt optimistisk.

Denne kvinnen testet fra 10 til 18 dpo og ser ut til å ligge omtrent midt på median hele veien. Det er først ved 18 dpo hun fikk sterk strek. Disse testene er ikke mine:
1387176455038.jpg

Her derimot kommer mine. Det jeg liker godt nå er at i går og i dag kunne man se tydelig en teststrek fra første stund fargestoffet dro seg oppover. :-)

Så jeg håper at alt er bra selv om jeg er litt utålmodig på streken. Men så ser jeg i tabellen at de som ligger på minste rapporterte tall ikke er over 450 i hcg-nivå når de er 30 dpo... Så streken betyr ikke nødvendigvis så mye. På bildet synes jeg nesten dagens strek så litt svakere ut, men i virkeligheten ser den helt lik ut som i går. Jeg håper alt er bra.

Mine tester fra 13 til 17 dpo:
1387176797415.jpg

Last edited:
Jeg har veldig lik strek som i går og er veldig glad jeg gjorde hcg research i går. For da er jeg fortsatt optimistisk.

Denne kvinnen testet fra 10 til 18 dpo og ser ut til å ligge omtrent midt på median hele veien. Det er først ved 18 dpo hun fikk sterk strek. Disse testene er ikke mine:
Vis vedlegget 43637

Her derimot kommer mine. Det jeg liker godt nå er at i går og i dag kunne man se tydelig en teststrek fra første stund fargestoffet dro seg oppover. :)

Så jeg håper at alt er bra selv om jeg er litt utålmodig på streken. Men så ser jeg i tabellen at de som ligger på minste rapporterte tall ikke er over 450 i hcg-nivå når de er 30 dpo... Så streken betyr ikke nødvendigvis så mye. På bildet synes jeg nesten dagens strek så litt svakere ut, men i virkeligheten ser den helt lik ut som i går. Jeg håper alt er bra.

Mine tester fra 13 til 17 dpo:
Vis vedlegget 43638

Det er jo en kjempe flott strek :-D Dette kommer til å gå kjempe fint! <3 NYT tiden!

Det er jo en kjempe flott strek :-D Dette kommer til å gå kjempe fint! <3 NYT tiden!

Tusen takk! :-) <3 Jeg er fortsatt veldig glad, men gleder meg til fredag, da er jeg 5+0 og forbi grensen for kjemisk graviditet.

Tusen takk! :) <3 Jeg er fortsatt veldig glad, men gleder meg til fredag, da er jeg 5+0 og forbi grensen for kjemisk graviditet.

Oi tiden går så fort <3 Tenk om bare noen uker er du 8 uker på veg! :-D

Oi tiden går så fort <3 Tenk om bare noen uker er du 8 uker på veg! :-D

Hihi.. Jeg synes ikke det har gått så veldig fort enda, men juleukene kommer til å gå fort, så det hjelper. :-)

I morgen er det én uke siden jeg fikk positiv CB digital. :D

Hihi.. Jeg synes ikke det har gått så veldig fort enda, men juleukene kommer til å gå fort, så det hjelper. :-)

I morgen er det én uke siden jeg fikk positiv CB digital. :D

Når du tenker å offentligjøre det til familien da?
Tiden flyr vell avsted snart skal du se ;)

Når du tenker å offentligjøre det til familien da?
Tiden flyr vell avsted snart skal du se ;)

Vi har allerede fortalt det til de nærmeste. Jeg synes det har vært litt tungt å være helt alene om de kjemiske graviditetene, så om vi mister senere nå så vil jeg gjerne at de aller nærmeste skal vite om det. De vet jo nå også at det er veldig tidlig og at det ikke er offisielt. Vi forteller vel resten av slekten i starten av februar tenker jeg. :) Da er jeg ca. 12 uker. Det kan godt hende vi deler med noen av våre nære venner etter jul, men i julen nå så holder det med aller nærmeste familien. :)

Ja, jeg håper tiden flyr avsted, juleukene går hvert fall fort så de får jeg "gratis" som jeg kaller det. :p

Jeg håper du følger etter snart, skulle liksom ønske jeg kunne ha med meg alle fra FS jeg da. :)

4+5 ♥ (19 dpo)
Dette blir siste dag med testegalskap. Nå er jeg "i mål" med testene føler jeg, og tror egentlig bare det vil stresse meg om jeg skal tyde noe på strekene heretter. Det er planen hvert fall, nå kan testene ligge i fred. Her er alle testene frem til i dag. Og se også dagens CB digital. :) :D

Det som var gøy med å ta dagens CB digital var at "GRAVID" kom opp ganske så med en gang, men timeglasset fortsatte å jobbe øverst i venstre hjørne selv om det stod "GRAVID" så den brukte lengre tid på å tenke ut ukene. Forrige gang (GRAVID 1-2) så kom både GRAVID og 1-2 samtidig når testen hadde tenkt i 3 laaange minutter.

bilde 2 med hjerte.jpg

testetøsa ferdig pp 6.jpg

Vi har allerede fortalt det til de nærmeste. Jeg synes det har vært litt tungt å være helt alene om de kjemiske graviditetene, så om vi mister senere nå så vil jeg gjerne at de aller nærmeste skal vite om det. De vet jo nå også at det er veldig tidlig og at det ikke er offisielt. Vi forteller vel resten av slekten i starten av februar tenker jeg. :) Da er jeg ca. 12 uker. Det kan godt hende vi deler med noen av våre nære venner etter jul, men i julen nå så holder det med aller nærmeste familien. :)

Ja, jeg håper tiden flyr avsted, juleukene går hvert fall fort så de får jeg "gratis" som jeg kaller det. :p

Jeg håper du følger etter snart, skulle liksom ønske jeg kunne ha med meg alle fra FS jeg da. :)
Okei, skjønner den.
Vi følger nok etter ganske snart ;) holder en knapp på prikkeline nå, trur hun har klart det :)

Okei, skjønner den.
Vi følger nok etter ganske snart ;) holder en knapp på prikkeline nå, trur hun har klart det :)

Jeg også tror prikkeline har klart det! :D Det er så gøy, og så kommer dere andre etter hvert. Det er rart å bli delt opp i nye underforum uten dere. Jeg sniker og heier på dere uansett da. :)

Jeg også tror prikkeline har klart det! :D Det er så gøy, og så kommer dere andre etter hvert. Det er rart å bli delt opp i nye underforum uten dere. Jeg sniker og heier på dere uansett da. :)
Ja det blir rart. Følte meg som en stalker igår, siden jeg gikk innpå aug 14 for å følge deg :p haha
Skulle nesten ha laget gruppen *gravide tempere 13/14* :p så hadde vi vært samlet

Ja det blir rart. Følte meg som en stalker igår, siden jeg gikk innpå aug 14 for å følge deg :p haha
Skulle nesten ha laget gruppen *gravide tempere 13/14* :p så hadde vi vært samlet

Ja, det hadde vært veldig lurt!!! Det finner faktisk et åpent forum hvis man går kun inn på 2014, altså, før du trykker på "Januar" "Februar" osv. Der kan vi lage en egen skravletråd etter hvert som dere blir gravide! ;) :D

Ja, det hadde vært veldig lurt!!! Det finner faktisk et åpent forum hvis man går kun inn på 2014, altså, før du trykker på "Januar" "Februar" osv. Der kan vi lage en egen skravletråd etter hvert som dere blir gravide! ;) :D
Ja det må vi gjøre :D så det var ei som kommenterte at du lager mange poster, synes det er bra du gjør når ingen andre gjør det! Stå på :D hihi, håper jeg får en positiv test snart sånn at jeg kan snoke på august å september.

Ja det må vi gjøre :D så det var ei som kommenterte at du lager mange poster, synes det er bra du gjør når ingen andre gjør det! Stå på :D hihi, håper jeg får en positiv test snart sånn at jeg kan snoke på august å september.

Ja, jeg ble litt satt ut av det. :confused: Jeg forsøker jo bare å lage det "hjemmekoselig" og gi mulighet for skravling om mange ulike temaer, samt å bli bedre kjent. Jeg trodde det var det man gjorde på forum. :rolleyes: Heldigvis har jeg ikke fått noen andre tilbakemeldinger av samme kategori, heller tvert i mot. De fleste sier jo at de er veldig glad for å være på samme gruppe som meg. Det er mye hyggeligere. Men det var bedre på FS da var det bare god stemning hele tiden (altså oss i mellom, ganske mye kjipt som skjer med oss prøvere og de som kommer tilbake på FS osv., men stemningen er alltid varm og god).

JA! Du må komme og snoke på august, for du havner vel på september ja. Du har full tillatelse til å snoke på oss hvert fall. :)

4+5 ♥ (19 dpo)
Dette blir siste dag med testegalskap. Nå er jeg "i mål" med testene føler jeg, og tror egentlig bare det vil stresse meg om jeg skal tyde noe på strekene heretter. Det er planen hvert fall, nå kan testene ligge i fred. Her er alle testene frem til i dag. Og se også dagens CB digital. :) :D

Det som var gøy med å ta dagens CB digital var at "GRAVID" kom opp ganske så med en gang, men timeglasset fortsatte å jobbe øverst i venstre hjørne selv om det stod "GRAVID" så den brukte lengre tid på å tenke ut ukene. Forrige gang (GRAVID 1-2) så kom både GRAVID og 1-2 samtidig når testen hadde tenkt i 3 laaange minutter.

Og i tillegg til at hcg tydeligvis er høyt denne gangen her (se innlegget over), så er jeg nå 5 fullgåtte uker. Altså over grensen for kjemisk graviditet. :D

Lille spire! ♥

Jeg håper nå at denne dagboken ender med en liten augustbaby. :)

Back
Topp