Folat

Ja :)
 
Jepp
 
Tar ikke folat-kaplser, men tar sanasol som inneholder folsyre ;)
 
Tar ikke folat-kaplser, men tar sanasol som inneholder folsyre ;)

Men en dose sanasol inneholder bare 75ug (får ikke til det tegnet), mens anbefalt dose for gravide og prøvere er 400ug :)
 
jeg tar multivitamin & folsyre, med b5 og b12....bestilte på billigtester.no
 
Tar vitaminbjørner også.

Det er vel fortsatt ikke nok til å dekke behovet for 400 microgram folsyre??????? Hadde ikke jeg satset på ihvertfall! VitaminBjørner og sanasol skal heller ikke kombineres da de er laget for å dekke mye av de samme behovene. Man skal ikke ta dobbelt opp av vitamintilskudd. Kun en av de. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt ren folsyre og tatt enten vitaminbjørner eller sanasol.
 
Det er vel fortsatt ikke nok til å dekke behovet for 400 microgram folsyre??????? Hadde ikke jeg satset på ihvertfall! VitaminBjørner og sanasol skal heller ikke kombineres da de er laget for å dekke mye av de samme behovene. Man skal ikke ta dobbelt opp av vitamintilskudd. Kun en av de. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt ren folsyre og tatt enten vitaminbjørner eller sanasol.
Ro deg ned da :/
Spiser såpass greit med grønnsaker, så får i meg nok folsyre.
 
har tatt 1mg folsyre i ett år :p og holder selfølgelig enda på ;) mangler ihvertfall ikke folsyre...
 
Ro deg ned da :/
Spiser såpass greit med grønnsaker, så får i meg nok folsyre.

Da blir det 0,175 mg folsyre, det er jo ikke 0,4 mg som er anbefalt, så det skader jo ikke ta en folsyre tabelett i tillegg... Men det er jo ditt valg ;)
 
Ro deg ned da :/
Spiser såpass greit med grønnsaker, så får i meg nok folsyre.

De prøver vel bare å gi deg gode råd! Er enig med jentene her, at det kan være lurt å ta folsyre tbl i tillegg. Er jo bare første trimester! Men for all del. Det er jo ditt valg!
 
Det var jeg ikke klar over. Trodde det var 0,2 :/ Bra jeg også tar slike multivitamin-tilskudd

Men hvis du tar flere forskjellige vitamin-tilskudd må du passe på at du ikke får i deg for mye a-vitamin, det kan nemlig være skadelig for fosteret. Gravide bør få i seg 0,8mg a-vitamin. Det er jammen mye man skal tenke på :)
 
Back
Topp