**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Lykke til til deg og lommeboken :p
(Jeg syns Crinone var fryktelig dyrt)

Ja, det koster mye. Men jeg trenger vel bare kjøpe 1 pakke/boks (hva det nå er pakket i) i første omgang. Så får jeg vel heller gå og hente resten om det er en spire der. Jeg får se på dette som årets julegave til meg selv (i tillegg til den dyre gynekologtimen... :p)

Lykke til til deg og lommeboken :p
(Jeg syns Crinone var fryktelig dyrt)

Jeg googlet forresten og fant flere innlegg hvor folk hadde fått igjen penger på Crinone fra NAV. Når de hadde brukt mer enn 1600 penger på hvite resepter i året, da kan du samle alle kvitteringer (på alle slags resepter) og sende til NAV og få refundert beløpet du har betalt over 1600 kr per kalenderår. Det er noen unntak, men det er ikke så mange.

Alternativ to var at legen kan sende søknad til NAV om at du må få Crinone på blå resept siden det er nødvendig for deg. Da slipper du å betale noe som helst.

Begge deler var det flere som hadde fått gjennom når jeg googlet rundt. Jeg rekker nok ikke å bruke så mye penger eller få gjennom en blå resept for 2013, så det er uaktuelt for meg da.

Ja, det koster mye. Men jeg trenger vel bare kjøpe 1 pakke/boks (hva det nå er pakket i) i første omgang. Så får jeg vel heller gå og hente resten om det er en spire der. Jeg får se på dette som årets julegave til meg selv (i tillegg til den dyre gynekologtimen... :p)

Dersom det vil gjøre at dere får barnehageplass vil det lønne seg i det lange løp uansett.
Du behøver ikke kalle det en jule gave.
Men dersom du gjøre det, ikke kall det en julegaver til deg, men til dere

Jeg kom gjennom, og ble satt over, fastlegen hadde ikke pasienter enda. Så jeg fikk snakke med henne. Siden egget mitt løsnet tidlig, og jeg da får EL-termin 26.8 og sjanse på å rekke bhg-opptaket denne syklusen (om jeg ikke går 6 dager over termin) så synes fastlegen vi skal gjøre ett forsøk med Crinone akkurat denne syklusen. Så får vi helle lage en videre ordentlig plan i januar om det ikke funker (eller om egget ikke ble befruktet denne gangen). Så da ringer hun inn resept til apoteket når det åpner, og så har vi avtalt time i januar.

JEG HAR FÅTT CRINONE! <3
Nå er jeg så glad. Så da drar jeg til apoteket nå snart. Jippi! Da begynner jeg 5 dpo, og håper det holder, og så håper jeg egget er befruktet og på vei ned til livmoren. Oj oj oj. For en god start på denne dagen!

Hipp,hipp,hurra!!!!D va gode nyheter :):):)Masse lykke til!!!!:D:D:D

Så flott at du fikk den resepten!

Usikker på tilstanden i egen kropp skal jeg ta en el test om en halvtimes tid...

Takk.

Saken er at grunnet det jeg antar er sykdom var den høy i går, men den er "litt høy" i dag også. Grunnet ulik tid må jeg ha en "opprydding" og grunnet passord kommer jeg ikke inn på den der jeg har de orale målingene mine i dag.

Må ha pc og litt tid, tror jeg.

Dersom det vil gjøre at dere får barnehageplass vil det lønne seg i det lange løp uansett.
Du behøver ikke kalle det en jule gave.
Men dersom du gjøre det, ikke kall det en julegaver til deg, men til dere

Ja. Det er jo ikke julegave på ordentlig, bare en dårlig unnskyldning for hvorfor jeg kan bruke litt ekstra penger denne måneden her. :p

Ja, om vi rekker bhg så har vi spart pengene ja. Haha.. For en investering jeg gjør nå. Man må bruke penger for å tjene penger? :p

*Taster på app på mobilen*

Hipp,hipp,hurra!!!!D va gode nyheter :):):)Masse lykke til!!!!:D:D:D

Takk! :-) Jeg er superglad i dag. Her går det fort opp og ned, så lei meg i går. :p

Så flott at du fikk den resepten!

Usikker på tilstanden i egen kropp skal jeg ta en el test om en halvtimes tid...

Ja, det var utrolig bra. Nå får vi testet med litt ekstra hjelp hvert fall.

Tok du en test eller?

Jepp, negativ.

Høy, åpen tapp og slim.

Tidsjustert temp og tatt bort i går.

Vi får se når dagene går. Og om jeg får til den orale i kveld.

Lykkeliten: Så bra at du fikk crinone til slutt. Så gale at han ikke trodde på deg. Syns den var veldig drøy at han vil sende dere videre videre til utredning når dere vet dere kan bli gravide. Tenker nesten at da er det bedre å få tatt blodprøvene som de tar ved utredning av habituell abort. Syns det er gale at de må ha teste oss med blodprøver for å se at vi har hcg.
Masse lykke til med Crinone. Satser på at det setter seg en spire på plass denne mnden.

Lykkeliten: Så bra at du fikk crinone til slutt. Så gale at han ikke trodde på deg. Syns den var veldig drøy at han vil sende dere videre videre til utredning når dere vet dere kan bli gravide. Tenker nesten at da er det bedre å få tatt blodprøvene som de tar ved utredning av habituell abort. Syns det er gale at de må ha teste oss med blodprøver for å se at vi har hcg.
Masse lykke til med Crinone. Satser på at det setter seg en spire på plass denne mnden.

Jeg synes også det ble litt vel omfattende. Jeg kan jo forsåvidt forstå at han vil ha en hcg blodprøve, men at han liksom allikevel tenkte vi trengte videre infertilitetsutredning synes jeg var litt tidlig og litt på siden av den utredningen jeg mener vi burde ha. Jeg tenker jo heller habituell abort ja, enn infertilitet. Hvert fall foreløpig. Heldigvis tenker fastlegen det samme, og teller med de tre kjemiske jeg har hatt. Men jeg forstod det sånn nå at hun også tenker det er greit at jeg tar blodprøve med en gang jeg får svak positiv test neste gang. Så hvis jeg ser antydning til strek løper jeg til legen. :p

Også håper jeg Crinone hjelper meg nå. Tusen takk for støtten, veldig godt å ha så mange som forstår mine tanker og min frustrasjon. Jeg deler jo egentlig ikke dette med noen andre enn mannen. Så da er dere veldig gode å ha. <3 Og på FS forstår jo alle hvor frustrerende "motgang" er i prøvetiden. :p

Jepp, negativ.

Høy, åpen tapp og slim.

Tidsjustert temp og tatt bort i går.

Vi får se når dagene går. Og om jeg får til den orale i kveld.

Orale i kveld?

Her sitter jeg drittle. Vet ikke om jeg ha hatt eggløspositiv eggløsningser ei:mad:. Er snart en mnd siden jeg mistet. Har ikke hatt en positiv eggløsningstest ennå. Håper jeg har hatt eggløsning tirsdag eller onsdag sist uka. Fikk ikke testet meg mandag og tirsdag, men etter jeg mistet i vår har jeg altid kjent eggløsningen. På en mnd håper jeg den har vert, men ikke kjent noe, men samtidig er det veldig greit å kjenne at nå skjer det noe. Har lagt merke til at kroppen har endret seg for hver gang jeg har mistet. Er så frustrerende. Før viste jeg det før en positiv test at nå er jeg gravid, men nå kan jeg bare glømme det. Nesten de samme symptomene når jeg skal ha mensen.

Ellers i dag skal vi i kongeparken med svigers. Er så kos. En tradisjon vi har hatt i 8 år. Siden minstå var 1 et år. Bler vel og å mala stuedøren.

Jeg synes også det ble litt vel omfattende. Jeg kan jo forsåvidt forstå at han vil ha en hcg blodprøve, men at han liksom allikevel tenkte vi trengte videre infertilitetsutredning synes jeg var litt tidlig og litt på siden av den utredningen jeg mener vi burde ha. Jeg tenker jo heller habituell abort ja, enn infertilitet. Hvert fall foreløpig. Heldigvis tenker fastlegeblodprøvene i førstme, og teller med de tre kjemisket. Men jeg forstod det sånn nå at hun også tenker det er greit at jeg tar blodprøve med en gang jeg får svak positiv test neste gang. Så hvis jeg ser antydning til strek løper jeg til legen. :p

Også håper jeg Crinone hjelper meg nå. Tusen takk for støtten, veldig godt å ha så mange som forstår mine tanker og min frustrasjon. Jeg deler jo egentlig ikke dette med noen andre enn mannen. Så da er dere veldig gode å ha. <3 Og på FS forstår jo alle hvor frustrerende "motgang" er i prøvetiden. :p
Har og forståelse hvorfor de vil ha blodprøve, men kjenner alikevel at det er surt nå en ikke blir hørt på. Jeg viste ikke om at svangerskap skulle bekreftes med blodprøve for å bli utredet videre. Flaks gjorde at jeg hadde tatt blodprøene. Jeg pleier ikke det, men første gang jeg mistet var jeg så i tvil på hvordan det kom til å ende så etter det har jeg tatt blodprøve hver gang. Må jo være billiger å bare få tatt blodprøveene for habituell abort enn å sette i gang me utredning. Krysser i allefall alle fingrene for deg, håper det går rette vegen.

Har og forståelse hvorfor de vil ha blodprøve, men kjenner alikevel at det er surt nå en ikke blir hørt på. Jeg viste ikke om at svangerskap skulle bekreftes med blodprøve for å bli utredet videre. Flaks gjorde at jeg hadde tatt blodprøene. Jeg pleier ikke det, men første gang jeg mistet var jeg så i tvil på hvordan det kom til å ende så etter det har jeg tatt blodprøve hver gang. Må jo være billiger å bare få tatt blodprøveene for habituell abort enn å sette i gang me utredning. Krysser i allefall alle fingrene for deg, håper det går rette vegen.

Ja, blodprøve er jo både billigere og enklere og behandlingen er enklere. Jeg står jo i fare for å betale masse for videre utredning som ender opp med at jeg får beskjed om at alt inni "ser bra ut" og så må vi ta blodprøve? Hihi.. Jeg hadde heller aldri hørt om at habituell abort må være kartlagt ved blodprøver, men da skal jeg passe på det heretter, også når vi eventuelt prøver på nummer to eller tre...

Grafen for mine orale målinger denne syklusen. Jeg måler jo både oralt og vaginalt for tiden.

Ja, grafen ja. :) Da skjønner jeg, husker at du skulle teste begge deler denne syklusen, men nå lurte jeg på om du tok tempen oralt på kveldstid. Synes det var litt underlig. Bare jeg som er litt treg i hodet. :p

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp