Artikkelen om 1 åringen som ble bite av to hunder

Helt enig med deg. Syns det var unødvendig å skrive rasen.
Mange hunder som får unødvendig tyn syns jeg. Veldig synd :(

Selv ønsker jeg meg en Staffordshire bullterrier. De er verdens snilleste og kosete. Veldig barnevennlige syns jeg (de jeg har både passa og hilst på) Er egentlig allergisk, så derfor "låner" jeg søstera mi sin heller :) Hu har en på 1,5 år :) Og hu smiler hele dagen og koser masse med unga mine (2,5 og 7,5)

Men folk tenker jo "kamphund" med en gang de enten ser den eller jeg forteller om den. Hu er verdens nydeligste hund etter min mening <3

Ja, helt seriøst. Helt på tryne. Så derfor diskuterer jeg ikke med de. Jeg er blitt stempla som dyremishandler.

Hehe. Nei de bruker los bånd(eller hva det heter). Og seler. Aldri halsbånd. Det er veldig fyfy.

Du får lese litt om Turid Rugaas. Hu har egen skole i Modum og gitt ut masse bøker.

What??! Så ille..
Her bruker jeg både sele og halsbånd.
Også er jeg veldig FOR kastrering av hannhunder.
Har anbefalt det til mange, og de har fått nye hunder:)

Googla Turid Rugaas, og leste spørsmål og svar med henne på canis.
Mye ho sa var fornuftig, bortsett fra èn ting.
En skreiv at bikkja bjeffa så på folk som gikk forbi når den stod i hagen.
Da skreiv ho at man ber om at en hund skal bjeffe dersom man setter den i hagen eller på verandaen osv.

Haha, dummeste jeg har lest!!
Min golden elsket å være ute i hagen og bjeffet aldri!!
De to jeg har nå, bjeffer av og til når det kommer mennesker, men da snakker jeg til de med en gang!
Og de bjeffer mindre nå enn før :)

Helt enig med deg. Syns det var unødvendig å skrive rasen.
Mange hunder som får unødvendig tyn syns jeg. Veldig synd :(

Selv ønsker jeg meg en Staffordshire bullterrier. De er verdens snilleste og kosete. Veldig barnevennlige syns jeg (de jeg har både passa og hilst på) Er egentlig allergisk, så derfor "låner" jeg søstera mi sin heller :) Hu har en på 1,5 år :) Og hu smiler hele dagen og koser masse med unga mine (2,5 og 7,5)

Men folk tenker jo "kamphund" med en gang de enten ser den eller jeg forteller om den. Hu er verdens nydeligste hund etter min mening <3

Den rasen er nydelig! Holdt på å skaffe meg den da jeg mistet Laban, men valgte omplassering istede.
Nydelig hund med masse personlighet:) Og skikkelig kult utseende!

Den rasen er nydelig! Holdt på å skaffe meg den da jeg mistet Laban, men valgte omplassering istede.
Nydelig hund med masse personlighet:) Og skikkelig kult utseende!
Er nydelig ja <3 Men pga allergi tar vi heller sjansen på å kose med søstera mi sin. Jeg reagerer veldig på hunder egentlig. Men har ikke reagert på denne rasen enda :)

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Vedlegg

• 1373920390720.jpg
    1373920390720.jpg
    137,2 KB · Visninger: 66
What??! Så ille..
Her bruker jeg både sele og halsbånd.
Også er jeg veldig FOR kastrering av hannhunder.
Har anbefalt det til mange, og de har fått nye hunder:)

Googla Turid Rugaas, og leste spørsmål og svar med henne på canis.
Mye ho sa var fornuftig, bortsett fra èn ting.
En skreiv at bikkja bjeffa så på folk som gikk forbi når den stod i hagen.
Da skreiv ho at man ber om at en hund skal bjeffe dersom man setter den i hagen eller på verandaen osv.

Haha, dummeste jeg har lest!!
Min golden elsket å være ute i hagen og bjeffet aldri!!
De to jeg har nå, bjeffer av og til når det kommer mennesker, men da snakker jeg til de med en gang!
Og de bjeffer mindre nå enn før :)

Som jeg skreiv, så veit jeg egentlig ikke mye om hu. Men navnet hennes har blitt dratt fram i mange av mine diskusjoner og de meningene er svart/hvit. Jeg har feil og de har rett. Jeg har på reint trass ikke sjekka hu ut ordentlig pga at de som har gått kurs der har uten å si det direkte, kalt meg mishandler.

Boxeren min var verdens mest lojale mot familien sin. Han trengte en streng oppdragelse og jeg tok alle forhåndsregler. Han har aldri biti noen andre enn meg. Vi har direkte sloss, men jeg vant og han fikk respekt for meg. Hadde noen andre hatt han, hadde han blitt avlivd. Han var for beskyttende ovenfor familien sin og så alt som trussel og da ble han ansett som aggressiv. Han var misforstått tett og slett.
Vi måtte desverre avlive han av samme årsak som du med din hund. Han ble 6,5år.

Så enig med deg i hi:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Er nydelig ja <3 Men pga allergi tar vi heller sjansen på å kose med søstera mi sin. Jeg reagerer veldig på hunder egentlig. Men har ikke reagert på denne rasen enda :)

Her er skjønnheten
Vis vedlegget 22439

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Å guri, så vakker! De er fine! :)

Helt enig med deg:) Synes så synd på han lille stakkars gutten:oops::( mamma hadde en liten tipetansk spaniel gutt og guri så hissig:eek: fløy på alle andre hunder og meg og for den saks skyld. Så hadde vi også aya, blanding av rotweiler og sankt bernards hund:rolleyes: fikk ikke bedre hund enn hu:) God og snill som dagen var lang. Hu så ut dom en rotweiler, men var helt rødbrun og var like stor som en sankt bernard:p

Huff, fælt når bikkjer biter. MEN det er jo ikke "kamphundene" som biter mest.
Blir oftw spurt av forbipasserende om hunden min biter hvis de klapper han.....hallo i luken liksom!! For det første hadde jeg da ikke latt de klappe han og for det andre betyr ikke en svart muskuløs hund at han må bite!
Vi har en superduper snill staffordshire bullterrier. Tror vi kunne ha slått han i hjel uten at han hadde så mye som knurret til oss en gang(har så klart aldri prøvd...haha).
Er så mange hundeeiere som lar minihundene dems komme bjeffene og knurrende bort til vår hund (uten å spørre), for så å bli sure hvis han bjeffer tilbake og blir irritert. det er liksom søtt hvis en liten søt hund knurrer og småbiter, men hvis en "skummel" hund så mye som lager en lyd så er de livsfarlige.
Skulle ønske man måtte ha kurs for å bli hundeeier!!!!!!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Og avisene bygger så ufattelig opp under denne "kamphund" uvitenheten!

Jeg har ikke lest alle svarene her, jeg vil berre få sagt at jeg synest det igrunnen er vannvittig at det sakl bli opphengt i at media skriv "Rotweiler bet barn" osv.. Er det noe å bli snurt for? Jeg tenker heller på det stakkars barnet som ligg på sykehuset, hva med de stakkars foreldrene som følte seg hjelpeløse når 2 store vaktbikjer flyg agresivt på barnet demmes... Jeg har hatt hund i mange år, oppdrett også, og ingen må kome å fortelle meg at de fleste vakthunder er bare snille og gode, jeg har stilt ut hund mange mange ganger, i ringen til åpen hannhundklasse der blant annet vakthunder blir stilt ut er det masse knurr og høye haler. Jeg har hatt både jakt og vakthunder, stilt i begge klassene og må helt ærleg si at det var ikke mye knurr i jakthundene sine ringer som i vakthundene sine. Jeg skulle heller mye mer truffet en setter/rettriver enn en Rotweiler/Dobberman/Schæfer, sorry, dette er ikke noe diskriminering men min ærlege mening. Ja alle hunde raser biter og kan bite men det er mange ustabile vaktbikjer som egentlig burde vært på kurs/ holdt i band hele tiden. Men, det finnest unntak selfølgelig, det er mange flotte vaktbikjer i dette landet, skikkelig gosselige altso:) men det er desverre ikke alle, og da spiller det liten rolle om media skriv om det for alle vet at enkelte er mer ustabile enn andre..

Sorry rotete inlegg.

Jakthunder biter oftere da de blir fort nervøse ved understimulering.
Så jeg møter mye heller en rottweiler:)
En staff er vel noe av det beste jeg kan møte da...hehe
Værste er vel småhunder, syns de er så vanskelige å tyde

Jakthunder biter oftere da de blir fort nervøse ved understimulering.
Så jeg møter mye heller en rottweiler:)
En staff er vel noe av det beste jeg kan møte da...hehe
Værste er vel småhunder, syns de er så vanskelige å tyde

Ja men jeg rekner med at de fleste som kjøper jakthund driver med jakttrening? det er no en arbeidendest jakthund og ikke en familiehund som ikke er ute i marka/felt

Ja men jeg rekner med at de fleste som kjøper jakthund driver med jakttrening? det er no en arbeidendest jakthund og ikke en familiehund som ikke er ute i marka/felt
Dessverre er det ikke slik. Folk kjøper ofte hund etter utseende og ikke egenskaper. Alt for mange jakthunder og gjeterhunder som ikke får nok stimuli.
Har en i familien som har nova scot duck tolling retriever, den har bitt flere ganger.
Men nå vil jeg ikke snakke stygt om hunderaser. Ville bare få frem at understimulerte hunder ofte fører til nervøse hunder som kan bite.
Og igjen er det da hundeeieren og ikke hunden din skyld!

Jeg har ikke lest alle svarene her, jeg vil berre få sagt at jeg synest det igrunnen er vannvittig at det sakl bli opphengt i at media skriv "Rotweiler bet barn" osv.. Er det noe å bli snurt for? Jeg tenker heller på det stakkars barnet som ligg på sykehuset, hva med de stakkars foreldrene som følte seg hjelpeløse når 2 store vaktbikjer flyg agresivt på barnet demmes... Jeg har hatt hund i mange år, oppdrett også, og ingen må kome å fortelle meg at de fleste vakthunder er bare snille og gode, jeg har stilt ut hund mange mange ganger, i ringen til åpen hannhundklasse der blant annet vakthunder blir stilt ut er det masse knurr og høye haler. Jeg har hatt både jakt og vakthunder, stilt i begge klassene og må helt ærleg si at det var ikke mye knurr i jakthundene sine ringer som i vakthundene sine. Jeg skulle heller mye mer truffet en setter/rettriver enn en Rotweiler/Dobberman/Schæfer, sorry, dette er ikke noe diskriminering men min ærlege mening. Ja alle hunde raser biter og kan bite men det er mange ustabile vaktbikjer som egentlig burde vært på kurs/ holdt i band hele tiden. Men, det finnest unntak selfølgelig, det er mange flotte vaktbikjer i dette landet, skikkelig gosselige altso:) men det er desverre ikke alle, og da spiller det liten rolle om media skriv om det for alle vet at enkelte er mer ustabile enn andre..

Sorry rotete inlegg.

Beklager, men kunne ikke vært mer uenig i det du skriver...
Det er EIERNES feil, ikke rasen!!! Og det er ikke noe å diskutere en gang!

Selvfølgelig har miljøet mye å si, men det har også arv og instinkt!!!

Det er ikke en hunds instinkt å angripe mennesker. Hvor har du det du skriver fra?

Ene hunden min var agressiv da jeg fikk han, men nå er han verdens snilleste og ville ikke gjort en flue fortred.
Så de grensene og reglene jeg har, var tydeligvis det som funket for han.
Så ALT har å si på menneskene.

Leste nettopp den artikkelen som ligger på forsiden på babyverden her nå, og 1 åringen som blei bitt av to hunder.
Det er selvfølgelig helt tragisk og det er godt hundene blir avlivet!

MEN det som provoserer meg, er at det er skrevet om hvilken rase det er som har gjort det.
Spiller det noen rolle??
Og det stemmer ikke at det er flest rottweilere, schæfere, pitbull terriere osv som biter mest.

Topp 3 er faktisk denne:
1. Dachs
2. Chihuahua
3. Jack russel terrier

Synd raser blir hengt ut slik, når det ikke stemmer.
OG det er ikke hundene/rasene sin skyld at de er som de er.
Det er menneskene!!! Oppdra hundene ordentlig, og du vil få en god og snill hund!!

*blåse ut* Oppgitt...
Har du kilden til bitestatistikken?

Det er ikke en hunds instinkt å angripe mennesker. Hvor har du det du skriver fra?

Ene hunden min var agressiv da jeg fikk han, men nå er han verdens snilleste og ville ikke gjort en flue fortred.
Så de grensene og reglene jeg har, var tydeligvis det som funket for han.
Så ALT har å si på menneskene.
Jeg hadde aldri klart å stole på en hund som har vist agrssive sider/tendenser, iallefall ikke rundt mitt barn! Alle kan lærest/trenest til å bli gode og snille hunder, men den andre siden vil alltid ligge der.

Uff:( Er ikkje nødvendigvis store hunder som biter, nei.. :/

Back
Topp