overtid

Jeg syns det var vondt, ikke bare ubehagelig, hehe. Men nå var jeg anspent, så du sier noe der, ja :)

Hvorfor var du anspent ? Rart å bli undersøkt nedentil ? Trodde det ville bli det, men tenkte at det var noe han var vant med, så helt avslappet når det kom til stykket....
 
Hvorfor var du anspent ? Rart å bli undersøkt nedentil ? Trodde det ville bli det, men tenkte at det var noe han var vant med, så helt avslappet når det kom til stykket....
Det føltes rart at noen andre enn mannen rørte meg nedentil, ja. Så syns jeg det var vondt og jeg fikk liksom ikke slappet av. Ble strippet igjen på føden. Da hadde jeg lystgass og det var helt ok. Så er viktig å slappe av og ikke spenne musklene. Liker generelt ikke å bli undersøkt nedentil så er en liten utfordring å ikke spenne musklene.
 
Huff stripping høres ikke noe godt ut! Har det hatt noen effekt hos dere?
Det hjalp litt ja. Fikk hyppigere rier og mer åpning. Men måtte strippes 3 ganger.
 
Hadde tydeligvis effekt her!
Hadde to cm åpning på kontrollen onsdag!
I går 19.15 gikk vannet plutselig og en time senere begynte riene! Hadde ikke mistanke om noe siden jeg ikke hadde noe særlige kynnere de siste dagene (man-onsdag)
Dro til sykehuset for undersøkelse i 9tiden og fikk vite at det var tre cm åpning, og ikke mer modning enn dagen før... Dro hjem, ble der til kvart på ett, da klarte jeg ikke mer. På den korte tiden hadde et blitt 5-6 cm åpning, så fikk plassere meg i badekar med lystgass! Veldig deilig, både varmvannet og lystgassen. Kvart på tre ca kom pressriene, og 03.12 var verdens nydeligste gutt ute !
Helt utrolig at dette skjedde på 7 timer bare!

Gabriel Mikal er 4125 gram, 52,5 cm lang og 38 i hodeomkrets :)
Så takknemlig for en fantastisk flott fødsel og en super ektemann ved min side, pluss et supert søskenbarn som var med under hele fødselen og to fantastiske jordmødre!
Kunne ikke vært mer lykkelig enn jeg er nå! Gabriel sover på brystet og Hallvard har sovnet på siden av oss i senga <3

Masse lykke til i fødselen som kommer for dere andre, det er så veldig verdt den smerten som er der en periode!
 
Last edited:
Hadde tydeligvis effekt her!
Hadde to cm åpning på kontrollen onsdag!
I går 19.15 gikk vannet plutselig og en time senere begynte riene! Hadde ikke mistanke om noe siden jeg ikke hadde noe særlige kynnere de siste dagene (man-onsdag)
Dro til sykehuset for undersøkelse i 9tiden og fikk vite at det var tre cm åpning, og ikke mer modning enn dagen før... Dro hjem, ble der til kvart på ett, da klarte jeg ikke mer. På den korte tiden hadde et blitt 5-6 cm åpning, så fikk plassere meg i badekar med lystgass! Veldig deilig, både varmvannet og lystgassen. Kvart på tre ca kom pressriene, og 03.12 var verdens nydeligste gutt ute !
Helt utrolig at dette skjedde på 8 timer bare!

Gabriel Mikal er 4125 gram, 52,5 cm lang og 38 i hodeomkrets :)
Så takknemlig for en fantastisk flott fødsel og en super ektemann ved min side, pluss et supert søskenbarn som var med under hele fødselen og to fantastiske jordmødre!
Kunne ikke vært mer lykkelig enn jeg er nå! Gabriel sover på brystet og Hallvard har sovnet på siden av oss i senga <3

Masse lykke til i fødselen som kommer for dere andre, det er så veldig verdt den smerten som er der en periode!
Gratulerer :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Så bra at det hjalp å bli strippet! Gratulerer så mye! Kos dere :D
 
Hmm.. stod opp for å gå på do i stad og da rant det i trusa før jeg rakk do. Dette var rosa. Gikk på do igjen en halvtime senere og det er fortsatt rosa når jeg tørker meg. Har litt menssmerter innimellom. Termin i morgen. Flere som har opplevd det?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Hadde tydeligvis effekt her!
Hadde to cm åpning på kontrollen onsdag!
I går 19.15 gikk vannet plutselig og en time senere begynte riene! Hadde ikke mistanke om noe siden jeg ikke hadde noe særlige kynnere de siste dagene (man-onsdag)
Dro til sykehuset for undersøkelse i 9tiden og fikk vite at det var tre cm åpning, og ikke mer modning enn dagen før... Dro hjem, ble der til kvart på ett, da klarte jeg ikke mer. På den korte tiden hadde et blitt 5-6 cm åpning, så fikk plassere meg i badekar med lystgass! Veldig deilig, både varmvannet og lystgassen. Kvart på tre ca kom pressriene, og 03.12 var verdens nydeligste gutt ute !
Helt utrolig at dette skjedde på 8 timer bare!

Gabriel Mikal er 4125 gram, 52,5 cm lang og 38 i hodeomkrets :)
Så takknemlig for en fantastisk flott fødsel og en super ektemann ved min side, pluss et supert søskenbarn som var med under hele fødselen og to fantastiske jordmødre!
Kunne ikke vært mer lykkelig enn jeg er nå! Gabriel sover på brystet og Hallvard har sovnet på siden av oss i senga <3

Masse lykke til i fødselen som kommer for dere andre, det er så veldig verdt den smerten som er der en periode!
Gratulerer :D
 
Hmm.. stod opp for å gå på do i stad og da rant det i trusa før jeg rakk do. Dette var rosa. Gikk på do igjen en halvtime senere og det er fortsatt rosa når jeg tørker meg. Har litt menssmerter innimellom. Termin i morgen. Flere som har opplevd det?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg hadde ringt føden om jeg var deg! Kanskje det er fostervann? Krysser fingrene for at du er i gang, og at du får en fin fødeopplevelse!
 
Jeg hadde ringt føden om jeg var deg! Kanskje det er fostervann? Krysser fingrene for at du er i gang, og at du får en fin fødeopplevelse!
Ringte føden og jeg skulle se det an i et par timer. Er fortsatt rosa det som kommer, men venter til eventuelt smerter/rier før jeg dra. Tror kanskje det er festeblødning... Bor litt unna sykehuset og samboer har ikke lappen. Junior er aktiv, så det er jo et godt tegn :)
 
41+1 her og ikke antydning til at babyen vil ut.. overtidskontroll på mandag. Så får de hva de sier da.. orker seriøst ikke lenger snart..
 
Vi venter fortsatt, formen er fin :) 41+2 og overtidskontroll imorra! noen som vet hva som skjer da?

Hvordan går det med dere andre?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
40+6, melder ikke bebis ankomst før tirsdag må vi ta den lange turen inn til st. Olavs for kontroll på onsdag. Regner med at det ikke blir gjort annet enn overtidskontroll og eventuelt bestemt ny dag jeg må inn igjen. Noe som vil si at vi må kjøre hjem igjen samme dag.... 3 timer en vei. Så da blir det ca 6 timer tur-retur + venting på sykehuse.. Så lang dag blir det.

Så du har bare det å komme deg ut litt fort bebis!! Lei av disse turene nå! :p
 
Back
Topp