Strikk-a-long - Monsterbukse

Da fikk jeg til munnen uten hull denne gangen.
Men hva gjør jeg nå?

Det står strikk 2 omg over de andre maskene med farge 1. Hva er de andre maskene? Er det de som er i farge 1, altså fremsiden av buksa?

Da fikk jeg til munnen uten hull denne gangen.
Men hva gjør jeg nå?

Det står strikk 2 omg over de andre maskene med farge 1. Hva er de andre maskene? Er det de som er i farge 1, altså fremsiden av buksa?

ja, såvidt jeg skjønner det :)

Men jeg innrømmer i det stille at jeg gikk rett på hele omganger, altså rundt hele buksa med farge #1...

Jeg gjorde som jeg trodde, og har nå allerede et par runder over det hele :)
Den tålmodigheten min er ikke til å tro hihi.
men dert ser bra ut :)

Men jeg har strikket munnen... Eller skjønte jeg ikke helt hva du mente? Det er jo munnen som gir plass til bleierumpa... :p
Glem det, bare jeg som surrer ser jeg nå;)

Ikke så flink på oppskrifter og har ikke helt skjønt hvordan jeg skal gjøre når jeg kommer til munnen, men tenker kanskje jeg skjønner når jeg får begynt:)

Det jeg egentlig tenkte var om man kan strikke rundt istedet for fram og tilbake når man kommer til munnen:)

Da får man ikke ekstra plass til rumpa, men en bukse som er helt lik både foran og bak...

Det er ikke så vanskelig som du tror, bare ta det sakte men sikkert, og spør underveis :-)

Munnen felles inn som en "trekant" for å få plass til bleie rompa, baksiden blir lenger enn forsiden.
ImageUploadedByBV Forum1361913075.863201.jpg

Her er mitt resultat så langt :)

Vedlegg

• 1361913338088.jpg
    1361913338088.jpg
    58,6 KB · Visninger: 39
Så fine de blir!:) vil ha ekstra plass til bleierompa;) Synes det bare virker vanskelig. Men spør underveis om jeg ikke skjønner:) litt igjen før jeg skal begynne på munnen:)

Så fine de blir!:) vil ha ekstra plass til bleierompa;) Synes det bare virker vanskelig. Men spør underveis om jeg ikke skjønner:) litt igjen før jeg skal begynne på munnen:)
Jeg prøvde meg to ganger på munnen før den satt ;)
Jeg måtte snu på pinnen slik som den videoen til Katmoon.
Men når det satt så var det en lek å gå videre ;)

Jeg prøvde meg to ganger på munnen før den satt ;)
Jeg måtte snu på pinnen slik som den videoen til Katmoon.
Men når det satt så var det en lek å gå videre ;)
Kanskje jeg bare skal gjøre som på videoen med en gang jeg og..:) Men har jeg forstått det riktig som at når man strikker munnen, holder man kun på med den. De andre maskene står på "vent"?

Vet jeg spør mye, men er ikke god med oppskrifter;)

Kanskje jeg bare skal gjøre som på videoen med en gang jeg og..:) Men har jeg forstått det riktig som at når man strikker munnen, holder man kun på med den. De andre maskene står på "vent"?

Vet jeg spør mye, men er ikke god med oppskrifter;)
Du har skjønt det ja :)
Det er kun munnen du skal holde på med.

Da har jeg strikket de 3 cm etter jeg gjorde ferdig munnen og skal øke for skritt 2 m midt foran og midt bak med 2 m i mellom 2. hver omg 8 ganger.
Vil det si at jeg nå skal øke med en maske midt på, strikke 2 masker så øke en maske til foran, så det samme bak.
Så strikke en omg uten å øke maske, så en omg med å øke masker igjen som i linjen over.
Er det 8 omganger jeg skal øke? Altså 16 omganger totalt før jeg begynner på¨bena, eller er det 8 omg totalt at det er 4 omg jeg skal øke?

Back
Topp