Håndarbeid

Jeg har også lyst å strikke julekuler, men jeg skjønte ingenting av oppskriften. :p og strikke mønster har jeg aldri gjort heller...


Sent from my iPhone using BV Forum
skjønte ikke så mye da jeg starta jeg heller, men det gikk seg til! Aldri strikket mønster før jeg begynte heller, men det var ikke så vanskelig son jeg trodde! :) kast deg ut i det! Så gøy!
 
skjønte ikke så mye da jeg starta jeg heller, men det gikk seg til! Aldri strikket mønster før jeg begynte heller, men det var ikke så vanskelig son jeg trodde! :) kast deg ut i det! Så gøy!
Og jeg hater å strikke med strømpepinner. De går jo i hytt og gevær. Må øve meg litt :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Og jeg hater å strikke med strømpepinner. De går jo i hytt og gevær. Må øve meg litt :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Kjøp deg bittesmå pinner! De er kjekke til sånne miniprosjekter. :)

- på app'n -
 
Jaaa! De er supersøte. Jeg kjøpte mine på ebay. De er i bambus. Kjempe gode!
Her er noen ved siden av vanlig størrelse:
Vis vedlegget 39995

- på app'n -
De var søte. :) får se om jeg finner noen sånne. :) kanskje jeg bør prøve noe litt større enn julekulene første gang jeg prøver å strikke mønster. Det ser så knotete ut med de små kulene :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De var søte. :) får se om jeg finner noen sånne. :) kanskje jeg bør prøve noe litt større enn julekulene første gang jeg prøver å strikke mønster. Det ser så knotete ut med de små kulene :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Det er bare de to første og siste som er litt knotete, ellers går det ganske greit. :)

- på app'n -
 
ImageUploadedByBV Forum1384474788.663579.jpg nå må noen hjelpe meg her. :) hvis jeg skal strikke pannebånd med dette mønsteret ( kun stjernene) hvor mange masker må jeg ha for at det skal gå opp?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Det er til en barnelue. Tenkte å bare bruke mønsteret. Da må det vel gå opp i så mange masker stjernen er i bredden?! Hvis du skjønte min gode forklaring.. :p


Sent from my iPad using BV Forum
Det går opp i bredden, bare pass på at du bruker riktig garn og størrelse på pinner, ellers blir den fort til voksen. :)

- på app'n -
 
Og pass på at du ikke strammer trådene bak så veldig, for da blir det dukkestørrelse. :)

- på app'n -
 
Ja, det er vel bare å hoppe i det. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Det går stort sett bedre enn fryktet! Må bare finne seg en teknikk på hvordan man holder trådene. Jeg syns det er greiest med en på hver finger, da surrer det seg ikke så mye. :)
(og resultatbilder er så klart nødvendig, uansett resultat!;))

- på app'n -
 
Det går stort sett bedre enn fryktet! Må bare finne seg en teknikk på hvordan man holder trådene. Jeg syns det er greiest med en på hver finger, da surrer det seg ikke så mye. :)
(og resultatbilder er så klart nødvendig, uansett resultat!;))

- på app'n -
Haha. Ja, bilder skal bli. Er en stor fare for at pinnene går vegg i mellom når jeg begynner. :p men jeg SKAL klare det :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp