Goooood tirsdag

Hei og hopp:-)

Jeg fikk ammet og kost med nasse før jeg dro på jobb i dag, hun våknet halv sju:-)
Tror jeg skal slutte å gi nasse grøt, og heller gi henne brødskive, får ikke i henne stort av den nye grøten.
Vi har ikke komfyr enda, så får ikke testet ut hjemmelaget havregrøt enda, eller kruskakli som det skal være mest jern i.
Snuppa er i full vigør, hun er i mye bedre humør etter vi la om kosten hennes. Åler seg frem med hendene, og nyter at hun kommer til overalt:-)
Gleder meg til det nye kjøkkenet er på plass, det er så rotete her nå.

God formiddag!
Her prøvde vesla seg på å ta dag 06.30...men da protesterte mamman! :p Så tok henne i mi seng og da satte hun i å HYYYYLE :eek: Hun skreik og skreik, selv om jeg hadde henne helt inntil meg, men så plutselig bare slokna hun :confused: Sov til 08.30 da, og DET var deilig! :) Når vi så kom på badet var bleien full av kaninkuler, så tror hun skreik så mye fordi hun hadde mageknip, sikkert derfor hun våkna også! MEN syntes hun var så varm, så målte tempen på henne og hun hadde 38,3 :(

Ute er det 22 grader og vindstille, så er rimelig deilig...sitter å svetter i sola :p Hermine er litt sutrete, men leker fint fordet. Har latt henne være litt på verandaen i skyggen, gjør vel ikke noe det når det er like varmt ute som inne? :p

Etterpå skal jeg til veterinæren med hunden, skal få sjekka opp kneskaden hans og få en konsultasjon på atferden hans. Om han er stabil nok til å trenes slik at vi kan ha han, eventuelt omplassere han, eller om de anbefaler avliving...er spent på hva de finner ut!

Stakkars lita, godt hun fikk det ut og fikk sove igjen:-)

turen til veterinæren var ingen oppløftende affære :( Han har forkalkninger i kneet hvor han er operert, og lever nok med smerter, tross smertestillende. Så det er sannsynlig at han får utagerende, anspent og agressiv atferd fordi han lever med smerter :( Veterinæren mente at det ikke ble rett å omplassere han heller, for et nytt miljø kan gjøre han ennå utryggere...vi kan bytte smertestillende, og gi fysio...men det blir kun å forlenge det uunngåelige :( *sukke*

Kom hjem til ei febersyk lita snuppe, som bare satt på fanget til bestemor. Måtte gi henne en paracet nå for hun var så sutrete og utilpass, og nå har hun sittet på fanget å sett Drømmehagen i 40 minutter :eek: Ikke i form nei! o_O

Uff! Ikke noen god dag for dere! Stakkars hunden og dere og stakkars Hermine! Sender en god klem :-)

Hei og hopp:)

Jeg fikk ammet og kost med nasse før jeg dro på jobb i dag, hun våknet halv sju:)
Tror jeg skal slutte å gi nasse grøt, og heller gi henne brødskive, får ikke i henne stort av den nye grøten.
Vi har ikke komfyr enda, så får ikke testet ut hjemmelaget havregrøt enda, eller kruskakli som det skal være mest jern i.
Snuppa er i full vigør, hun er i mye bedre humør etter vi la om kosten hennes. Åler seg frem med hendene, og nyter at hun kommer til overalt:)
Gleder meg til det nye kjøkkenet er på plass, det er så rotete her nå.
SÅ godt at hun er u humør!
Vet du, vi har ikke fått i Lillebror grøt på et par uker. Så jeg har enden gitt han fruktmos/ smoothie med malte havregryn i, brødskive eller fruksmos/ smoothie med hirsegrøtpulver i.
I dag spiste han nesten en hel brødskive med aprikosmos på til formiddagsmat!
De MÅ absolutt ikke ha grøt, altså =)

Uff, så trist:(
Stakkars hundevapsen:( uff, ikke noe godt når de små er syke:eek: god bedring til Hermine:rolleyes:

er ikke noe lett avgjørelse nei :( Han kan jo sikkert leve godt ei stund til, men da bare utsetter vi det uunngåelige...og det vet jeg ikke helt om vi orker... :oops:

Uff! Ikke noen god dag for dere! Stakkars hunden og dere og stakkars Hermine! Sender en god klem :)

takk for det! Nei, det er en skikkelig kjip dag :( Og en kjip avgjørelse som må taes!

er ikke noe lett avgjørelse nei :( Han kan jo sikkert leve godt ei stund til, men da bare utsetter vi det uunngåelige...og det vet jeg ikke helt om vi orker... :oops:
Det skjønner jeg godt.
Spesielt om han sliter med smerter :(

Det skjønner jeg godt.
Spesielt om han sliter med smerter :(

ja, vi kan forsøke å bytte smertestillende og gi fysio, det kan kanskje forlenge og forbedre livet hans! ...Men terriere er så tøffe, så de kan lide selv om de tilsynelatende er glade, går på tur, leker og spiser godt! Eneste tegn på at noe er galt er den utagerende atferden :confused: Så tenker at det kanskje er best om han får slippe :(

ja, vi kan forsøke å bytte smertestillende og gi fysio, det kan kanskje forlenge og forbedre livet hans! ...Men terriere er så tøffe, så de kan lide selv om de tilsynelatende er glade, går på tur, leker og spiser godt! Eneste tegn på at noe er galt er den utagerende atferden :confused: Så tenker at det kanskje er best om han får slippe :(
Jeg hadde nok tenkt som deg!

Nå har foreløpig begge ungene sovet i ca en time og mannen er ute og handler inn til lasagne!
Blir litt tungvint da jeg må lage egen til meg, men jeg fant en super oppskrift som jeg gleder meg til å prøve!
Ellers i dag har jeg sendt en jobbsøknad, ringt NAV og spurt om hvordan dagpengesøknaden min ligger an, prøvd å ringe mitt gamle praksissted for å spørre om jobb, men jeg får bare opptatt, sendt en sms for å få tak i riktig nummer for å spørre om jobb enda et sted :p
Jeg har vært skikkelig utenfor i det siste og det har virkelig gått utover mannen. Jeg har ingen vonde eller dårlige følelser ovenfor han, men det har jo virket slik... Sliter veldig med tanken på å sende Lillebror i bhg fra august og kunne så virkelig ønske vi kunne ventet. Men da må jeg liksom vite på forhånd at jeg har en jobb på kveld og helg som gir nok inntekt om vi tar det valget. Og inntil i går har jeg trodd at mannen var helt uenig og følt at han har krevd at jeg jobber 100%, noe som igjen fører til at ønsket om videre utdanning utgår.
Men vi er bare fryktelig dårlige på å prate, og fikk pratet i går kveld, heldigvis!
At jeg ikke kan bli bedre på å si hva jeg tenker og føler :( Det går så innmari langt før jeg endelig "tør" å si noe.
(Og dette er helt generelt, altså, ikke bare her på hjemmebane).
Men OM jeg får meg en slik jobb, så kan jeg være hjemme med Eskil litt lenger. Så det gjenstår og se om det er gjennomførbart... KAn ikke gå på dagpenger for å gå hjemme med han heller, så det utgår!

Så dumt at du har følt deg sånn i det siste :( men det hjelper alltid å snakke ut om ting.. Jeg selv er ikke flink til å begynne å snakke om ting som plager meg, men har en samboer som kjenner meg bedre enn meg selv .P så han ser med engang på meg om det er noe som plager meg..

Håper virkelig at ting ordner seg for dere, sånn som du ønsker ;) *krysser fingre og tær* ;) :P

Lasagne høres jammen godt ut ;) favoritt retten til Emira her.. men den må være sånn som jeg pleier å lage den :P

Uff ikke noe kjekt å ha det slik! Bra dere fikk pratet sammen :) håper det ordner seg for deg med jobb! Her blir det bare sju vakter i måneden på meg pluss kontantstøtte, men satser på å jobbe ekstra når folk tar ferie og ellers vil ha fri når jeg har mulighet å jobbe. Kan nesten ikke jobbe noe særlig mer når vi ikke har b.hageplass. Det er kjempebra med kontantstøtte, men veldig dumt at vi ikke får b.hageplass for 5000kr i måneden er lite og det er jo bare et par måneder. Men sambo tjener bra og kan jobbe overtid om han vil så vi skal klare oss greit, men han kan jo ikke jobbe seg ihjel heller så vi må nok være flinke å legge til side litt og handle stort og slikt. Men om du får dagpenger..kan ikke du jobbe ganske mye i tillegg til det? Mener at jeg har hørt du kan jobbe nesten 50% og samtidig på dagpenger.

Jeg jobbet 50 % før, og fikk dagpenger for "resten".. men kunne ikke overstige 50% iløpet av meldeperioden lissom ;)
blir ikke store lønna, men ut ifra det jeg jobbet og det jeg fikk av dagpenger så ligger det på 13-14.000 i mnd.. så får jeg jo barnetrygd i tillegg da ;)

Jeg jobbet 50 % før, og fikk dagpenger for "resten".. men kunne ikke overstige 50% iløpet av meldeperioden lissom ;)
blir ikke store lønna, men ut ifra det jeg jobbet og det jeg fikk av dagpenger så ligger det på 13-14.000 i mnd.. så får jeg jo barnetrygd i tillegg da ;)
Men var det da regnet ut fra at du hadde jobbet 100% før dette, altså før du trengte dagpenger?

Så dumt at du har følt deg sånn i det siste :( men det hjelper alltid å snakke ut om ting.. Jeg selv er ikke flink til å begynne å snakke om ting som plager meg, men har en samboer som kjenner meg bedre enn meg selv .P så han ser med engang på meg om det er noe som plager meg..

Håper virkelig at ting ordner seg for dere, sånn som du ønsker ;) *krysser fingre og tær* ;) :p

Lasagne høres jammen godt ut ;) favoritt retten til Emira her.. men den må være sånn som jeg pleier å lage den :p
Ja han kjenner meg ganske godt også, men trodde det var noe galt mellom oss siden jeg har vært i dårlig humør..

Lillebror fikk kjøttsaus og grønnsaker! Han likte det veldig godt =)
Spiste (og griset) masse!

turen til veterinæren var ingen oppløftende affære :( Han har forkalkninger i kneet hvor han er operert, og lever nok med smerter, tross smertestillende. Så det er sannsynlig at han får utagerende, anspent og agressiv atferd fordi han lever med smerter :( Veterinæren mente at det ikke ble rett å omplassere han heller, for et nytt miljø kan gjøre han ennå utryggere...vi kan bytte smertestillende, og gi fysio...men det blir kun å forlenge det uunngåelige :( *sukke*

Kom hjem til ei febersyk lita snuppe, som bare satt på fanget til bestemor. Måtte gi henne en paracet nå for hun var så sutrete og utilpass, og nå har hun sittet på fanget å sett Drømmehagen i 40 minutter :eek: Ikke i form nei! o_O

uff så leit da :( stakkars vovan deres! og ikke minst stakkars lille Hermine :( ikke noe godt når barna er syke, værken for dem eller oss mødre :( masse god bedring til hun ;)

Men var det da regnet ut fra at du hadde jobbet 100% før dette, altså før du trengte dagpenger?

ja mener det var sånn.. jeg hadde hatt 100% stilling før det..og da fikk jeg vel maks prosent fra det jeg hadde tjent det siste året..men hvor mye man får kommer ann på hvor stor inntekt man har hatt tror jeg.. men jeg kunne da jobbe 50% mens jeg mottok dagpenger.. alt dette skal stå på nav sine sider.. var mest mannen som ordnet dette for meg :P

SÅ godt at hun er u humør!
Vet du, vi har ikke fått i Lillebror grøt på et par uker. Så jeg har enden gitt han fruktmos/ smoothie med malte havregryn i, brødskive eller fruksmos/ smoothie med hirsegrøtpulver i.
I dag spiste han nesten en hel brødskive med aprikosmos på til formiddagsmat!
De MÅ absolutt ikke ha grøt, altså =)

Grunnen til at jeg har gitt grøt er på grunn av at hun ikke tar flaske med melk, og jeg har lite melk i puppen.
Så da har jeg blandet mme i grøten hennes for å være sikker på at hun får i seg nok.
Men nå funker jo ikke det lenger heller, og jeg skjønner henne godt, det smaker forferdelig selv med fruktmos av ulike slag.
Så redd hun ikke får nok jern, og næring generelt når hun ikke får så mye melk. Heldigvis er hun glad i brødskive med leverpostei, men hun bruker laaaang tid hehe:-) Gått en del fruktmos med malt havre her også:-)

Grunnen til at jeg har gitt grøt er på grunn av at hun ikke tar flaske med melk, og jeg har lite melk i puppen.
Så da har jeg blandet mme i grøten hennes for å være sikker på at hun får i seg nok.
Men nå funker jo ikke det lenger heller, og jeg skjønner henne godt, det smaker forferdelig selv med fruktmos av ulike slag.
Så redd hun ikke får nok jern, og næring generelt når hun ikke får så mye melk. Heldigvis er hun glad i brødskive med leverpostei, men hun bruker laaaang tid hehe:) Gått en del fruktmos med malt havre her også:)
Ja, jeg skjønner at du helst vil ha i hun melk da...

Ja, jeg skjønner at du helst vil ha i hun melk da...

Ja, jeg håper at hjemmelaget havregrøt med mme kan være tingen.
Så synd hun ikke kan få den grøten hun pleide å spise, den elsket hun.
Hun kan til nøde spise sinlac sin, men den har jo sukker i seg, det liker jeg ikke.
Kanskje jeg skal be om en annen melk enn althera, kan jo hende den smaker bedre.

Back
Topp