St. Olav Hospital, Trondheim

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 72 57 57 77
Nettside: https://stolav.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen
Adresse: Olav Kyrres Gate 11, 7030 Trondheim (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Steriltvannspapler
- Akupunktur
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to kombinerte føde-barselavdelinger. Føde øst har 7 fødestuer og 14 enerom. Føde vest har 7 fødestuer og 7 enerom.
Vi har også barselhotell.
Barnets far eller annen pårørende har mulighet for overnatting i avdelingen.
Besøk i barselavdelingen er fritt for barnefar/partner og egne barn. Besteforeldre er velkommen til ett besøk mens mor og barn er innlagt. Annen familie, venner og bekjente bes om å utsette barselbesøk til etter hjemreise.

Gjennomsnittlig liggetid: Tre dager for førstegangsfødende og to dager for flergangsfødende.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger tilgjengelig i gangen slik at foreldrene kan forsyne seg selv.

Parkering: Pårørende som kjører deg til Fødeposten må gjerne kjøre helt fram til inngangen, men så snart som mulig bør bilen flyttes til sykehusets parkeringsplass for besøkende, eller parkeringskjelleren.
Antall fødsler i året ca 1700 per avdeling.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord Kvinne-barn-senteret: 72 57 35 00
Føde Vest: 72 57 48 97
Føde Øst: 72 57 48 98
Barsel Vest: 72 57 48 96
Barsel Øst: 72 57 48 99
Barsel, Hotell St. Olav: 72 57 34 97
Observasjonsposten 72 57 49 51
Svangerskaps, amme, barsel og ultralydpoliklinikk 72 57 49 15
 
Last edited by a moderator:
Fødte her en snøstormnatt i januar 2010. Ville ikke ha født noen annen plass:) Bortsett fra en gammel barnepleier (som sikkert er pensjonert nå) har jeg ingenting å si på de som jobber der. Vi måtte ligge på barsel da Ronja var født 3 uker før termin og veide kun 2520 gr. Itillegg hadde jeg sf. Men følte jeg ble tatt godt vare på, både før og etter fødsel. Bf lå på rom sammen med oss på sofaen. Tv og trådløst nett på rommene og eget bad:)
 
jeg fødte her i november 2010 og er strålende fornøyd :) flotte folk og herlig med fine enerom :) jeg har sagt jeg skal bo i trøndelag til jeg er ferdig med barn slik at jeg får føde her :)
 
Fødte der i mars 2010. kan ikke si annet enn at de var utrolig flinke og jeg følte meg veldig i vare tatt. selv om jeg bor nå i nord-trøndelag så skal jeg føde der igjen, kunne ikke tenkt meg å føde noen andre plass, er veldig fornøyd :)
 
jeg fødte der i mars 2010 og jeg er superfornøyd med oppholdet og de som jobbet der! jeg følte meg vel ivaretatt og føder gjerne der igjen :)
 
Noen med keisersnitterfaringer her?
 
Jeg har født her 2 ganger, juli 2009 og september 2011.
Begge mine fødsler var induserte og rutinene rundt induserte fødsler ble endret mellom mine fødsler, med førstemann reiste jeg hjem mellom pillene og frem til riene startet, mens med andremann var det endret til at man skulle være på sykehuset fre første pille ble gitt, trygt og godt :)
Jeg fikk god oppfølging under fødselen med begge og selv da det ble travelt og veldig folksomt på fødestua da minstemann skulle ut, evnet de å forholde oss rolige, mye takket være en veldig dyktig lege.

Jeg har ikke mye å utsette barselhotellet, men kan nevne en ting:

Med førstemann hadde jeg sterkt behov for å bli lenger på barselhotellet, jeg hadde problemer med melka og følte meg direkte utrygg med tanke på å reise hjem, men det var ingen mulighet til å så mye som å diskutere å forlenge oppholdet. Når det er sagt fikk jeg god hjelp av ammepoliklineikken og hs :)

Utover dette var vi veldig fornøyd med hotellet både min samboer og jeg :)

Alt i alt er jeg super fornøyd og gleder meg til å føde der igjen :)
 
Har vært på svangerskapskurs og jordmor fortalte at hun hadde snakket med st.olav og de har nå kuttet ut lystgass..
 
Jeg fødte der i fjor, det ble hastekeisersnitt. Er ikke kjempe imponert over behandlingen jeg fikk.
 
Fødte der i april 2009 og mai 2010. Kjempealright.

Første gangen lå vi på barselhotellet i tre dager. Helt fantastisk opplegg :D

Andre gangen var det ikke plass til oss der og sengene til fedrene var ikke lange nok til min lange mann, samt at vi hadde en 1åring hjemme, så vi dro før den nyfødte var 24 timer :p
 
Her skal jeg føde helt først i Januar. Da kommer lillemor ut og skal bli operert, og jeg gruer meg fryktelig. Blir planlagt keisersnitt..
 
Her skal jeg føde helt først i Januar. Da kommer lillemor ut og skal bli operert, og jeg gruer meg fryktelig. Blir planlagt keisersnitt..

Det kommer til å gå kjempebra :) Vi hadde planlagt igangsettelse før jul i fjor, endte me KS da snuppa ikke ville ut så tidlig...Hun ble operert samme dag og vi bodde der i 6 uker. Er kjempe flinke både leger, sykepleiere og alle andre...vi fikk en positiv opplevelse, selv om jeg den dag i dag blir uvel hver gang jeg kommer over bygrensene til tr.heim :)
 
Det kommer til å gå kjempebra :) Vi hadde planlagt igangsettelse før jul i fjor, endte me KS da snuppa ikke ville ut så tidlig...Hun ble operert samme dag og vi bodde der i 6 uker. Er kjempe flinke både leger, sykepleiere og alle andre...vi fikk en positiv opplevelse, selv om jeg den dag i dag blir uvel hver gang jeg kommer over bygrensene til tr.heim :)

Lillemor hos meg har tarmene utfor magen og jeg blir tatt med planlagt keisersnitt senest uke 36, alltså om en 5 - 6 uker er hun ute. Skremmenede når man er ung og førstegangsgravid.. Men går nok bare bra, har hørt så mye positivt om St.Olavs Hospital :)
 
Hadde en fin fødsel der i mai 2010 med førstemann og skal føde der igjen i april i år. Eneste jeg synes er en anelse kjipt er at de ikke bruker lystgass lengre. Hjalp veldig etter nesten to døgn med rier forrige gang. Satser på at nr. 2 kommer ut litt raskere.
 
Ta en samtale med jordmor om det.

Om det er noe trøst er det ikke farlig...jeg tok ks på st.olavs Desember 2012 og var våken hele tiden...ingenting kan beskrive følelsen når du hører dine små for første gang....tror du vil angre etter hvert om du er i narkose! :)
 
Back
Topp