Endelig freddan!

Idag har jeg laget klart tekst og bilde til Russekortet til Mathea:)

Slik blei det:
201212031749372.jpg

Like blid som dagen er lang, det er jeg og Mathea er mitt navn:) Ei skravleglad jente, som skinner som sola og som elsker og pynte seg og favorittdrikken er Biola.

Emmeth våknet halv 9, så hadde en rolig morgen sammen med jentene før de skulle i bhgen. De fikk idag lov til og ta med seg en bamse hver siden de skulle få besøk av noen leger idag(spennende) Så da skulle de få legene til og se på bamsene og sette på plaster og diverse;) Så skal de hentes kl 14.00 og kjøres til svigermor hvor de skal være i helga:) Emmeth ligger nå ute og sover lur:)
Guri, så skjønn hun er!!! :D

Uff! Den skulderen høres vond ut! Håper du snart blir bedre for det er ikke gøy å drive å feilbelaste heller.
Visst veninna di kommer så får hun avlaste deg litt :)
Pappa var plaga med rygg, skuldre og nakke i maaange år, og kunne til tider ikke gå. Han prøvde healing i fjor pga mamma maste. Han er helt bra fortsatt og ingen plager. Hverken jeg eller pappa har særlig tro på healing, men mamma er overbevist om at det var det som hjalp. Kanskje har hun rett :)

Ja, jeg håper jeg blir en del bedre til jeg skal ut i jobb:-) Man vet jo aldri, åpen for det meste jeg:-) Bra han ble bra igjen i hvertfall.

Idag har jeg laget klart tekst og bilde til Russekortet til Mathea:)

Slik blei det:
201212031749372.jpg

Like blid som dagen er lang, det er jeg og Mathea er mitt navn:) Ei skravleglad jente, som skinner som sola og som elsker og pynte seg og favorittdrikken er Biola.

Emmeth våknet halv 9, så hadde en rolig morgen sammen med jentene før de skulle i bhgen. De fikk idag lov til og ta med seg en bamse hver siden de skulle få besøk av noen leger idag(spennende) Så da skulle de få legene til og se på bamsene og sette på plaster og diverse;) Så skal de hentes kl 14.00 og kjøres til svigermor hvor de skal være i helga:) Emmeth ligger nå ute og sover lur:)

Så kul hun er, blir ei tøff rosaruss:-)

Da har jeg hatt besøk, og fått gjort alt husarbeidet:-)
Nå har jeg fått satt meg ned med litt popcorn og brus, digg:-)

Da er vi tilbake!
Hermine ble først veid og målt, 7990gr og 69cm. Hun har bare lagt på seg 100gr de siste 2 ukene, så er tydelig at hun har spist dårlig o_O
Så ble det tatt blodprøve...DUMME legen som sa at Emla-plaster ikke var noen vits på så små babyer, for de kom til å skrike uansett :mad: :eek: Hermine satte musestille på fanget mitt og så rundt seg, brydde seg ikke om at vi holdt henne fast men da de stakk satte hun i å vrææææle :( :( :( SÅ hadde hun fått bedøvelse ville hun kanskje ikke grått i det hele tatt! Han på blodprøvetakinga var skikkelig irritert på legen som ikke satte plaster på henne, for å si det sånn! Han sa at neste gang skulle vi bare be om å få plaster likevel, lite kunne jo vi vite, vi har jo aldri tatt blodprøve av baby før!
Så fikk vi med oss utstyr til å ta avføringsprøve, for å utelukke betent tarm. Legen var litt frustrert over at ikke fastlegen hadde tatt avføringsprøve før hun henviste oss...menmen! o_O

De tok blodprøver for å sjekke jern, hemoglobin, melkeallergi, glutenallergi og allergi på hvete.
Mer vet vi ikke før vi får svar på prøvene. Men hun sa at hvis vi skal ha mme på blåresept må allergien være dokumentert. MEN hvis blodprøvene er negative kan hun likevel ha en allergi, basert på symptomer, og da brukte det å ordne seg med resept likevel. Nå er vi jo så heldige at vi bare har brukt 1,5 boks med Nutramigen hittil, og jeg har så mye mm at vi trenger ikke så mye mme enn så lenge. Men blir å stoppe pumpingen når hun passerer ett år, så da blir det aktuelt med mme fram til 2 år. Fikk beskjed om IKKE å prøve melkeprodukter før fylte 2 år!

Er litt spent på den prøven på jernnivå også da! :D

Fine mål på snuppa di da:-)

Bra de tok en grundig test, men synes de burde hatt på sånn plaster, merkelig av han legen synes jego_O

God dag!
Jeg har slitt noe utrolig med svimmelhet de siste dagene, og etter nok en våkenatt (02-05.30) ble det ikke noe bedre, så mannen var hjemme i dag også. Har tatt det ganske med ro og fått hvilt hodet litt mer enn vanlig.
Ellers er det ikke noe særlig som skjer på denne kanten, bortsett fra at jeg skal støvsuge og at Jenny fikk prøve seg på en bit søtpotet.:)

Huff, bra du fikk tatt det med ro, ikke bra å gå rundt å være svimmel.
Likte hun søtpotet?:-)

Da har jeg hatt besøk, og fått gjort alt husarbeidet:)
Nå har jeg fått satt meg ned med litt popcorn og brus, digg:)
Så herlig da!
Har en pose sjokolade i skapet som roper...men prøøøøver å spare den til etter at snuppa er i seng, blir litt mer kos da ;)

Viste blodprøvene til Simone utslag på melkeallergi?

Ja hun fikk påvist. Vi var på en sjekk nr to i februar og da tok de ikke prøver. Vi spurte om vi kunne teste melk, og de sa at set kunne vi, men at vi også kunne vente til hun var ett år og visst hun reagerte så skulle vi vente til hun var to år.
Tenkte masse på det, og prøvde etterhvert med grøt i samråd med hs, og det gikk bra. Hun har jo utslett av og til, men siden de kommer og går uavhengig om vi gir melkeprodukter eller ikke så tror de ikke det kommer av det. Hun gulper ikke noe særlig mer heller. Da hun fikk det påvist så spydde hun opp all melka hun fikk, og vi kunne ikke legge hun ned før det var gått 2-3 timer, og da var det jo klart for ny runde med melk. Håper det ikke kommer tilbake og at vi ikke har gjort noe galt ved å teste ihvertfall!
Men hadde jeg vært deg så hadde jeg venta til 2 år pga dere har tydelige symptomer på at noe ikke stemmer. Så det skjønner jeg godt at legen anbefalte!

Ja hun fikk påvist. Vi var på en sjekk nr to i februar og da tok de ikke prøver. Vi spurte om vi kunne teste melk, og de sa at set kunne vi, men at vi også kunne vente til hun var ett år og visst hun reagerte så skulle vi vente til hun var to år.
Tenkte masse på det, og prøvde etterhvert med grøt i samråd med hs, og det gikk bra. Hun har jo utslett av og til, men siden de kommer og går uavhengig om vi gir melkeprodukter eller ikke så tror de ikke det kommer av det. Hun gulper ikke noe særlig mer heller. Da hun fikk det påvist så spydde hun opp all melka hun fikk, og vi kunne ikke legge hun ned før det var gått 2-3 timer, og da var det jo klart for ny runde med melk. Håper det ikke kommer tilbake og at vi ikke har gjort noe galt ved å teste ihvertfall!
Men hadde jeg vært deg så hadde jeg venta til 2 år pga dere har tydelige symptomer på at noe ikke stemmer. Så det skjønner jeg godt at legen anbefalte!
Ja, jeg er veldig spent på om prøvene viser noe. Hvis de er positive skal vi vente til 2 år uansett, for da kunne visst introduksjon av melk før de bare irritere kroppen mer til å ikke tåle det.
Men hvis Simone tåler melk, og ikke blir dårlig er hun nok på vei til å vokse det av seg! :)
Det rare er jo at Hermine ikke har noen form for utslett, som normalt er ved matallergi ;)

Så herlig da!
Har en pose sjokolade i skapet som roper...men prøøøøver å spare den til etter at snuppa er i seng, blir litt mer kos da ;)

Sjokolade bør nytes alene uten distraksjoner ja hihi;)

Mathea er superherlig! :D
Vi har vært og badet med søs, datra hennes, ei venninne og babyen på snart 7 måneder.
Storkost oss!
Nå er det taco med T, mens Lillebror sover en litt sen dupp i vogna!

Mathea er superherlig! :D
Vi har vært og badet med søs, datra hennes, ei venninne og babyen på snart 7 måneder.
Storkost oss!
Nå er det taco med T, mens Lillebror sover en litt sen dupp i vogna!

Digg med taco:-)

Her blir det moussaka i kveld, kan vel egentlig ikke kalle det det, for den er ikke hjemmelaget:-)

Ja, jeg er veldig spent på om prøvene viser noe. Hvis de er positive skal vi vente til 2 år uansett, for da kunne visst introduksjon av melk før de bare irritere kroppen mer til å ikke tåle det.
Men hvis Simone tåler melk, og ikke blir dårlig er hun nok på vei til å vokse det av seg! :)
Det rare er jo at Hermine ikke har noen form for utslett, som normalt er ved matallergi ;)

Bra hun ikke har utslett da! Kroppen er så rar at de kan sikkert ha allergi uten utslett. Simone har arva huda mi som er veldig lys og sart, så det kan være hun bare har eksem. Pappan er litt mørkere i huda, men har kuldeeksem så hun var vel ganske disponert for utslett.

nei se på henne, da, nydelig jente! :)

Så deilig med litt avlastning i helga, sikkert stas for jentene å få dra til farmor også da! :)

Takk<3
Hu er ei herlig solstråle dagen lang:D
Jaaaaah, er så godt med litt "barnefri";) Har jo Emmeth, men det er kjempekos og kunne gi han litt egentid og oppmerksomhet:)<3

Bra hun ikke har utslett da! Kroppen er så rar at de kan sikkert ha allergi uten utslett. Simone har arva huda mi som er veldig lys og sart, så det kan være hun bare har eksem. Pappan er litt mørkere i huda, men har kuldeeksem så hun var vel ganske disponert for utslett.
Jeg var jo atopisk som barn, og tåler ingen former for parfyme idag :eek: Så jeg blir ikke overrasket om hun får eksem, men enn så lenge er hun helt fin i huden :D Håper bare det varer for henne, for om sommeren får jeg soleksem og om vinteren utslett av tørr luft. Ikke noe gøy o_O

Det er nok medfødt:) Håper jeg også:)

Uff, får helt vondt av deg, ikke lett og ta seg av en liten en i tillegg til og ha en veldig dårlig og vond skulder. God bedring til deg:)

Så kul hun er, blir ei tøff rosaruss:)

Ja, har kjøpt russeklærne, så skal ta bilde av henne når hu skal ha de på seg:D Og tusen takk, er veldig stolt av henne<3:D

Back
Topp