Endelig freddan!

Stakkars T! Har han hatt astma hele tiden eller er det ved forkjølelse og anstrengelse bare?
Jeg og fikk lyst å bade! Men tåler ikke klor så klør så mye etterpå.
Skal si dere har fullbooket helg :) men det er kjekt med bursdag og dåp da!
Vi også har vært lite flinke å planlegge handlingen i det siste. Noe som resulterer i raske, dyre og ganske usunne middager, så vi skal begynne å planlegge igjen. Her blir det taco i dag :) lenge siden sist!

Barnelege på sykehuset kalte det infeksjonsutløst astma, men vi kan også merke at han blir tett/hostete ved fysisk anstrengelse. Men det er ekstra ille på vinteren.
Planen, med fastlegen, er å prøve hver sommer uten medisiner, for å se hvordan det går. MEn det har til nå alltid endt med at vi må begynne opp igjen.
Eskil har tegn på samme greia, men nå prøver vi uten på han for å se om det går bra!

Lykke til i dag! :) håper hun vokser av seg melkeallergien snart! Simone får produkter med melk av og til og jeg tror det går bra. Hun får utslett av og til, men vi merket ingen bedring eller forverring under melkefri uke så vi håper det har gått over her! Men vi skal gi althera mme og ikke teste nan og slikt sa legen for drikkemelk kan hun fortsatt reagere på pga det er større mengder. Uansett så ser det positivt ut for lille snuppa vår :)
Hermine tålte jo ikke Althera engang, ble kjempedårlig av den :eek: Oppdatering lengre ned ;)

Da er vi tilbake!
Hermine ble først veid og målt, 7990gr og 69cm. Hun har bare lagt på seg 100gr de siste 2 ukene, så er tydelig at hun har spist dårlig o_O
Så ble det tatt blodprøve...DUMME legen som sa at Emla-plaster ikke var noen vits på så små babyer, for de kom til å skrike uansett :mad: :eek: Hermine satte musestille på fanget mitt og så rundt seg, brydde seg ikke om at vi holdt henne fast men da de stakk satte hun i å vrææææle :( :( :( SÅ hadde hun fått bedøvelse ville hun kanskje ikke grått i det hele tatt! Han på blodprøvetakinga var skikkelig irritert på legen som ikke satte plaster på henne, for å si det sånn! Han sa at neste gang skulle vi bare be om å få plaster likevel, lite kunne jo vi vite, vi har jo aldri tatt blodprøve av baby før!
Så fikk vi med oss utstyr til å ta avføringsprøve, for å utelukke betent tarm. Legen var litt frustrert over at ikke fastlegen hadde tatt avføringsprøve før hun henviste oss...menmen! o_O

De tok blodprøver for å sjekke jern, hemoglobin, melkeallergi, glutenallergi og allergi på hvete.
Mer vet vi ikke før vi får svar på prøvene. Men hun sa at hvis vi skal ha mme på blåresept må allergien være dokumentert. MEN hvis blodprøvene er negative kan hun likevel ha en allergi, basert på symptomer, og da brukte det å ordne seg med resept likevel. Nå er vi jo så heldige at vi bare har brukt 1,5 boks med Nutramigen hittil, og jeg har så mye mm at vi trenger ikke så mye mme enn så lenge. Men blir å stoppe pumpingen når hun passerer ett år, så da blir det aktuelt med mme fram til 2 år. Fikk beskjed om IKKE å prøve melkeprodukter før fylte 2 år!

Er litt spent på den prøven på jernnivå også da! :D

Da er vi tilbake!
Hermine ble først veid og målt, 7990gr og 69cm. Hun har bare lagt på seg 100gr de siste 2 ukene, så er tydelig at hun har spist dårlig o_O
Så ble det tatt blodprøve...DUMME legen som sa at Emla-plaster ikke var noen vits på så små babyer, for de kom til å skrike uansett :mad: :eek: Hermine satte musestille på fanget mitt og så rundt seg, brydde seg ikke om at vi holdt henne fast men da de stakk satte hun i å vrææææle :( :( :( SÅ hadde hun fått bedøvelse ville hun kanskje ikke grått i det hele tatt! Han på blodprøvetakinga var skikkelig irritert på legen som ikke satte plaster på henne, for å si det sånn! Han sa at neste gang skulle vi bare be om å få plaster likevel, lite kunne jo vi vite, vi har jo aldri tatt blodprøve av baby før!
Så fikk vi med oss utstyr til å ta avføringsprøve, for å utelukke betent tarm. Legen var litt frustrert over at ikke fastlegen hadde tatt avføringsprøve før hun henviste oss...menmen! o_O

De tok blodprøver for å sjekke jern, hemoglobin, melkeallergi, glutenallergi og allergi på hvete.
Mer vet vi ikke før vi får svar på prøvene. Men hun sa at hvis vi skal ha mme på blåresept må allergien være dokumentert. MEN hvis blodprøvene er negative kan hun likevel ha en allergi, basert på symptomer, og da brukte det å ordne seg med resept likevel. Nå er vi jo så heldige at vi bare har brukt 1,5 boks med Nutramigen hittil, og jeg har så mye mm at vi trenger ikke så mye mme enn så lenge. Men blir å stoppe pumpingen når hun passerer ett år, så da blir det aktuelt med mme fram til 2 år. Fikk beskjed om IKKE å prøve melkeprodukter før fylte 2 år!

Jern har hun sikkert nok av, de har jo fulle jernlagere til ca 6 måneder, og det daler jo ikke ned i full fart på 1-2 måneder vil jeg tro =)
MEn så bra at alt blir sjekket SÅ nøye!!!

God morgen!
God natt her i natt, amming kl 04 og that's it! :D Etter at vi bytta seng til snuppa glemmer jeg å legge henne tilbake i si seng etter amming, så de siste nettene har hun sovet inntil meg etter amming. Tror hun er SÅ fornøyd med det ;)
Vi skal på barnepoliklinikken kl 09 for utredning på melkeallergien, tror dere ikke snuppa slo til og sov til 08 når jeg måtte stå opp 07 likevel o_O :p
Siden skal vi ha barseltreff her hjemme idag, så timeplanen er fullbooket idag :)

Hva gjør dere en tidlig fredags morgen?

God middag:)
Er så spent på hav de finner ut av idag, masse lykke til:):):) Typisk at hu sover lenge den ene dagen dere skal noe;):p Pleier og være sånn;) Kos deg masse med barseltreff, skravling og lek med de små:)

Da er helgen her!
Kommer ikke til å merke så stor forskjell da vi har hatt "helg" siden onsdag, men :p
I dag skal vi dra og bade! DEt blir koselig!!!
I morgen er det barnebursdag, søndag er det dåp :eek:
Så her går det unna! OG T mangler pensko :eek: :eek:
T sover enda han. Hostet så mye i gårkveld/natt at han fikk vondt i hodet og brakk seg stakar.
Det gikk hardt med astmamedisin, men det er jo begrenset hvor mye man kan peise på av den også..
Han får bare sove skikkelig ut, har ikke turt å gå inn til han engang tilfelle jeg vekker han.
VI burde ha taco i dag - det er egentlig fast rutine etter bading på fredager! =)
Men jeg er så vanvittig tiltaksløs om dagen, at jeg klarte ikke å planlegge mer enn en middag på butikken i går, og jeg er LEI av å handle hver dag!
Men, mat må vi jo ha :D
Ha en super dag!

Ååh, det er så koselig og bade, kose dere masse:)
Oi, det var en helg som var stappfull av gjøremål;) Uff da, er det pga astmaen eller er han forkjølet også?:( Blir taco hos oss også idag, jentene skal til svigermor så vi skal bare kose oss sammen vi 3 og ha en rolig helg uten noen agenda på planen;)

Ååh, det er så koselig og bade, kose dere masse:)
Oi, det var en helg som var stappfull av gjøremål;) Uff da, er det pga astmaen eller er han forkjølet også?:( Blir taco hos oss også idag, jentene skal til svigermor så vi skal bare kose oss sammen vi 3 og ha en rolig helg uten noen agenda på planen;)
SÅ herlig med en rolig helg! Det har jeg lyst på og :o
Han er forkjølet, så da blir det ekstra ille.

Hei og hopp!

Vi stod opp 08.15, da orket mor å komme seg ut av senga, sov dårlig i natt, veldig vondt i skuldra mi nå.
Jeg må løfte snuppa med venstre arm, for jeg er redd for å miste henne, håper det kommer seg litt ut på dagen.
Får kanskje besøk av ei venninne i dag, men hvis ikke hun kommer blir det helgevask. Hvis sjefen i huset har tenkt å sove lang dupp vel og merke hehe:)

Uff da, det hørtes jaggu meg ikke mye godt ut:(
Har du skadet det? Håper du blir fort bedre i skulderen din:) Alltid koselig med litt besøk og skravling:D

Idag har jeg laget klart tekst og bilde til Russekortet til Mathea:)

Slik blei det:
201212031749372.jpg

Like blid som dagen er lang, det er jeg og Mathea er mitt navn:) Ei skravleglad jente, som skinner som sola og som elsker og pynte seg og favorittdrikken er Biola.

Emmeth våknet halv 9, så hadde en rolig morgen sammen med jentene før de skulle i bhgen. De fikk idag lov til og ta med seg en bamse hver siden de skulle få besøk av noen leger idag(spennende) Så da skulle de få legene til og se på bamsene og sette på plaster og diverse;) Så skal de hentes kl 14.00 og kjøres til svigermor hvor de skal være i helga:) Emmeth ligger nå ute og sover lur:)

Vi har hatt en rolig morning, leverte ikke Alexander i bhagen før 8:15. Daniel har allerede fått lunsj-grøten sin, så slipper jeg å styre med det mens jeg er på besøk. Skal nemlig på bæretreff kl 11.

Satt i går og irriterte meg over alle regningene som må komme på en gang. Fram til feriepengene kommer har vi med andre ord ikke så mye å rutte med.. så jeg må planlegge og tenke veldig økonomisk framover.

Koselig med en rolig morgen:) Hadde det her idag også, leverte ikke jentene før 11 pga de skulle besøk av noen leger i bhgen idag og det skulle Neline få være med på også, selvom hu egentlig har fri på fredager. Så det varer inntil kl 14.00:) Ja, som regel er det noen ganger sånn!:( Ikke alltid greit med dessa penga! Hyggelig med bæretreff, kose dere masse idag:)

SÅ herlig med en rolig helg! Det har jeg lyst på og :eek:
Han er forkjølet, så da blir det ekstra ille.

Ja, det hadde jeg virkelig undt deg også, skjønner godt du blir sliten når du står med alt alene. Har jeg også gjort i 6 uker nå:( Nei, stakkars liten. God bedring til storebror Alexander:)

Da er vi tilbake!

Herregud, for en idiot av en lege :cussing
Ikke mye godt og få tatt blodprøver, så selvsagt skulle hu ha hatt Emla-plaster på:( Det jeg synes er så rart er at vi var og snakka med han spesialisten på strømmen og han sa vi skulle prøve og gi melk etter Emmeth hadde fylt 1 år? :confused005 :confused004 Legene sier MYE forskjellig og vanskelig og forholde seg til.. men vi har fått sånn blå resept som varer helt inntil 2020 eller noe, så er jo uansett ikke ett problem, er jo bare og fortsette med melka til han er 2 år det:) Godt det er vel overstått også flink Hermine var:):):)

Barnelege på sykehuset kalte det infeksjonsutløst astma, men vi kan også merke at han blir tett/hostete ved fysisk anstrengelse. Men det er ekstra ille på vinteren.
Planen, med fastlegen, er å prøve hver sommer uten medisiner, for å se hvordan det går. MEn det har til nå alltid endt med at vi må begynne opp igjen.
Eskil har tegn på samme greia, men nå prøver vi uten på han for å se om det går bra!

Uff, det er så utrolig vondt og ha, utrolig ekkelt og ikke kunne få puste, er det samme jeg selv har og som Emmeth nok har også:( Håper han kommer seg fort igjen, synes skikkelig synd på han:( Hadde jo vært kjempeflott om han slapp av bruke medisiner på sommeren:) Håper Eskil slipper unna, men husker jo godt hvor ille det blei nr han sleit med pusten sist!

Da er vi tilbake!

Så bra at de er så grundige da! Håper dere får svar på hvorfor hun ikke liker å spise. Det kan jo godt være fordi hun kjenner ubehag av maten.
Det er jo bra at man kan få mme på blå resept uten dokumentasjon også når de sier at det ikke alltid slår ut på prøvene. Det visste jeg ikke.
Dårlig gjort å ikke gi bedøvelse da! Jeg visste ikke at det fantes sånt før evt blodprøver. Snuppa her skreik ikke da hun tok blodprøve sist heldigvis.

Det hørtes ikke noe særlig ut! Har ingen erfaringer med astma, men det må være forferdelig ekkelt å få slike anfall!

Det hørtes ikke noe særlig ut! Har ingen erfaringer med astma, men det må være forferdelig ekkelt å få slike anfall!
Ja det kan ikke være særlig behagelig!
Han har ikke slike anfall at han nesten ikke får puste, heldigvis! Men det virker ille nok å hoste så fælt.

God dag!
Jeg har slitt noe utrolig med svimmelhet de siste dagene, og etter nok en våkenatt (02-05.30) ble det ikke noe bedre, så mannen var hjemme i dag også. Har tatt det ganske med ro og fått hvilt hodet litt mer enn vanlig.
Ellers er det ikke noe særlig som skjer på denne kanten, bortsett fra at jeg skal støvsuge og at Jenny fikk prøve seg på en bit søtpotet.:)

Så bra at de er så grundige da! Håper dere får svar på hvorfor hun ikke liker å spise. Det kan jo godt være fordi hun kjenner ubehag av maten.
Det er jo bra at man kan få mme på blå resept uten dokumentasjon også når de sier at det ikke alltid slår ut på prøvene. Det visste jeg ikke.
Dårlig gjort å ikke gi bedøvelse da! Jeg visste ikke at det fantes sånt før evt blodprøver. Snuppa her skreik ikke da hun tok blodprøve sist heldigvis.
Viste blodprøvene til Simone utslag på melkeallergi?

Idag har jeg laget klart tekst og bilde til Russekortet til Mathea:)

Slik blei det:

Like blid som dagen er lang, det er jeg og Mathea er mitt navn:) Ei skravleglad jente, som skinner som sola og som elsker og pynte seg og favorittdrikken er Biola.

Emmeth våknet halv 9, så hadde en rolig morgen sammen med jentene før de skulle i bhgen. De fikk idag lov til og ta med seg en bamse hver siden de skulle få besøk av noen leger idag(spennende) Så da skulle de få legene til og se på bamsene og sette på plaster og diverse;) Så skal de hentes kl 14.00 og kjøres til svigermor hvor de skal være i helga:) Emmeth ligger nå ute og sover lur:)
nei se på henne, da, nydelig jente! :)

Så deilig med litt avlastning i helga, sikkert stas for jentene å få dra til farmor også da! :)

Jern har hun sikkert nok av, de har jo fulle jernlagere til ca 6 måneder, og det daler jo ikke ned i full fart på 1-2 måneder vil jeg tro =)
MEn så bra at alt blir sjekket SÅ nøye!!!
Ja, er veldig fornøyd med det da! Her ble alt veid og målt og notert, til og med fysisk utvikling :)
Nei, det er vel streng tatt ikke før nærmere ett år at en eventuell jernmangel vil vise seg på prøver ;)

Back
Topp