flerebarns mødre=)

Venter nummer 2 sammen med mannen :) både vi og storebror på 3år gleder oss veldig. Graviditeten var både ønsket og planlagt :)

så morro, skjønner godt dere gleder dere, =) er ingen ting som at alt klaffer som man ønsker det=) gleder meg på deres vegne. =)

Vi väntar nr. 2, och har en som blir 10 månader nu 9.november, så här blir det också två på rappen:)
Varit litt kvalm och trött, men inte så farligt - har inte så mycket tid att känna efter heller då lillemann är högt och lågt:)

Jag å mannen glädjer oss väldigt och är spända på hur det blir med två småttingar i hus!

Sent from my iPad using BV Forum

blir nok kjempe bra for dere også med to små i hus. =) kjenner til at de er høyt å lavt, går hjemme med alle mine tre og av og til har jeg lyst til å leke gjemsel og gjemme meg veldig godt. ;) nei da, men det blir mye glede av to så tette, =)

Topp tråd! :)
Jeg tenker mye på hvordan overgangen blir fra èn til tre!!! Det blir ca.19-20 mnd mellom eldste og de to som skal komme. Håper bare alt går bra, og at jeg ikke må legges inn pga noen komplikasjoner av noe slag og måtte være borte fra lille gutten vår lenge. Det hadde gjort skikkelig vondt i meg! Krysser fingrene for å slippe noe ekstra, aaalt skal gå braa :)

Sent from my iPhone using BV Forum

ja det får vi virkelig håpe, krysser fingrene med deg jeg for at alt skal gå tipp topp=) du får det travelt du også da gitt, morro det. er jo tross alt for en periode i livet, sove kan vi gjøre som gammle. =)

venter nr to =) blir spennende å se hvordan dette svangerskapet blir i forhold, hittil er det milevis forskjell ja, elendig form, mye kvalme å såååå trøtt da, hehe
men vi gleder oss masse til å få en lillesøster eller lillebror, mye nytt fremover =)

får ikke utrykket det nok, er ikke noe gøy å være dårlig, føler så med dere alle her inne som også er dårlige. her greier jeg ikke å holde noen ting nede annet enn litt væske av gangen. håper det snart snur for oss alle. =) dere har virkelig mye å glede dere til ;)

Den andre har jeg mistet, så det er bare en igjen i magen.. Men foster sekken er der fortsatt, så de håper den tømmer seg av seg selv.
Skal på kontroll i dag, så er litt spent :)
Håper alt går bra :)
Er 11+5 nå, så kan snart senke skuldrene og slappe av litt mer;-)

du må fortelle hvordan det gikk etter kontrollen da, =) håper alt går bra jeg også, skal se at det gjør det, men skjønner godt at du er spent=)
må de inn å tømme den om den ikke tømmer seg selv? om så er så håper jeg også virkelig den tømmer seg selv.
slapp av og kos deg på kontroll i dag. =)

Venter nr2. Nr1 var ikke planlagt, men veldig ønsket så fort sjokket la seg:) Nå er han 2 år,så da passet det fint å lage et søsken;)
Har hatt et litt vanskelig svangerskap denne gangen med flere store blødninger(stort hematom),kvalme, hodepine og et tonn med bekymringer..Helt motsatt av første svangerskap..

uff ikke noe morro å lese, får håpe det blir bedre snart. men så morro at han skal få et lillesøsken da. =)

er tydeligvis ikke mindre skravlesjuk i dag heller jeg.. =)

Nei de går ikke inn å
Tømmer den, da tror kroppen min den bærer tvillinger. Så da vil jeg gå gjennom et tvilling svangerskap uten å føde tvillinger på en måte.. :-O
Første jeg tenkte når hun sa det " shitt da blir jeg stor uten grunn" Hehe :-P
Skal si ifra når jeg har vært på kontroll jeg<3

ja det får vi virkelig håpe, krysser fingrene med deg jeg for at alt skal gå tipp topp=) du får det travelt du også da gitt, morro det. er jo tross alt for en periode i livet, sove kan vi gjøre som gammle. =)

Haha, ja sove får vi gjøre senere!! Om alt går bra, blir kaffen min beste venn i mange år fremover :P rart hvor altoppslukende det er med bare èn, "alt" handler jo om han, også blir det tre(!!!) å følge med på! Hoho! Vi lærer vel fort hvordan vi er en familie på fem når de kommer, bare vanskelig å se for seg nå :)

får ikke utrykket det nok, er ikke noe gøy å være dårlig, føler så med dere alle her inne som også er dårlige. her greier jeg ikke å holde noen ting nede annet enn litt væske av gangen. håper det snart snur for oss alle. =) dere har virkelig mye å glede dere til ;)

ja syns synd i de andre som er dårlige, stakkars oss :P
blir usunt spisemønster, bare på kvelden,dagtid er det bare å hoppe å drite i å få i seg mat, kan jo alltids prøve men vi vet jo hva som skjer:confused:

ja gleder oss veldig =) kommer fra stor flokk sjøl, dog det er mine, dine,våre og alle andre sine barn, så det ligger litt for meg å ha flere.

Haha, ja sove får vi gjøre senere!! Om alt går bra, blir kaffen min beste venn i mange år fremover :p rart hvor altoppslukende det er med bare èn, "alt" handler jo om han, også blir det tre(!!!) å følge med på! Hoho! Vi lærer vel fort hvordan vi er en familie på fem når de kommer, bare vanskelig å se for seg nå :)

ja ikke sant. =) så lenge man setter av tid til hvert enkelt barn å få lov å finne på noe med den av foreldrene den selv velger og hva den selv velger å finne på, så har vi funnet ut at barna blir veldig fornøyde. for da får de litt alenetid med den de selv velger. =) jeg vil tro at det går bare bra når de kommer=) du kommer ikke til å greie å se for deg et liv med bare en igjen da. .=)

kunne ikke trykke liker på denne, er aldri noe lett å si eller skrive når noen har mistet, men så morro at dere venter et barn til. =) har selv mistet uttallige ganger og det er like sårt hver gang. men på en eller annen måte så har jeg greid å hente meg inn igjen for alle sammen, men vil alltid være sårt å tenke på hvem de ville vært. =) men jeg gleder meg hver dag over de jeg har her på jorden. =) men det blir spennende med din 4 da. =) hvordan føler du det å gå med nr 4? jeg må ærlig innrømme at jeg er vettskremt, selv om jeg også har tre fra før. =)
Tenker at vi får som regel ikke utlevert noe vi ikke takle her i livet. Fryktelig sårt å miste, men må tenke på de me e så heldige å få beholda.. kjempespennande me nr4 nå, men syyykt nervøs. Føles liksom som første gong kvar gong;) dette bler definitivt min siste så eg håpe å konna nyta svangerskapet litt og:) for d e jo heilt fantastisk å få lov å bera fram en liten skatt;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

ja syns synd i de andre som er dårlige, stakkars oss :p
blir usunt spisemønster, bare på kvelden,dagtid er det bare å hoppe å drite i å få i seg mat, kan jo alltids prøve men vi vet jo hva som skjer:confused:

ja gleder oss veldig =) kommer fra stor flokk sjøl, dog det er mine, dine,våre og alle andre sine barn, så det ligger litt for meg å ha flere.

ser den der, er sånn her også. også liker den lille i magen kunn mat og ikke søtsaker, da henger jeg over doskåla konstant om jeg finner på å putte sukker i meg. men spiser jeg salat, fisk( som jeg egentlig ikke tåler), kylling, god gammel norsk middag osv så er den mer enn fornøyd. =) så er nok et lite fornuftig barn der inne gitt;) hehehe

du også ja, her har jeg bare halv søsken da, men jeg har to hos mamma og fire hos den biologiske faren min, også har gubben fire søsken, og min mor har seks søsken sånn som meg, og det går langt tilbake i tid. til nå så er jeg den eneste som er i nærheten å vidre føre den tradisjonen, men det blir stopp med fire for min del. er gøy med mange barn, også har de jo så god glede av hverandre, om vi som foreldre gjør ting rett så får man jo barn som liker å være rundt hverandre også.

en ting som er veldig viktig når man har flere barn er at en er som ti og to er som 30 osv, og om man føler at alt bare går så utrolig lett så har jeg funnet ut at det yter jeg ikke nødvendig vis nok for mine barn. jo mer sliten og utkjørt jeg er jo bedre vet jeg at barna mine har det. for da har jeg gjort alt i min makt for at de skal få den beste mulige dagen. =) er sikkert mange som er uenige i den, men jeg har sett så mange tilfeller rundt meg der moren sier bl.a at dette går jo lekende lett, og at hun er sååååå uthvilt med tre barn og at de ordner seg jo selv, da mener jeg at man ikke gjør alt man kan for at barna skal ha trygge og gode omgivelser av foreldrene. =) tråkker jeg sikkert mange på tærne, men jeg merker det at å oppdra barn ikke skal være en dans på roser, for da gjør i allefall ikke jeg alt for barna mine. man kan sitte igjen med en god følelse hver kveld når man er så sliten at man dupperav under hotel cæsar at i dag har barna hatt en god og innholdsrik dag med mye læring og med flere barn en ett så blir tiden knapp å strekke til nok til alle. men jeg som går hjemme med alle må passe extra godt at tiden strekker til nok til alle tre og at jeg møter hvert av de sitt behov for oppmerksomhet og idividuell tid med meg og pappaen. =) ble mye dette men jaja.. =)

Tenker at vi får som regel ikke utlevert noe vi ikke takle her i livet. Fryktelig sårt å miste, men må tenke på de me e så heldige å få beholda.. kjempespennande me nr4 nå, men syyykt nervøs. Føles liksom som første gong kvar gong;) dette bler definitivt min siste så eg håpe å konna nyta svangerskapet litt og:) for d e jo heilt fantastisk å få lov å bera fram en liten skatt;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

helt enig der altså. =)

ser den der, er sånn her også. også liker den lille i magen kunn mat og ikke søtsaker, da henger jeg over doskåla konstant om jeg finner på å putte sukker i meg. men spiser jeg salat, fisk( som jeg egentlig ikke tåler), kylling, god gammel norsk middag osv så er den mer enn fornøyd. =) så er nok et lite fornuftig barn der inne gitt;) hehehe

du også ja, her har jeg bare halv søsken da, men jeg har to hos mamma og fire hos den biologiske faren min, også har gubben fire søsken, og min mor har seks søsken sånn som meg, og det går langt tilbake i tid. til nå så er jeg den eneste som er i nærheten å vidre føre den tradisjonen, men det blir stopp med fire for min del. er gøy med mange barn, også har de jo så god glede av hverandre, om vi som foreldre gjør ting rett så får man jo barn som liker å være rundt hverandre også.

hehe er lite søtsaker her i hus, men overspiser gjerne når kvalmen gir seg :S lager middag sent på kvelden, brødmat å sånn. ikke usunn mat, men å stappe seg full før man legger seg er ikke så lurt da :p mne det er det som funker i denne perioden så da får det bare være.

har en hel bror, 3 halve, og en hallhall om det er noe(hun var tidligere gifta inn, og to av de halle har flere søsken på sin side. og pappa har funnet seg nye madam, hun har 3 barn fra før.
både mamma og pappa var i flokker på 5, og de fleste har mange barn av søskenbarn og slik.
jeg er vell den eneste som på en del år er del som fører slekta videre nå, har ei eldre søstr på 33, hun har i jente, men tror ikke det blir flere der.
resten er ikke ferdig med skole, har ikke partner, eller ikke helt kontroll over livet.

ja jeg ønsker jo at barna våres skal ha den gode søskenkjærligheten, men krangling og lek og alt annet som inngår =)

Er det mange av dere som har leke kjøkken til barna?

Jeg har litt lyst å kjøpe ett til storebror (3,5 år). Må bare få med sambo på den ideen først...... :)

Er jo ok de på IKEA, eller?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Er det mange av dere som har leke kjøkken til barna?

Jeg har litt lyst å kjøpe ett til storebror (3,5 år). Må bare få med sambo på den ideen først...... :)

Er jo ok de på IKEA, eller?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

lekekjøkken er gull verdt altså. gjerne å ha det inne på kjøkkenet om man har mulighet til det, så kan barnet leke at det lager mat mens vi lager mat. =) har ikke det fra ikea, men har noe fra brio i tre. har hatt i plast før, men det blir bare ødelagt. vil sterkt anbefale lekekjøkken altså, så oppfordrer man barna til å bli gla i å lage mat =)

Back
Topp