Vi som bruker CBFM ;) !

Silckely

Elsker forumet
Januarhula 2014
En tråd for alle oss som bruker clearblue fertilitets monitor ;) - til å dele erfaringer, frustrasjon og bruksveiledning ;D
 
Oi, der var du jo! Haha! Min feil - ble visst dobbelt opp av denne tråden. Jeg skal be Janet slette min!! :) :) EDIT: Sånn, der var den visst slettet :)
 
Er det bare jeg som har begynt å bruke denne mnd eller? Nå har jeg EL smerter nå, og mye slim, EL kalkulatoren på BV sier jeg har EL 18, så nå er jeg spent på hva CBFM sier i forhold.
 
Jeg begynte også denne måneden. Nærmere bestemt første bl.dag 3 april. Nå er jeg på dag 9 og jeg har høy sjangs for gravidte i følge cbfm. Venter fortsatt litt på maksimal!! :)

Hva viser din Lynn87? Høy eller maks? Og hvilken dag er du på i dag?
 
Her er jeg med!
Jeg utførte en cold reset med en test denne mnd fordi jeg uansett må bruke en test på dette. Pakket den deretter inn godt og brukte den neste dag. Fikk da høy fertilitet, noe som stemmer bra, da jeg hadde positiv EL-test 24timer før.

Blir å bruke cbfm fast fra og med neste pp, regner med jeg ikke er gravid, så sparer mest mulig tester til å bruke den skikkelig (og ikke midt i syklus, som jeg gjorde nå).

Dette er gøy, da, dere ;-)
 
Står instruksjoner i siste side i manualen. Gjør at den glemmer alt den visste om syklus, og du kan starte med blanke ark ;)
 
Ååå min har jo aldri vært ibruk før.. Såå jeg kan mao bare kjøre på.. - el testen viste at noe er i ferd med å skje.. - ikke pos men snart.. Mangler slimet da ? Hmm
 
Nei, det trenger du ikke med en gang. Men du bør jo det, hvis du starter etter syklusdag 5, ellers så kommer den til å ha feilaktige opplysninger om syklusen din, som den bruker til å lære seg deg å kjenne. Så du bør utføre en cold reset neste pp, hvis du begynner å bruke den midt i syklus denne pp:)

(Jeg for min del ville ikke sløse bort tester midt i syklus, men tok 1 test fordi jeg kjøpte bruk og uansett hadde måttet brukt en test til å restarte den. Denne sa jo da at jeg hadde høy fertilitet, 24timer etter positiv EL-test) :)
 
Jeg begynte også denne måneden. Nærmere bestemt første bl.dag 3 april. Nå er jeg på dag 9 og jeg har høy sjangs for gravidte i følge cbfm. Venter fortsatt litt på maksimal!! :)

Hva viser din Lynn87? Høy eller maks? Og hvilken dag er du på i dag?

Dag 12 :) og hatt høy siden dag 8, så venter på Max:)
 
Jeg er dag 13 idag.. - el testene sier ikkeno ennå, men altså fertilitetes perioden er jeg inne i.. jeg håper min kommer i posten idag!
 
Min sier høy (jada jeg sprakk) ;-) Mn positive EL tester igjen i går *skjønner ingenting*
 
Dag 13 og jeg fikk Max fertilitet!!!!!!! I følge kalkulatoren har jeg ikke EL føre torsdag og fruktbar periode fra mandag så ja dette viser jo at vi har bomma på dagene om ikke annet.
 
Hopp i høyet gitt!!! Kan du dobbeltsjekke med en el test?? Ifht hva de sier om urinen idag hos deg?
 
Ja kan ta en i kveld :) dn skal jo tas på ettermiddagen :)
 
Hadde først positiv EL test på tirsdag, så ble de svakere. Fikk deretter positiv EL test igjen i går, og i dag morgest viste monitoren høy fertilitet.
Testene ble ikke svake mellom sist jeg fikk positiv EL test og i går, så tror EL ikke skjedde den første gangen. Håper testene blir lysere nå, og at jeg faktisk får EL. Har jo hatt sammenhengende smerter siden tirsdag, så og si :)
 
Min sier høy (jada jeg sprakk) ;-) Mn positive EL tester igjen i går *skjønner ingenting*

Min monitor har vist høy siden torsdag, altså i 3 dager. Den viste høy i dag (dag 3), men fikk jeg fikk positiv el test fra bt.no (teststreken var like sterk som kontrollstreken)........ Hvorfor går ikke da monitoren opp til maks?? Dette er første pp med monitoren, men vel en LH stigning er en LH stigning!!

Hvor lenge har du brukt cbfm? Hvordan ser dine dager ut kontra eltester??
 
Har det med det at den måler østrogen i tillegg?? Eller hva det nå var ;)
 
Back
Topp