Artikkelen om 1 åringen som ble bite av to hunder

Det er ikke en hunds instinkt å angripe mennesker. Hvor har du det du skriver fra?

Ene hunden min var agressiv da jeg fikk han, men nå er han verdens snilleste og ville ikke gjort en flue fortred.
Så de grensene og reglene jeg har, var tydeligvis det som funket for han.
Så ALT har å si på menneskene.
Jeg sa aldri noe om at de har instinkt til å angripe mennesker! Instinkt til å vere mer på vakt, og da er det som jeg sier at enkelte tyr da til den letteste veien i sine øyne for å forsvare.

Jeg hadde aldri klart å stole på en hund som har vist agrssive sider/tendenser, iallefall ikke rundt mitt barn! Alle kan lærest/trenest til å bli gode og snille hunder, men den andre siden vil alltid ligge der.

Uenig igjen :P
Og det er hunden min et bevis på. Han beit mye da jeg fikk han og knurret/bjeffet osv.
Nå kan ungene gjøre hva de vil uten at han gjør noe.
Man kan ikke stole 100% på noen hunder, men jeg har ingen problem med å la ene hunden min være på rommet med jentene.
Men han andre får ikke lov til det. Man må se ann hunden.

Uenig igjen :p
Og det er hunden min et bevis på. Han beit mye da jeg fikk han og knurret/bjeffet osv.
Nå kan ungene gjøre hva de vil uten at han gjør noe.
Man kan ikke stole 100% på noen hunder, men jeg har ingen problem med å la ene hunden min være på rommet med jentene.
Men han andre får ikke lov til det. Man må se ann hunden.
He he ja vi er uenige der. Jeg har hatt hund i mange mange år, (da snakker jeg ikke om hundene dine foreldre hadde da du var barn!!) Mine hunder bet aldri, men det betyr ikke det at jeg stolte 100% på de. Jeg stoler ikke på noen hunder, at jeg kan ha tiltro noen, ja det kan jeg men ikke 100% og det kommer alt an på arv/miljø/instinkt/egenskaper:)

Det er aldri hunden som er farlig, det er eigaren. Kan man ikkje oppdra en hund, skal man ikkje ha hund. Uansett kass hund det er skal den alltid vere nederst i "stigen", og ikkje ligge over noken, og hunden skal vite det sjølv. Selvfølgelig er hunda dyr med instinkt, så man kan aldri vere heilt 100% sikker.. Syns det er stygt og nevne rase når det egentlig ikkje har noke med saken og gjere! Bitt er bitt.

Hunder som uprovosert angriper, jo, da er avliving svaret. Fordi hund er hund, og menneske er menneske.
Der er jeg også enig, min venn har vært oppdretter i 35 år, drevet jakt/utstilling you name it, han sier også det at har hunden bitt so er det ingen annen utvei, sorry er kvass men sånn er det.

Det er aldri hunden som er farlig, det er eigaren. Kan man ikkje oppdra en hund, skal man ikkje ha hund. Uansett kass hund det er skal den alltid vere nederst i "stigen", og ikkje ligge over noken, og hunden skal vite det sjølv. Selvfølgelig er hunda dyr med instinkt, så man kan aldri vere heilt 100% sikker.. Syns det er stygt og nevne rase når det egentlig ikkje har noke med saken og gjere! Bitt er bitt.
Det der er bare tull!!

Hunder som uprovosert angriper, jo, da er avliving svaret. Fordi hund er hund, og menneske er menneske.

Ja, er det uprovosert så ja. Men det må taes høyde for situasjon, miljø, osv.
Det er rett og slett dårlig oppdragelse vist du ikke lærer hunden å takle forskjellige situasjoner. Og da kan ikke hunden lastes, da er det eieren som har ansvaret og skylden. Da kan det være å omplassere hunden og/eller å gi den annen oppdragelse og trening og/eller gi eieren kurs i det. Det er fult mulig å "omprogramere" hundene.

Ja, er det uprovosert så ja. Men det må taes høyde for situasjon, miljø, osv.
Det er rett og slett dårlig oppdragelse vist du ikke lærer hunden å takle forskjellige situasjoner. Og da kan ikke hunden lastes, da er det eieren som har ansvaret og skylden. Da kan det være å omplassere hunden og/eller å gi den annen oppdragelse og trening og/eller gi eieren kurs i det. Det er fult mulig å "omprogramere" hundene.
Det er ikke alltid so lett å si at det er eierens skyld, hunden biter fordi eier ikke har sosialisert hunden på den og den situasjonen, so enkelt er det bare ikke!! Stoler du virkelig på "omprogamerte" hunder?? Aldri om jeg ha gjort..
Vi må ikke glemme at hunder har forskjellige egenskaper og er avlet for rasens egenskaper!

Å si at det er aldri er hunden som er farlig men eieren. For desverre so hender det at hundeeksperter også får agressive hunder, slik er virkeligheten..

Då må man se på måten hunder er oppdratt på meinar eg. En hund kan ikkje berre bli farlig uten grunn! Hundeeksperta kan og gjere feil :)

Jeg syns også det er dumt at rasene bare blir begativt omtala, for det er viktig å ikke ta alle under en kam. Men, da deg er sagt så kan en rottweiler ol gjøre mye mer skade enn en liten rase, fordi de er mye sterkere og har mye større gap. Vet at de små rasene ofte er mye sintere, men skal innrømme at jeg heller vil møte en sint liten hund på 3 kg jeg kan sparke vekk hvis han angriper forhold til f.eks en rottweiler på over 60 kg.

Back
Topp