Hva kan det være?? Smerte!!!

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Har de siste dagene nå hatt en intens smerte. Er akkurat som et stramt bredt bånd som sitter under puppene og ned til litt over navlen, rundt kroppen. Altså sitter smertene både foran og bak hvis dere skjønner, men mest i sidene.
Smertene minner meg veldig om nyrebekkenbetennelse smertene jeg har hatt i det siste, men går nå på antibiotika(pga mistanke om ny uvi) og hadde igår ingen utslag på urinstix og ei heller feber.
Er en kvalmende smerte som ikke gir seg, blir om noe bare mer og mer intens! Er trøtt og sliten av det store ubehaget og begynner å sette seg litt i brystet så det ikke er så godt å trekke pusten.
Mistenker ikke noe alvorlig, men lurer veldig på hva det kan være! Smertestillende funker ikke, ei heller voltaren/paralgin forte! Trodde først det var ryggsmerte, for har jo ifte det. Men er mer en kvalmende og pulserende smerte.
Kan det være muskler som bare er drit vonde rundt kroppen og i sidene siden jeg har hatt 2 nyrebekkenbetennelser og mye vondt i bekkenet i det siste?
Tenker selv at jg bare burde overse det, men det klarer jeg ikke fordi det er så svært ubehagelig hele dagen at jeg ikke kan gjøre mine vanlige sysler.
Er så lei av denne kroppen:(

--------------------------------------------

Det blir bare værre:( sitter bare i ryggen og sidene nesten. Er kvalm og kan ikke være i noe aktivitet. Har det kun greit når jeg er helt i ro på sofaen, har fortsatt vondt men klarer å takle det. Og alt dette er når jeg bruker en paralgin forte 4ganger om dagen:( minner bare mer og mer om nyrebekkenbetennelser jeg har hatt i det siste. Men går jo på selexid for uvi på 9ende dagen???!!!!

Er så vondt nå at eg nesten blir litt redd og lei meg:( beklager for sytinga mi, men må bare få det ut!

Lungebetennelse?
Har ikke peiling,men dytter så kanskje noen andre kan svare:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Magekatarr, men jeg er ingen lege. Men de smertene du beskriver høres ut som mine å jeg har det

Takk for svar! Hva er magekatarr?
Er litt bedre idag, men kjempe slapp og trøtt.
Så lenge jeg holder meg helt i ro er det kun litt ubehagelig, men ved aktivitet blir det bare mye værre.

Tenkte også magekatarr... Har hatt det tidligere. Brennerdet og blir verre hvis du spiser? Spesielt sterk mat,røyker,drikker alkohol eller fastfood med mye fett? Du burde prøve noe reseptfritt på apotek. Pepcid duo er effektikt for halsbrann .. Men,kan være fra antibiotika? Hardt for magen.. Tar du idoform samtidlig med det?
God bedring :)

Magekatarr er et slags begynnende magesår.

I perioder får jeg kjempevondt når jeg spiser, men nå i det siste har jeg hadd vondt når jeg ikke har spist.

Jeg er mye slapp, kjempekvalm, føler et trykk opp mot brystet og halsen fra magen. Vondt i øverste del av magen. Vondt for å gå på do. Men jeg har ikke halsbrann da

Takk for svar!
Kan jo selvfølgelig være magekatarr pga 3 selexid kurer også bruker jeg jo voltaren itillegg. Men vil smerten sitte mest i ryggen da? For det er det jeg syns den gjør!?
Er fortsatt like ille, og klarer meg bare gjennom dagen med ungene hvis jeg tar paralgin forte/voltaren hver 6. time. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg er alene med ungene.
Er ubehagelig hele tiden, men blir veldig forverret av aktivitet/bevegelse. Aldri hatt det helt slikt før, eneste det minner meg litt om er nyrebekkenbetennelse smerter og angst(har ikke noe angst nå altså, men har en diagnose som heter generalisert angst og kan innimellom oppleve det. Derfor kjenner jeg til smerten og kan sammenligne med det).
Sånn foruten det så er jeg kjempe trøtt og sliten, svetter/feberfølelse uten feber. Ikke deppa, lei meg, sint, syk på andre måter+++
Burde jeg gå til legen eller skal jeg vente en ukes tid og se om detfortsetyer sånn hver dag? Har vært i 4 dager bare, syns bare det er så rart at det ikke blir bedre.

Ps: blir ikke værre før/under/etter inntak av mat og har matlyst som før tror jeg

Første jeg tenker er refluxen!
Kvalme, vondt, sure oppstøt, kjennes ut som ei pølse under ribbeina og generelt i dårlig form. Avføringen kan også endre seg.
Prøv å endre matvaner litt for å se. Lite krydder, lite fett, lite mat ofte, og gjerne noe syrenøytraliserende :) og selvfølgelig holde seg unna røyk, suns, kaffe, juice, ibux og voltaren/dilofenak :) ikke lett, men det liren vane.

Første jeg tenker er refluxen!
Kvalme, vondt, sure oppstøt, kjennes ut som ei pølse under ribbeina og generelt i dårlig form. Avføringen kan også endre seg.
Prøv å endre matvaner litt for å se. Lite krydder, lite fett, lite mat ofte, og gjerne noe syrenøytraliserende :) og selvfølgelig holde seg unna røyk, suns, kaffe, juice, ibux og voltaren/dilofenak :) ikke lett, men det liren vane.

Ja, det kan faktisk høre riktig ut! Mye sure oppstøt og plutselig veldig(!) hard avføring!!
Kan ikke holde meg unna voltaren pga betennelser, men får høre med legen hva som kan gjøres

Voltaren har jeg brukt i veldig mange år da, må nesten bruke det. Men rart om heg skulle fått probl med det nå da jeg ikke bruker så mye av det som tidligere

Jeg har også brukt mange medisiner i lang tid, å plutselig fikk jeg smerter. Måtte slutte med mye. Eneste jeg kan bruke nå er pinex forte og paracet. Voltaren er ikke bra for magen uansett om man har magekatarr eller ikke

Ok. Men uansett så kan jeg nok ikke slutte med voltaren da jeg har bektherev og sakroilitt(dn slags betennelse i korsryggen). Itillegg til flere andre ting...

Men skal snakke med legen om hva som evt kan gjøres.

Ja, det kan faktisk høre riktig ut! Mye sure oppstøt og plutselig veldig(!) hard avføring!!
Kan ikke holde meg unna voltaren pga betennelser, men får høre med legen hva som kan gjøres

Hvis det er refluxen bør du kutte voltaren og få en annen type tabletter, for det gjør det 10 ganger værre.
Hadde betennelse i hofta for 3 år siden og fikk det og etter 3 dager var jeg så dårlig pga dem så det kjentes ut som jeg hadde hatt spysjuka i ei hel uke.
Hvor langt er du på vei forresten?
Lovehearts,melk og andre syrenøytraliserende gjør litt av jobben men maten har MYE å si :)
Bygg opp hodeenden av senga di, gjerne 10-15 cm hvis det er mulig, ligge på venstre siden er helt klart det beste. Ikke spis rett før du legger deg :) har en drøss av tips for har slitt med det i litt over ett år av en grusom mengde på en gang, så alt er prøvd :P en ts natron i. Ett gøass vann er også helt supert hvis det er eøt døden der og da :)

Hvis det er refluxen bør du kutte voltaren og få en annen type tabletter, for det gjør det 10 ganger værre.
Hadde betennelse i hofta for 3 år siden og fikk det og etter 3 dager var jeg så dårlig pga dem så det kjentes ut som jeg hadde hatt spysjuka i ei hel uke.
Hvor langt er du på vei forresten?
Lovehearts,melk og andre syrenøytraliserende gjør litt av jobben men maten har MYE å si :)
Bygg opp hodeenden av senga di, gjerne 10-15 cm hvis det er mulig, ligge på venstre siden er helt klart det beste. Ikke spis rett før du legger deg :) har en drøss av tips for har slitt med det i litt over ett år av en grusom mengde på en gang, så alt er prøvd :P en ts natron i. Ett gøass vann er også helt supert hvis det er eøt døden der og da :)
Er ikke gravid:)
Og sure oppstøtene er bare plagsomme om dagen faktisk!

Har prøvd å bytte ut voltaren med arctotec(eller hva det heter), men ble veeeeeeeeldig dårlig av de:(

Sorry leste feil, lese er gravid ;)
Men ta en tur legen og si hva som er problemet så blir du mest sannsynligvis henvist til UL av leveren og galleblæra før du blir henvist til gastroskopi :) bare pm meg om du lurere på noe :)

Sorry leste feil, lese er gravid ;)
Men ta en tur legen og si hva som er problemet så blir du mest sannsynligvis henvist til UL av leveren og galleblæra før du blir henvist til gastroskopi :) bare pm meg om du lurere på noe :)

Ikke rart siden vi er på et babyforum:P

Skal bruke antibiotika i noe få dager til. Hvis smerten fortsatt er der så kontakter jeg legen!(har en lege man får time på dagen hos).
Håper dog det går over! Har jo lyst til å kose meg med ungene idag:) men ser ikke sånn ut da...

Back
Topp