Goooood tirsdag

Ja, for det er tydelig noen ganger at han ikke har sovet nok, da han blir stuptrøtt etter 1-2 timer våken.
Han skal liksom snu seg og opp og stå, gynge, hoppe med en gang han er våken :p

Ja, skal være gang i moroa:D hihi..
Ja, samma her;) Emmeth er våken stort sett hele dagen og tar seg ca 2 lurer på dagen, så ikke så mye han sover på dagen lenger:p men han sover hele natta så klager ikke:) Når legger Eskil seg for kvelden nå?:)

Ja, skal være gang i moroa:D hihi..
Ja, samma her;) Emmeth er våken stort sett hele dagen og tar seg ca 2 lurer på dagen, så ikke så mye han sover på dagen lenger:p men han sover hele natta så klager ikke:) Når legger Eskil seg for kvelden nå?:)

Han legger seg som regel i 19-tiden ,men det kommer litt an på hvordna duppene på dagen har blitt.

Ringe NAV kan være morsomme på telefon er morsomme :p

Han legger seg som regel i 19-tiden ,men det kommer litt an på hvordna duppene på dagen har blitt.

Ja, skjønner det:) Sånn er opplegget her også:)

Nå har foreløpig begge ungene sovet i ca en time og mannen er ute og handler inn til lasagne!
Blir litt tungvint da jeg må lage egen til meg, men jeg fant en super oppskrift som jeg gleder meg til å prøve!
Ellers i dag har jeg sendt en jobbsøknad, ringt NAV og spurt om hvordan dagpengesøknaden min ligger an, prøvd å ringe mitt gamle praksissted for å spørre om jobb, men jeg får bare opptatt, sendt en sms for å få tak i riktig nummer for å spørre om jobb enda et sted :p
Jeg har vært skikkelig utenfor i det siste og det har virkelig gått utover mannen. Jeg har ingen vonde eller dårlige følelser ovenfor han, men det har jo virket slik... Sliter veldig med tanken på å sende Lillebror i bhg fra august og kunne så virkelig ønske vi kunne ventet. Men da må jeg liksom vite på forhånd at jeg har en jobb på kveld og helg som gir nok inntekt om vi tar det valget. Og inntil i går har jeg trodd at mannen var helt uenig og følt at han har krevd at jeg jobber 100%, noe som igjen fører til at ønsket om videre utdanning utgår.
Men vi er bare fryktelig dårlige på å prate, og fikk pratet i går kveld, heldigvis!
At jeg ikke kan bli bedre på å si hva jeg tenker og føler :( Det går så innmari langt før jeg endelig "tør" å si noe.
(Og dette er helt generelt, altså, ikke bare her på hjemmebane).
Men OM jeg får meg en slik jobb, så kan jeg være hjemme med Eskil litt lenger. Så det gjenstår og se om det er gjennomførbart... KAn ikke gå på dagpenger for å gå hjemme med han heller, så det utgår!

Så koselig med babyleking :D
OG så spennende med opplæring! Når begynner du?

Jeg begynner ikke før i slutten av juni pga har "ferie" nå, men tenkte å ta opplæringa nå på permdagen t pappan før ferien min starter. Har ikke lov med nav å jobbe i ferien, men vi ville forlenge permen litt for å gjøre det enklere hjemme :-) gleder meg til å jobbe igjen! Jeg har vært bort i et liknende system så tror jeg tar det fort, men veldig greit å ha sett litt på det så ikke hotellgjestene må vente lenge ved inn/utsjekk :-)

Nå har foreløpig begge ungene sovet i ca en time og mannen er ute og handler inn til lasagne!
Blir litt tungvint da jeg må lage egen til meg, men jeg fant en super oppskrift som jeg gleder meg til å prøve!
Ellers i dag har jeg sendt en jobbsøknad, ringt NAV og spurt om hvordan dagpengesøknaden min ligger an, prøvd å ringe mitt gamle praksissted for å spørre om jobb, men jeg får bare opptatt, sendt en sms for å få tak i riktig nummer for å spørre om jobb enda et sted :p
Jeg har vært skikkelig utenfor i det siste og det har virkelig gått utover mannen. Jeg har ingen vonde eller dårlige følelser ovenfor han, men det har jo virket slik... Sliter veldig med tanken på å sende Lillebror i bhg fra august og kunne så virkelig ønske vi kunne ventet. Men da må jeg liksom vite på forhånd at jeg har en jobb på kveld og helg som gir nok inntekt om vi tar det valget. Og inntil i går har jeg trodd at mannen var helt uenig og følt at han har krevd at jeg jobber 100%, noe som igjen fører til at ønsket om videre utdanning utgår.
Men vi er bare fryktelig dårlige på å prate, og fikk pratet i går kveld, heldigvis!
At jeg ikke kan bli bedre på å si hva jeg tenker og føler :( Det går så innmari langt før jeg endelig "tør" å si noe.
Men OM jeg får meg en slik jobb, så kan jeg være hjemme med Eskil litt lenger. Så det gjenstår og se om det er gjennomførbart... KAn ikke gå på dagpenger for å gå hjemme med han heller, så det utgår!

Uff ikke noe kjekt å ha det slik! Bra dere fikk pratet sammen :-) håper det ordner seg for deg med jobb! Her blir det bare sju vakter i måneden på meg pluss kontantstøtte, men satser på å jobbe ekstra når folk tar ferie og ellers vil ha fri når jeg har mulighet å jobbe. Kan nesten ikke jobbe noe særlig mer når vi ikke har b.hageplass. Det er kjempebra med kontantstøtte, men veldig dumt at vi ikke får b.hageplass for 5000kr i måneden er lite og det er jo bare et par måneder. Men sambo tjener bra og kan jobbe overtid om han vil så vi skal klare oss greit, men han kan jo ikke jobbe seg ihjel heller så vi må nok være flinke å legge til side litt og handle stort og slikt. Men om du får dagpenger..kan ikke du jobbe ganske mye i tillegg til det? Mener at jeg har hørt du kan jobbe nesten 50% og samtidig på dagpenger.

Ringe NAV kan være morsomme på telefon er morsomme :p

Haha..ja jeg ringte nav for en stund siden. Det ringte lenge og vel. Da de endelig tok tlf så sa jeg hva jeg ville og de svarte: vent litt da må jeg sette deg over til nav...haha! Jeg skulle sikkert trykket på div taster men var opptatt med simone. Likevel var det komisk ;-p

Uff ikke noe kjekt å ha det slik! Bra dere fikk pratet sammen :) håper det ordner seg for deg med jobb! Her blir det bare sju vakter i måneden på meg pluss kontantstøtte, men satser på å jobbe ekstra når folk tar ferie og ellers vil ha fri når jeg har mulighet å jobbe. Kan nesten ikke jobbe noe særlig mer når vi ikke har b.hageplass. Det er kjempebra med kontantstøtte, men veldig dumt at vi ikke får b.hageplass for 5000kr i måneden er lite og det er jo bare et par måneder. Men sambo tjener bra og kan jobbe overtid om han vil så vi skal klare oss greit, men han kan jo ikke jobbe seg ihjel heller så vi må nok være flinke å legge til side litt og handle stort og slikt. Men om du får dagpenger..kan ikke du jobbe ganske mye i tillegg til det? Mener at jeg har hørt du kan jobbe nesten 50% og samtidig på dagpenger.
Jeg tror det kommer an på dagpengegrunnlaget? Man kan ikke tjene over tilsvarende 100%, så vidt jeg har forstått. Men jeg har ikke så mye som grunnlag, så det kan godt hende at jeg kan kombinere. Må vente på vedtaket...

Haha..ja jeg ringte nav for en stund siden. Det ringte lenge og vel. Da de endelig tok tlf så sa jeg hva jeg ville og de svarte: vent litt da må jeg sette deg over til nav...haha! Jeg skulle sikkert trykket på div taster men var opptatt med simone. Likevel var det komisk ;-p
Herremin!
Jeg fikk svar med en gang da :D DEt skal de ha!

Jeg tror det kommer an på dagpengegrunnlaget? Man kan ikke tjene over tilsvarende 100%, så vidt jeg har forstått. Men jeg har ikke så mye som grunnlag, så det kan godt hende at jeg kan kombinere. Må vente på vedtaket...

Aha..da forstår jeg den regelen litt mer. Jeg tenkte at det var merkelig at det gikk an å tjene så masse og jobbe lite. Får håpe du kan kombinere da :-) kjekt å få jobbe litt når man er hjemme med de søte små :-)

Aha..da forstår jeg den regelen litt mer. Jeg tenkte at det var merkelig at det gikk an å tjene så masse og jobbe lite. Får håpe du kan kombinere da :) kjekt å få jobbe litt når man er hjemme med de søte små :)
Ja, OM jeg skal gå hjemme litt til så må jeg ha noe jobbing ved siden av. Ellers klarer vi ikke huslånet :D

turen til veterinæren var ingen oppløftende affære :( Han har forkalkninger i kneet hvor han er operert, og lever nok med smerter, tross smertestillende. Så det er sannsynlig at han får utagerende, anspent og agressiv atferd fordi han lever med smerter :( Veterinæren mente at det ikke ble rett å omplassere han heller, for et nytt miljø kan gjøre han ennå utryggere...vi kan bytte smertestillende, og gi fysio...men det blir kun å forlenge det uunngåelige :( *sukke*

Kom hjem til ei febersyk lita snuppe, som bare satt på fanget til bestemor. Måtte gi henne en paracet nå for hun var så sutrete og utilpass, og nå har hun sittet på fanget å sett Drømmehagen i 40 minutter :eek: Ikke i form nei! o_O

ikke noe særlig å ikke få kommunisert det man virkelig mener nei! Her er det mannen som er verst av oss ;) Som regel er det på kveldene vi får pratet, når vi har lagt oss! :) Du får skrive til han i stedet, er mye lettere å formidle et budskap via skrift enn med ord noen ganger :P ;)

Men tar du ut kontantstøtte på han da? Det vil jo hjelpe litt på ;)

turen til veterinæren var ingen oppløftende affære :( Han har forkalkninger i kneet hvor han er operert, og lever nok med smerter, tross smertestillende. Så det er sannsynlig at han får utagerende, anspent og agressiv atferd fordi han lever med smerter :( Veterinæren mente at det ikke ble rett å omplassere han heller, for et nytt miljø kan gjøre han ennå utryggere...vi kan bytte smertestillende, og gi fysio...men det blir kun å forlenge det uunngåelige :( *sukke*

Kom hjem til ei febersyk lita snuppe, som bare satt på fanget til bestemor. Måtte gi henne en paracet nå for hun var så sutrete og utilpass, og nå har hun sittet på fanget å sett Drømmehagen i 40 minutter :eek: Ikke i form nei! o_O
Uff, stakkars hunden da :(
Og stakkars Hermine!

ikke noe særlig å ikke få kommunisert det man virkelig mener nei! Her er det mannen som er verst av oss ;) Som regel er det på kveldene vi får pratet, når vi har lagt oss! :) Du får skrive til han i stedet, er mye lettere å formidle et budskap via skrift enn med ord noen ganger :p ;)

Men tar du ut kontantstøtte på han da? Det vil jo hjelpe litt på ;)
Ja var i går kveld vi snakket :p
Kontantstøtte må jeg søke. Men får jo ikke før i november jeg da :...

Uff, godt dere fikk pratet om det til slutt:) sambo er litt som deg.. håper du får vært hjemme og jobba litt ved siden av:) kunne du få dagpenger?

Uff, så trist:(
Stakkars hundevapsen:( uff, ikke noe godt når de små er syke:eek: god bedring til Hermine:rolleyes:

Ja var i går kveld vi snakket :p
Kontantstøtte må jeg søke. Men får jo ikke før i november jeg da :...

Kommer til og søke det jeg også. Får fra oktober av tror jeg..

Back
Topp