**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
SÆRLIG som det hadde vært aktuelt med en pappa som nekter å bytte bleier. Det går ikke nei. De må funke de også, det er deres unger også.
Jeg bare flirer av han, å sier at det må han. Å han har jo veldig lyst på barn å det innebærer å bytte bleier å det vet han.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sånn er jeg også :) Klarer ikke alt selv, så selv om jeg er veldig selvstendig, så er det godt å ha noen å dele ansvaret med.

Hadde vel klart om jeg måtte, men det å dele ansvaret og oppgavene med noen er veldig godt.

Jeg har jo egentlig meldt ham til vanntillvenning, ikke hvalkurs, vi får se hvordan dette blir etterhvert.

Er nok lurt å begynne med det ja. Her blir det nok hvalkurs neste høst, så får vi ta litt mer tilvenning selv fram til det :-)

Jeg bare flirer av han, å sier at det må han. Å han har jo veldig lyst på barn å det innebærer å bytte bleier å det vet han.

Å bytte bleier hører med! Og pappaene venner seg fort til det de også ;-)

Jepp, det gjør det.

Det innebærer også bleieslutt, og unger som tisser seg ut, i bilen, i sofaen, på stuegulvet og i senga. Noe av dette har man tisselaken til, både her og der... Men det innebærer også unger med omgangssyke. eller bilsyke. Som kaster opp i bilen, i sofaen, på stuegulvet og i senga. Og over sine foreldre.

Det innebærer å sitte på legevakta og veeeeeente, med en unge som fikk en pinne på øyet i bhg, eller en som ble bitt. Det innebærer å sitte med en slapp, varm kropp på fanget som har feber. Og å bekymre seg for uttørking når de har høy feber OG omgangssyke. Og bleiene ikke er så våte lenger.

Og det innebærer en liten kropp som legger armene rundt halsen på deg og gir det en kos. En liten kropp som sier "mamma" og "pappa". Uendelig stolthet over evnen til å snu seg fra mage til rygg og motsatt, evnen til å krabbe, de første skrittene... Og den fantastiske logikken og fantasien en femåring kan vise frem. Logikk som noen ganger svikter, og andre ganger er imponerende.

Og å svare på "mamma, hvordan lager man babyer".

Det gjør de nok, skal ikke påstå at jeg gleder meg til det selv :p

Det er nå koselig også da. Er liksom noe helt annet med egne barn enn andre sine ;-) Jeg var av den typen som brakk meg av bleieskift før jeg fikk egne unger, men det gikk veldig fint med mine egne :-)

Har ikke bleiebarn nå lenger, så vi må begynne på nytt... Galninger!

Haha, lurer nå på om jeg er klar for den oppgaven vi får når babyen kommer :p

Er nok lurt å begynne med det ja. Her blir det nok hvalkurs neste høst, så får vi ta litt mer tilvenning selv fram til det :)

De kjører vanntilvenning sammen med hvalkurset, gi beskjed ved påmeldig til hval om barnet er skeptisk, så blir det vanntillvenning først. Men det var liksom ikke helt delt opp i dag, de var ikke mer enn et par skeptikere uansett, men jeg tror tanken i dag var å føle litt på nivået til de enkelte, og deretter deler de dem opp litt mer.

Vi fikk tilbud om å ta ham med på småbarnssvømming i morgen, så kan han gå tilbake på det andre kurset neste helg, og jeg tror kanskje det kan være greit.

Det gjør de nok, skal ikke påstå at jeg gleder meg til det selv :p

Jeg gleder meg egentlig ikke, og synes ikke det er noe stas med egne ungers bleier heller. Det er bare en del av greia.

Ja, også kan det jo være en kosestund. Det var det mer med første enn andre da, vi brukte lang tid på badet om morgenen, og dillet og koste. andre... vel, første skulle jo i bhg, så det ble litt mer sånn "av med pysj og bleie, vaske, og ta på ny bleie og klær, sånn, vips, ut"

Eldste satt på potte fra han var baby, hadde bleier, men bæsjet stort sett på potte, noe vi begynte med pga at han ble så sår i baken, og at han hadde litt vansker med å få det ut, så vi holdt ham over vasken når han var bitteliten, og fikk potte til ham før han var et halvt år. Vi byttet bare unntaktsvis bøsjebleier på ham fra han var ganske liten.

Eldste.... hun bruker fortsatt ikke potte. Huner 2,5 og det føles på tide, ja!

Vi har hatt kontinuerlig bleieunger i fem år nå...

Her har vi hatt pause en stund nå (unntatt på natten), så det blir rart med baby igjen :-)

Blir en skikkelig etterpåklatt dette her, hvis alt går bra.

Haha, lurer nå på om jeg er klar for den oppgaven vi får når babyen kommer :p

Det hele kommer gradvis, så man venner seg til det, litt etter litt.

De driver ikke med spm om alt mellom himmel og jord før de blir et par tre år. De fleste får ikke feber de første mnd heller (de skal ikke ha feber før de er 3 mnd, da skal man oppsøke lege. Det gjør at man KAN oppleve å ikke vente på legevakta også, men å bare melde seg i luka, se venterommet fullt, men sendes rett inn til den neste gangen, hvor "neste som skal inn" sitter, og derfra rett inn til legen mens den som satt der må vente til etterpå. Man innser der og da at det tross alt ER bedre å vente på legevakta... )

Her har vi hatt pause en stund nå (unntatt på natten), så det blir rart med baby igjen :)

Blir en skikkelig etterpåklatt dette her, hvis alt går bra.

vi hadde på et tidspunkt to (tøy)bleieunger i noen mnd. Det var greit når eldste sluttet. Det hadde vært fint om ynste snart slutter nå.

Får håpe på at man ikke får barn som er ofte syk, men skjønner at det skjer. Går vell gått når vi først får en baby men akkurat nå klarer jeg ikke å sette meg inn i det. Derfor er det så fint med dere inn her som kan svare på det meste man lurer på ^*

vi hadde på et tidspunkt to (tøy)bleieunger i noen mnd. Det var greit når eldste sluttet. Det hadde vært fint om ynste snart slutter nå.

Her har begge sluttet på dagtid når de var ca 2 år. Husker det var deilig, men samtidig litt stress da de måtte tisse hvert 5.min og selvsagt ofte på upassende steder. Går seg heldigvis til!

Får håpe på at man ikke får barn som er ofte syk, men skjønner at det skjer. Går vell gått når vi først får en baby men akkurat nå klarer jeg ikke å sette meg inn i det. Derfor er det så fint med dere inn her som kan svare på det meste man lurer på ^*

Lærekurven er bratt med førstemann! Heldigvis kommer det meste naturlig med egne barn :-)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp