♡ Drømmen vår ♡

Testetøsa og Crinone

Vel. Jeg har egentlig bestemt meg for å vente med g-test til mandag, 10 dpo. Siden jeg aldri har fått utslag før 10 dpo før. Forrige syklus fikk jeg vel utslag 11 dpo.

Derimot fikk jeg jo stigning på EL-testene fra 8 til 10 dpo, før jeg sluttet med EL-tester og gikk over på bare g-tester. Så denne syklusen her bestemte jeg meg for å begynne med EL-tester allerede 5 dpo. For å se om de svinger. 5, 6 og 7 dpo var testene HELT like i styrken, de var veldig svake. I dag, 8 dpo, så er den litt sterkere. Så. Nå ble jeg spent igjen da.

Så. Om den stiger i morgen på EL-testen også, så blir det hvert fall g-test på mandag, og kanskje jeg må inn og ta blodprøve på mandag eller tirsdag. Denne gangen skal jeg få målt hcg hvert fall, om det er hcg. Men jeg håper jo egentlig at jeg denne gangen eventuelt beholder spiren da, om det er en spire her nå igjen. *Krysser fingrene for positiv effekt av Crinone og julespire*

Glem det jeg sa tidligere i dag. Vente til mandag. Gi meg en lørdag med litt for få planer og jeg ryker på en g-test.

Ettermiddagsurin, ultrasvak strek på g-test etter tidsfristen. Så ultrasvak at den ikke synes på bilde. Dette er jo et ugyldig resultat enda (både fordi den kom etter tidsfristen og fordi den er så svak at man trenger forstørrelsesglass og førstehåndskunnskap om hvor streken skal være), men jeg sender en liten bønn om at dette er en spire som holder på å feste seg ordentlig nå og at Crinone gir den ekstra hjelpen som skal til. <3 *Håpefull*.

Er det pp 6 som er lykkeperioden for oss?

Glem det jeg sa tidligere i dag. Vente til mandag. Gi meg en lørdag med litt for få planer og jeg ryker på en g-test.

Ettermiddagsurin, ultrasvak strek på g-test etter tidsfristen. Så ultrasvak at den ikke synes på bilde. Dette er jo et ugyldig resultat enda (både fordi den kom etter tidsfristen og fordi den er så svak at man trenger forstørrelsesglass og førstehåndskunnskap om hvor streken skal være), men jeg sender en liten bønn om at dette er en spire som holder på å feste seg ordentlig nå og at Crinone gir den ekstra hjelpen som skal til. <3 *Håpefull*.

Er det pp 6 som er lykkeperioden for oss?
Æ trur pp6 e lykkeperioden dokkers :) Krysse fingran å heie på dæ :) Mine testa va å sånn ultrasvak i begynnelsa.... :)

Æ trur pp6 e lykkeperioden dokkers :) Krysse fingran å heie på dæ :) Mine testa va å sånn ultrasvak i begynnelsa.... :)

Jeg vet heldigvis at jeg skal regne med svake streker i mange dager til dersom det faktisk er noe, så foreløpig tar jeg det med ro og håper. Det var nok en så svak strek i dag at mange ikke hadde sett den
Så jeg må nesten bare vente og se. :p

Takk for at du heier meg. :-)

*Taster på app på mobilen*

Jeg er ikke kvalm mer og heller ikke noe mer sure oppstøt. Nå er jeg livredd kroppen ikke har en spire og Crinone er bortkastet. Æsj. Dårlig søndag. Jeg som var så glad og håpefull i går.

Jeg er ikke kvalm mer og heller ikke noe mer sure oppstøt. Nå er jeg livredd kroppen ikke har en spire og Crinone er bortkastet. Æsj. Dårlig søndag. Jeg som var så glad og håpefull i går.

Det trenger jo ikke bety noe! Jeg hadde ingen tegn før jeg fikk to sterker, og etter det har symptomene vært av og på. Noen dager med kvalme, andre uten. Noen dager med sure oppstøt, svimmel, ømne pupper, og andre uten. Og forrige graviditet var helt motsatt. Aldri vært så dårlig i hele mitt liv :p Har så vidt passert syv uker nå, og har sett hjertet slå senest på fredag :) jeg har troen på deg :)

-Appen

Det trenger jo ikke bety noe! Jeg hadde ingen tegn før jeg fikk to sterker, og etter det har symptomene vært av og på. Noen dager med kvalme, andre uten. Noen dager med sure oppstøt, svimmel, ømne pupper, og andre uten. Og forrige graviditet var helt motsatt. Aldri vært så dårlig i hele mitt liv :p Har så vidt passert syv uker nå, og har sett hjertet slå senest på fredag :) jeg har troen på deg :)

-Appen

Takk! :) Jeg vet jo egentlig at symptomer kan variere fra dag til dag, fra spire til spire, fra kvinne til kvinne. Så. Det logiske ligger baki her, men så er det følelsene og håpet. Haha.. Ukontrollerbart.

Dessuten har jeg testet med EL-tester dpo denne syklusen fra 5 dpo, siden jeg fikk sterkere og sterkere fra 7-10 dpo forrige syklus før svak positiv g-test 11 dpo. Og dagens EL-test er veldig svak, like svak som de jeg tok 5-7 dpo. Jeg fikk bittelitt sterkere 8 dpo, men det var bare bittelitt og i dag er den nesten usynlig igjen. Og jeg synes "alle" som prøver wondfo (de fra billligtester) EL-tester når de er gravide har sterk strek eller positiv. Så, da tenker jeg at det kanskje ikke er noe hcg denne runden. Og blir litt irritert for at jeg ikke har klart å befrukte et egg den syklusen vi fikk prøve Crinone. Da får jeg jo ikke vite om den hjelper oss med de kjemiske. Æsj æsj æsj.

Jeg har spaltet personlighet dpo, jeg er både Lykkeliten (fornuftig, avventende, kunnskapsrik) og testetøsa (må teste på all urin og svinger fryktelig opp og ned etter hva testene viser, uansett om det er logisk eller ikke....) :p

Ok. Ultrasvak strek på g-test i går, etter tidsfristen. Ultrasvak strek på g-test i dag, 9 dpo, ettermiddagsurin, innen tidsfristen. Dagens strek er sterkere enn den i går. Dagens synes så vidt på bilde (med og uten filter):

imageuploadedbybv-forum1386519354-338672-jpg.42926

imageuploadedbybv-forum1386519396-660059-jpg.42927

P.S. Jeg mener ikke det rosa området nærmest kanten, det skjønner jeg at bare er fargestoff som henger igjen. Jeg mener der hvor det faktisk skal være strek. :p Og jeg vet at det er ultrasvakt. Det er lov å si at man ikke ser streken altså, jeg blir ikke lei meg for det. :)

Jeg bare håper på en litt sterkere strek i morgen tidlig, for da kan jeg tro på det, og da må jeg dra rett til legen og ta blodprøve. For det er avtalen nå. Uansett om Crinone gir meg spire eller om det ender med enda en kjemisk så skal vi kartlegge hcg med to dagers mellomrom med en gang jeg får en svak strek.

Utrasvak? Denne er jo sterk? Selv på bilde - og sammenlignet fra den forrige sykluser din er den jo dobbelt så synlig omtrent. Godt å vite at det er noe inni der nå - håper virkelig den sitter som limt helt frem til sensommeren 2014 :D

Utrasvak? Denne er jo sterk? Selv på bilde - og sammenlignet fra den forrige sykluser din er den jo dobbelt så synlig omtrent. Godt å vite at det er noe inni der nå - håper virkelig den sitter som limt helt frem til sensommeren 2014 :D

Jeg begynte å grine da streken kom innen tidsfristen i dag. Jeg tror jeg må ta BV julepause om denne ikke fester seg nå. Jeg tror jeg har nådd en grense med 4 kjemiske. Men nå er det vel lov å håpe i noen dager at Crinone skal virke? Og så vet jeg heldigvis at det er vanlig å få svake streker i flere dager i starten uansett, særlig når man starter så tidlig med testingen som jeg gjør nå. Så. *Håpefull*.

Jeg har så ambivalent forhold til testingen nå. Jeg må teste fordi jeg skal ta blodprøve med en gang det er en svak positiv test, men jeg vet ikke om det er bedre å få tr uten å vite om de kjemiske eller om det er best å vite om dem? Litt gal har jeg vel blitt.

OJ, nå begynte jeg å skrive mye rart. Jeg er litt emosjonell i dag. Tusen takk for at du heier på meg! <3 <3 <3

Og veldig gøy at du synes streken er "tydelig" (altså på svake-streker-skalaen!)

Jeg har laget en ny testetråd på fellesen - Testetøsas bekjennelser, på nytt. :p Så da kan jeg jo oppdatere hele FS forumet om teste-galskapen som skjer her nå. laughing7

PP 6, 10 dpo

Tempen har gått nedover i to dager nå. Jeg har menssmerter nå på morgenen. Og jeg er livredd for at dette er enda en kjemisk. :(

Jeg fikk strek på testen på morgenen i dag og mannen kan se den!!!! Han sier: "Ja, nå er det antydning til strek." :D

Så da skal jeg bestille blodprøve i dag og på onsdag for å måle hcg, og hcg-endring.

Her er bilde, jeg synes det var vanskelig å ta bilde av testen fordi det var mye lyst rosa i bakgrunn på denne testen. I virkeligheten er det veldig tydelig en strek i riktig tykkelse på riktig sted.

imageuploadedbybv-forum1386571313-044517-jpg.42977

Testetøsas bekjennelser
Jeg tok forresten en g-test i går kveld også, på utvannet urin. Der kom den en svak strek, lik den jeg fikk 8 dpo (som man ikke kan ta bilde av). Og jeg tok 2 tester på morgenen i dag fordi jeg klarte å ødelegge den første. Heldigvis hadde jeg ikke kastet urinen enda. Men selv om testen ble ødelagt så kan jeg se en strek på den - lik som den jeg har lagt ut bilde av.

Så historien hittil i pp 6 er:

8 dpo, ettermiddag: ultrasvak strek, umulig å ta bilde av (hadde holdt meg i 4 timer)
9 dpo, ettermiddag: svaksvak strek, tok bilde av og la ut (hadde holdt meg i 4 timer)
9 dpo, kveld: ultrasvak strek, umulig å ta bilde av (hadde vel holdt meg i 2-3 timer og drukket hele tiden)
10 dpo, morgen: svak strek på 2 tester, men jeg ødela den første testen. Mannen klarer å se streken. La ut bilde av den ikke-ødelagte testen.

Last edited:
Blodprøve tatt. Får svar om 3-4 dager tror jeg, og da er jeg ved eller allerede over IKM og vet nok allerede hvordan dette har gått. Skal ta blodprøve på onsdag og, dagen før IKM. For å måle endring fra i dag.

Jeg krysser fingrene for økt temp og sterkere strek de neste dagene. Jeg er fryktelig spent nå igjen. :p

Jeg tok en ny test nå kl. 11. Etter legetimen. Jeg var ikke fornøyd med bilde av testen fra morgenen i dag, siden det var så mye rosa farge dradd utover på testen.

De øverste to bildene er tatt innen tidsfristen eller rett etter tidsfristen (husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte på å få tatt bilde), og er med og uten filter:

imageuploadedbybv-forum1386583359-807753-jpg.42997

imageuploadedbybv-forum1386583396-050045-jpg.42998

Disse to bildene her er tatt 5 min senere. For jo mer testen tørker nå jo "tydeligere" blir streken synes jeg. På en skala av svake streker. I starten måtte jeg vippe på testen for å se streken i riktig vinkel, nå synes streken hele tiden, fra alle vinkler, og når testen ligger litt på avstand.

ImageUploadedByBV Forum1386583743.510515.jpg

ImageUploadedByBV Forum1386583780.959968.jpg

Så da har jeg fått 3 svake streker i dag, og sparer resten av testene til de neste dagene.

Last edited:
Den som leter finner...

BFP.png

Her er en gravid-graf hvor tempen går nedover 9 og 10 dpo og opp igjen 11 dpo. :p

Lov å håpe.

Den som leter finner...

BFP.png

Her er en gravid-graf hvor tempen går nedover 9 og 10 dpo og opp igjen 11 dpo. :p

Lov å håpe.

Vi håper med deg! Ser strekene dine jeg :) spennende!!

Vi håper med deg! Ser strekene dine jeg :) spennende!!

Det er så gøy at dere ser strekene! :)

Jeg måtte jo tro på det når mannen så streken i dag morges! :p Han ser "aldri" strekene mine. laughing7

Og så fikk han øye på en EL-test i test-bunken min. Jeg har tatt vare på fra da de var nesten positive i denne syklusen (har tatt vare på alle fra denne syklusen samlet, både EL-testene og g-testene) og så sa han: "Men det der er jo en mye tydeligere strek da?" :p

Innom å heier på deg:)

Spennende å følge deg om dagen,håper det er en spire som gjør seg klar til å vokse i mange mnd fremover :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kveldsurin, hittil sterkeste streken.

ImageUploadedByBV Forum1386619706.437996.jpg

Samme testen, fem minutter senere:

imageuploadedbybv-forum1386621237-965100-jpg.43067

Last edited:
Innom å heier på deg:)

Spennende å følge deg om dagen,håper det er en spire som gjør seg klar til å vokse i mange mnd fremover :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen tusen takk! :) Nå håper jeg virkelig spiren setter seg fast her. :)

Back
Topp