**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
upload_2013-10-23_20-12-51.png

Alt me måte sa jordmora mi å den regelen bruke æ :) Sunn fornuft å følg retningslinjan ;)

Retningslinjen er koffein tilsvarende 2 kopper kaffe per dag. Så det håper jeg jordmoren din sier.

Det lukter så godt av nye pakker med te. Namenam,

Og værsågod!

Syns gjerne pukkaen smaker så lite, men så har jeg funnet ut at gjelder det meste av te som ikke er earl grey og lipton :p Så det skal vel være sånn da

Eller så lar du posen ligge i for kort, eller du har for stor kopp med vann. :) Hvis du liker sterkere smak må du enten ha flere poser i en stor kopp eller ha mindre vann i koppen. Eller la teen trekke lenger. Du kan jo egentlig velge selv hvor sterk teen skal være.

Mmm,må vel prøv derre pukka tean....aldri prøvd dæm...:oops:

Jepp,nøyaktig det hu sa :)

Bra! :) For det er ikke "alt med måte" helt bokstavelig i retningslinjene. Er jo en del ting man vet ganske nøyaktige grenser for. Så litt skummelt med jordmødre som ikke har giddet å oppdatere seg da. Bra det ikke gjelder din. :)

Bra! :) For det er ikke "alt med måte" helt bokstavelig i retningslinjene. Er jo en del ting man vet ganske nøyaktige grenser for. Så litt skummelt med jordmødre som ikke har giddet å oppdatere seg da. Bra det ikke gjelder din. :)
Æ har ei utrolig dyktig jordmor, å hu held sæ oppdatert på alt, sjøl etter 30 år i yrket :)

Eller så lar du posen ligge i for kort, eller du har for stor kopp med vann. :) Hvis du liker sterkere smak må du enten ha flere poser i en stor kopp eller ha mindre vann i koppen. Eller la teen trekke lenger. Du kan jo egentlig velge selv hvor sterk teen skal være.
Mye mulig, men jeg lot den ene posen ligge i en helt vanlig kopp til vannet var nesten pisslunka.. Jeg tror ikke jeg er noe te-menneske!

Jeg har 2 innlegg igjen for i dag.

Mye mulig, men jeg lot den ene posen ligge i en helt vanlig kopp til vannet var nesten pisslunka.. Jeg tror ikke jeg er noe te-menneske!

Æsj, nei det må du ikke gjøre. Enten må du bare ta bittelitt varmt vann av gangen (type 0,5-1 desiliter) og drikke det raskt, eller så må du ha temugge hvor det kan trekke lenger, eller så må du bare pøse på med 2 teposer per kopp. :p Hvis du vil teste sterk te. Jeg liker dem milde jeg da.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp