Kor mange tvillinggravide e vi her?

Snart5barnsmor84

Snart 4-barnsmamma :)
Lurte litt på kordan oppfølging de forskjellige har? Kor ofte e dokker til kontroll og nem går dokker til kontroll til? Fastlege, jordmor, sykehus?
 
Har gått til JM en gang i mnd siden uke 12. Har kun vært til lege ved behov og ved oul:) Har fått innkalling til gyn,poliklinikk i mars å har fått beskjed om at jeg skal inn til undersøkelse der hver 14 dag etter det;)
 
Etter oul ska æ ikke til jordmor før i uke 24 og til privat gynekolog 12 mars e vel på vei til å bikke 25 uker da.
 
Jeg er 25+6 når jeg skal på gyn i mars.
JM sa at det var for å sjekke livmorhalsen slik at det er god tykkelse på den..
Jeg får ikke føde her hjemme på sykehuset å må reise til Bodø, å har forstått det slik at jeg blir sendt oppover hvis ikke de er fornøyd med tykkelsen så derfor så ofte inn på sjekk..
 
Okey, blir væl tettere oppfølging etterhvert i svangerskapet. :) kordan går det på jobb med dæ da?
 
Jobber 2 korte dager i uka da ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge for meg.Men kjenner at det egentlig helt greit da jeg blir fort sliten og trett.Har en gutt på 2,5 år som krever sitt;) Skal til lege på fredag igjenn.Planen er å jobbe ut februar men tviler på at jeg klarer det...Enn du??:)
 
Jeg går til vanlige sv.skapskontroller hos lege og jordmor annen hver gang. Pga tidlig ul hvor legen trodde tvillingene delte fostersekk ble jeg henvist til sykehuset for kontroll der. Var der for første gang for 3 uker siden. Fikk beskjed om at en ekstra vekstkontroll skulle tas på oul. Var der fredag i forrige uke. De deler ikke fostersekk, men på oul fant de ut at den ene er litt mindre i vekst og har en del mindre fostervann enn den andre. I tillegg var det litt skjevfordeling av morkaken. Skal på ny ktr på sykehuset om en uke for å sjekke vekst. Fikk vite på første ktr på sykehuset at jeg skulle på ktr der ca annenhver uke frem t.o.m uke 26 (pga eneggede). Skulle hatt kontroll hos fastlegen min i uke 24, men hun fremskyndet det til uke 22 fordi jeg da skal tilbake grunnet delvis sykemelding nå. Ble 30% sykemeldt pga bekkenet i 3,5 uke frem. Oppfølgingstime hos legen i uke 22. :)

har fått kortere dager jeg også nå. Kjenner at det skal bli godt. Har en liten på 14 mnd som krever sitt når arb.dagen er over Og med et bekken sm krangler mer og mer blir det bra med noen rolige uker fremover. :)
æ
 
Fikk forresten beskjed på oul om at neste kontroll på sykehuset blir med gyn.undersøkelse også..
 
Jobber 2 korte dager i uka da ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge for meg.Men kjenner at det egentlig helt greit da jeg blir fort sliten og trett.Har en gutt på 2,5 år som krever sitt;) Skal til lege på fredag igjenn.Planen er å jobbe ut februar men tviler på at jeg klarer det...Enn du??:)

Æ ble fullt sykemeldt forrige uke. Litt tidlig å bli sykemeldt så tidlig, men når kroppen sier stopp så. Har jo 2 små som krever sitt å. En på 15 mnd å en på snart 3 år. Det merkes at det e to inni der. :) dobbelt så tungt. Forrige svangerskap va æ ikke sykemeldt i det hele tatt. Har du gått opp i vekt?
 
Lollo83: når har du termin? Du får litt tettere oppfølging når det e eneggede da. Håper alt går bra videre med dæ. Kor ofte e du til kontroll da og kor skal du føde?
 
Litt morsomt at vi har tette barn alle 3 da. :)
 
Lollo83: så jo nu at du hadde skrevet kontroll annahver uke ca. :)
 
Da blir siste dag på jobb i morgen.... Men det er egentlig helt greit!! :) Måtte til byen i dag med storebror på sykehuset på kontroll (han som hadde time) å var helt ødelagt da jeg endelig kom meg hjem..

Er dere plaget med mye kynnere??
 
Huff, hørtes slitsomt ut. Men godt å få slappe av litt fremover å spare krefter til tiden etter fødsel og. Regner med vi kommer til å trenge det. :)
 
Har litt kynnere, men kan vel ikke si at æ e plaga med det. Gjør ikke vondt liksom, men litt ubehagelig. Har du mye kynnere? Gikk det bra på kontroll da? :)
 
Ja JM sa at det var viktig med kvile + at det kom til å bli tungt di siste ukene av svangerskapet ;)
Ja har mye kynnere..Så fort jeg annstrenger meg litt så kommer di...Skal til JM den 27 Feb så jeg får ta det opp med henne da + den plagsome halsbrannen som jeg nesten har konstant...
 
Ja, det e viktig med hvile, å for å forebygge for tidlig fødsel. Men kynneran e ikke vonde? Æ får å kynnere når æ anstrenger mæ. Har du funnet nå som hjelper mot halsbrann? Finnes nå sånne tyggetabeletter på apoteket som har hjulpet mæ i tidligere svangerskap.
 
Nån ha vørre vonde...
Joda tygge gaviscon tel den store gullmedaljen!:p Va like jævlig forrige svangerskap bærre at dæ kom ikke før seinar ut i svangerskape...Då vart dæ så gæle at eg mått ha reseptbelagt medisin før eg va sår oppover spiserøre..Så eg håpa på samme medisin no før den va fantastisk!!;)
 
Skal du føde i Bodø mamma t sim og sam??:)
 
Okey, så da har du erfaring med halsbrann fra før ja. :) Usj, ikke nå godt med halsbrann nei. Næi, Bergen her, men e fra Finnmark.
 
Back
Topp