♡ Drømmen vår ♡

Måtte bare ta enda ett bilde av kveldens test. Den ligger her, rosa og fin ved siden av meg, og jeg klarer ikke la være å se på den. :p

Her med og uten filter:

ImageUploadedByBV Forum1386622514.046242.jpg

ImageUploadedByBV Forum1386622580.804379.jpg

PP 6, 11 dpo

Jeg fikk ikke sove mer. Så da ble det temping to timer for tidlig. Tempen lå på 36,9 - 37,0, jeg målte flere ganger så den må ha ligget midt mellom disse. Jeg justerte den opp til 37,1 - høy, fin temp! :D

Og testen har sterkere strek enn alle testene i går, selv om streken fortsatt er svak. Jeg håper det bare er fordi jeg kun er 11 dpo. Jeg vet jo at det er normalt med svake streker i starten. Men nå ønsker jeg meg sterkere strek snart altså, for hvis ikke er jeg jo livredd for at dette er så sterk som den blir for meg. Og det er for svakt. :confused:

Morgenurin:

ImageUploadedByBV Forum1386648049.273148.jpg

Last edited:
Andre sine tester - fra Google søk!

For å roe ned nervene med svake positive tester 11 dpo så fant jeg følgende på internett.

Her er en som har testet fra 10 dpo til 18 dpo:

por5cs0h4o124nn.jpg

2043923.JPG

61wCpIVh9nL.jpg

Ble litt beroliget av disse kvinnene som har startet med (nesten) like svake som mine. :) Lov til å håpe nå! *Heia spiren*

Vel. Jeg har holdt meg i 4,5 time fra forrige gang jeg tisset. Bestemte meg for å ta en strimmel. Testetøsa bestemte at jeg skulle ta tiden og: "om streken er synlig med en gang så tar du CB digital."

Streken kom etter 60 sekunder....

Denne streken her (bilde er tatt 8 min etter dypping):

imageuploadedbybv-forum1386673239-965348-jpg.43117

(Nå som minuttene går og den tørker blir streken tydeligere og tydeligere. Her er bilde en stund etter:
imageuploadedbybv-forum1386680973-016600-jpg.43131
)

Streken kom altså etter 60 sekunder. Ett minutt. Javel. "Er det med en gang da?" Testetøsa mente det.

Så da ble det CB digital rett etterpå. Og den jobbet i tre minutter med timeglasset.

imageuploadedbybv-forum1386673359-440876-jpg.43118

Lille spire, klor deg fast! :love7

For å fullføre galskapen tok jeg en EL-test etter å ha fått resultatet på CB digital. Den er mye sterkere enn i går (da var den supersvak), men ikke positiv. Så EL-tester funker ikke som g-tester på meg (eller er tregere i hvert fall?) Måtte teste på samme urin som CB digital, derfor EL-test til slutt. :p

imageuploadedbybv-forum1386673452-660152-jpg.43120

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå? Nå er det vel lov å håpe at dette går bra? Krysser fingrene for meg selv. :)

Last edited:
Jeg har tydeligvis beregnet feil EL-termin, det var ikke 26.8, men 24.8 det ble med EL 29. november.

Og det jeg synes er finest av alt i den oversikten under her er at hjertet skal begynne å slå på juleaften! :) <3 Kjære, lille spire - klor deg godt fast nå. :love017

upload_2013-12-10_12-41-15-png.43122

Edit:
Ops - denne kalkulatoren bruker 40+2, ny standard er 40+3. Så denne sier riktig mensdato, riktig befruktning, og riktig hvor langt man er på vei, men man må slenge på en dag på termin. Så da blir det 25. august. :-)

Last edited:
Jeg har tydeligvis beregnet feil EL-termin, det var ikke 26.8, men 24.8 det ble med EL 29. november.

Og det jeg synes er finest av alt i den oversikten under her er at hjertet skal begynne å slå på juleaften! :) <3 Kjære, lille spire - klor deg godt fast nå. :love017

upload_2013-12-10_12-41-15-png.43122
Det hadde vært den perfekte julegave <3
Men hvilket program er det der?
Jeg visker gratulerer <3<3

Det hadde vært den perfekte julegave <3
Men hvilket program er det der?
Jeg visker gratulerer <3<3

Tusen takk! Ja, et bankende hjerte i løpet av romjulen hadde virkelig vært tidenes aller beste julegave!!!! <3 (Blir våt i øynene og klump i halsen av å tenke på at det kanskje skal skje nå!) <3

Det er denne siden her;

http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece

Jeg bare jukser litt med mensdatoen for å få riktig befruktningsdato i forhold til EL. Det ble jo spesielt viktig denne syklusen hvor EL kom på dag 10 allerede. :)

Last edited:
Åååå gratulerer SÅ mye!! Så glad på dine vegne, å litt missunlig. Jeg vil også ha crinone. Sender du resten i posten til meg?
:-P
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Åååå gratulerer SÅ mye!! Så glad på dine vegne, å litt missunlig. Jeg vil også ha crinone. Sender du resten i posten til meg?
:p
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tusen takk!! :D

Jeg kan ikke gi bort enda ;), må kjøpe 3 pakker til (gadd ikke kjøpe mer enn én pakke av gangen for de koster over 500 kr for pakka) for jeg skal jo ta daglig til jeg er 12 uker på vei (blir mye penger, men det er det verdt!) Så tør ikke gi bort enda. :p Håper du får Crinone du og, det kan se ut som det har fungert for meg! :) Gynekologen din må jo virkelig finne ut av lutealfasen din synes jeg, og da tipper jeg jo at du trenger noe progestron-støtte. <3

Vel. Jeg har holdt meg i 4,5 time fra forrige gang jeg tisset. Bestemte meg for å ta en strimmel. Testetøsa bestemte at jeg skulle ta tiden og: "om streken er synlig med en gang så tar du CB digital."

Streken kom etter 60 sekunder....

Denne streken her (bilde er tatt 8 min etter dypping):

imageuploadedbybv-forum1386673239-965348-jpg.43117

(Nå som minuttene går og den tørker blir streken tydeligere og tydeligere. Her er bilde en stund etter:
imageuploadedbybv-forum1386680973-016600-jpg.43131
)

Streken kom altså etter 60 sekunder. Ett minutt. Javel. "Er det med en gang da?" Testetøsa mente det.

Så da ble det CB digital rett etterpå. Og den jobbet i tre minutter med timeglasset.

imageuploadedbybv-forum1386673359-440876-jpg.43118

Lille spire, klor deg fast! :love7

For å fullføre galskapen tok jeg en EL-test etter å ha fått resultatet på CB digital. Den er mye sterkere enn i går (da var den supersvak), men ikke positiv. Så EL-tester funker ikke som g-tester på meg (eller er tregere i hvert fall?) Måtte teste på samme urin som CB digital, derfor EL-test til slutt. :p

imageuploadedbybv-forum1386673452-660152-jpg.43120

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå? Nå er det vel lov å håpe at dette går bra? Krysser fingrene for meg selv. :)
Jaa!!! Jeg visste det - augustforum på deg også det står svart på hvitt Gravid, da må det være love å juble?!

Jaa!!! Jeg visste det - augustforum på deg også det står svart på hvitt Gravid, da må det være love å juble?!

Tusen takk for at du heier på meg! <3

Jeg jubler i dag, men er samtidig ganske nervøs fortsatt. Vil gjerne komme til lørdag uten blod, og deretter til uke 5 så jeg er forbi grensen for kjemisk. :-)

*Taster på app på mobilen*

Tusen takk!! :D

Jeg kan ikke gi bort enda ;), må kjøpe 3 pakker til (gadd ikke kjøpe mer enn én pakke av gangen for de koster over 500 kr for pakka) for jeg skal jo ta daglig til jeg er 12 uker på vei (blir mye penger, men det er det verdt!) Så tør ikke gi bort enda. :p Håper du får Crinone du og, det kan se ut som det har fungert for meg! :) Gynekologen din må jo virkelig finne ut av lutealfasen din synes jeg, og da tipper jeg jo at du trenger noe progestron-støtte. <3
Oisann det var dyrt. Men jammen er det verdt hver krone :-D Ja nå venter jeg bare på positiv eggløsningstest, så jeg kan komme meg til gynekologen for å bevise at jeg har eggløsning, og hvor lang lutealfasen er! Så håper jeg på crinone. Hvis ikke bytter jeg både fastlege og gynekolog :)

Tusen takk for at du heier på meg! <3

Jeg jubler i dag, men er samtidig ganske nervøs fortsatt. Vil gjerne komme til lørdag uten blod, og deretter til uke 5 så jeg er forbi grensen for kjemisk. :-)

*Taster på app på mobilen*
Det er forståelig :-) må den klore seg fast!!

Oisann det var dyrt. Men jammen er det verdt hver krone :-D Ja nå venter jeg bare på positiv eggløsningstest, så jeg kan komme meg til gynekologen for å bevise at jeg har eggløsning, og hvor lang lutealfasen er! Så håper jeg på crinone. Hvis ikke bytter jeg både fastlege og gynekolog :)

Ja, det er dyrt, men om du bruker mer enn 1600 kr i året på medisiner på hvit resept så kan du sende samlet alle kvitteringer til NAV for å få tilbakebetalt det som er over 1600 kr. Alternativ to er å få legen til å søke om at du skal få det på blå resept. Jeg tenkte at dersom jeg skulle prøve med Crinone "fast" i 2014 så kunne jeg bedt legen om å søke om det. :) Foreløpig kjøpte jeg jo bare én pakke for å teste denne syklusen, det er 15 doser per pakke (15 dager). Så det rekker jo fint for én syklus. Om man ikke får et befruktet egg da, da må man ut og kjøpe mer. :)

Håper du snart får positiv EL-test og bekreftet hva som skjer både med egget og lutealfasen din (og så gjerne en spire raskt etter det!) :)

Back
Topp