Ny skravletråd ;) Men er kun tillatt med dialekt ;)

Ej me e ifrå ei lita bygd på Sunnmøre:) Og skrive dialekt til vanlig. He nynorsk som hovudmål, men he skreve bokmål her fordi det e so monge som påstår at dei ikkje skjønna nynorsk (Hallo? Det ekje so ulikt bokmål nødvendigvis. Nynorsken som bokmålsbrukare skrive e ikkje slik ej skrive! Ej bruka ihvertfall aldri ord som "Korkje" og slikt;)), og for å være litt meir anonym ;)

Mykje likt ja :) Å ej heller bruka ikkje den aller breiaste nynorsken :)
so kjekt at oss e fleire frå sunnmøre då :)
Ka slags bygd du e frå då? Bor ikkje so longt frå Vatne/Søvik :)
 
Haha.. Det hær va en kjæmpe arti trå. Eg skjønne ikke bæra nestn ka nån av dokker skriv. Spesielt dokker fra Trøndelag tru eg. Skriv skjøl næstn aldri på dialekt, så det va litt vanskeli det hær:p
 
danna tråen var helt genial syns nå je da :) men nå skriv je brukbart med dialekt fra før.... må si je har flira mye når je har lesi gjennom svara her, joggu stur forskjell på dialektene rundt om i detta lændet :)
 
danna tråen var helt genial syns nå je da :) men nå skriv je brukbart med dialekt fra før.... må si je har flira mye når je har lesi gjennom svara her, joggu stur forskjell på dialektene rundt om i detta lændet :)

Lændet? Hvor er du fra?? Toten?
 
Hehe, det hær va no jækli artig å læse:D
Her går det stort sett kun på dialækt når eg sitt på Facebook og når eg sende meldinge på telefon;) Lillegutt e no på sin andre dupp allereia, så no skal eg læse litt meir i den andre boka om han Christian Gray før det brake laus her inne klokka tolv :)
BV App ★
 
Da har æ vært å lufta snuppa å kjøpt duplo tel guttungen.
Dæsken d e dyrt me duplo altså, men tænker d e en liten gutt såm bli gla når han kåmmer heim :D
 
Der va du! :) Va tenkt å ettelyse dej i går,men kom aldri so longt ;)
Her vokna knerten ette første dubb no... so då må ej vell undehalde han litt :)
Ej he so lite tid til å sete her for tida, so kan dessverre ikkje bidra so vålsomt til krigen :( D e bære å gløyme å sete her når guten e våken, å når han søve so står som regel spising, husarbeid o.l. på tapeten. Dei siste kveldane he ej bære låge rett ut på sofaen å sett TV. Sleten, å søvnmangel får tida :p

Men veeeeldi kosli å bli savna da :D
 
Haha... Så moro å lese... Snakker bokmål jeg da. Men skriver slik jeg snakker :p
 
Her var det mye dialekter! :)
Er vi få fra østlandet på dette forumet?
Jeg er kjedelig, jeg snakker slik jeg skriver, eneste er vel at jeg sier ille, stake pusen f.eks så har jeg vist en tykkere L :) hihi
 
Hehe, så artig tråd :D her har d vært en ganske travel formiddag med legesjekk på helsestasjon og barselstreff etterpå, men no e vi komme hjem og klompen ligg å duppe :D
 
Haha, skar je skrive på barndomsdialekta mi, eller den je har lagt meg tæl over et tiår nå? Har nok vørtti fin på det, for prater nesten bære bokmål nå je ;)
 
Her var det mye dialekter! :)
Er vi få fra østlandet på dette forumet?
Jeg er kjedelig, jeg snakker slik jeg skriver, eneste er vel at jeg sier ille, stake pusen f.eks så har jeg vist en tykkere L :) hihi

Jeg snakker stort sett som jeg skriver jeg å! Jeg har vel mye -a endelser på ord i steden for -en, ellers rimelig bokmål tror jeg. Jeg bor riktignok ikke mange mila unna Nr 1 Nes H, og vi snakker nok rimelig forskjellig ;)
 
Jeg snakker stort sett som jeg skriver jeg å! Jeg har vel mye -a endelser på ord i steden for -en, ellers rimelig bokmål tror jeg. Jeg bor riktignok ikke mange mila unna Nr 1 Nes H, og vi snakker nok rimelig forskjellig ;)
Åsså trur je nok at vi prater ganske likt egentli. Men det ær da litt arti å skrive dialekt å sjøl om je syns deg er ganske vanskelig ;)

Samsung via BV-appen <3
 
Ja, dænna tråen glømte vi :D Arti arti. Glede me tæ Idol e nå.
 
Back
Topp