Vi kom for seint å hentet i barnehagen!!!

Jeg jobber også i bhg, og her i kommunen opereres det ikke med bøter [emoji6]
Ingen av bhg jeg har hørt om det i.

Dette går helt fint, vil ikke skje noenting. Kan jo være de opererer med bøter hos dere da, men det er det eneste.
 
Å herregud takk for svar!!!!!!!
Vi har aldri hatt behov for å hente seint så vi reknet med at bhg var åpen.. :(
Trodde det var til 17, men det var 16:30.
Har aldri hentet han etter kl 16 før så håper dette går bra.
Eg får så vondt av han og alt. Dette er det verste jeg har vært borte i! :(
Kjære deg. Slapp av det går sikkert bra. Kanske du får en bot. Men vad eg huskar nær det skjedde nær eg jobba i bhg var det engang tillfælle så fick de ikkje bot. Slapp av det vill gå bra
 
I alle de årene mine gikk i bhg viste jeg ikke at når de stengte. Hadde ikke behov for å vite det før vi hentet alltid innen 15.30.. så den der er du ikke alene om.

Tviler på at barnevernet blir varslet. Er nok kun hvis dem har reagert på endel annet også
 
Jeg vet heller ikke når barnehagen vår stenger :p
Men jeg tror det er 16.30. Det er ikke tidligere i alle fall. Skjønner du stresser med dette altså, det hadde jeg og gjort.
 
Det eneste som skjer er at dere får ei "bot" for henting etter stengetid.
 
Det skjer nok ikke annet enn at dere muligens får en bot. Men det praktiseres ikke her i kommunen, så er nok ikke slik over alt.

En gang stengte vår bhg klokka 13 pga. streik og noen uker senere klokka 12 pga. en begravelse (ansatt i bhg). Da hadde begge hendelsene blitt gitt beskjed om via ark i hyllene, men vårt ark hadde tydeligvis blitt borte begge ganger. Den første gangen ringte de oss 10 min etter stenging og den andre gangen fikk jeg heldigvis snusen i det på morgenen den dagen. Det gikk helt fint men følte meg som verdens verste mamma som ikke hadde kontroll, selv om det jo ikke var min feil at det hadde glippet med ark i hylla. Etter det bedret bhg rutinene i forhold til hvordan informasjon overlates til foreldrene.

En gang tror jeg mannen ble for sen til SFO henting, men mamma vasker heldigvis SFO lokalene så da lot de storebror bare bli igjen med henne.
 
Å herregud takk for svar!!!!!!!
Vi har aldri hatt behov for å hente seint så vi reknet med at bhg var åpen.. :(
Trodde det var til 17, men det var 16:30.
Har aldri hentet han etter kl 16 før så håper dette går bra.
Eg får så vondt av han og alt. Dette er det verste jeg har vært borte i! :(
Det går så bra skal du se. Og han har nok ikke enset det en gang for han har jo leker der og voksne som bryr seg:happy:
Jeg kom for sent for å hente gutten min minst 3 ganger de åra han gikk i bhg pga trafikken og flere andre grunner, men så lenge jeg ringte og hadde en dialog med de så var det ikke noe problem.
 
I alle de årene mine gikk i bhg viste jeg ikke at når de stengte. Hadde ikke behov for å vite det før vi hentet alltid innen 15.30.. så den der er du ikke alene om.

Tviler på at barnevernet blir varslet. Er nok kun hvis dem har reagert på endel annet også
barnevernet blir arslet om man ikke får tak i foreldre og det har gått 1 t etter stengetid, i noen barnehager hvertfall
 
barnevernet blir arslet om man ikke får tak i foreldre og det har gått 1 t etter stengetid, i noen barnehager hvertfall
Men får man ikke tak i dem på en time (og de ikke har organisert annen henting) så ER det jo mer å reagere på enn bare en for sen henting, hvor man fikk tak i foreldrenes som bare hadde bommet på åpningstid.
 
Men får man ikke tak i dem på en time (og de ikke har organisert annen henting) så ER det jo mer å reagere på enn bare en for sen henting, hvor man fikk tak i foreldrenes som bare hadde bommet på åpningstid.
ja derfor skreiv jeg det.
i flrste innlegg står det bot ;)
 
Det skjer nok ikke annet enn at dere muligens får en bot. Men det praktiseres ikke her i kommunen, så er nok ikke slik over alt.

En gang stengte vår bhg klokka 13 pga. streik og noen uker senere klokka 12 pga. en begravelse (ansatt i bhg). Da hadde begge hendelsene blitt gitt beskjed om via ark i hyllene, men vårt ark hadde tydeligvis blitt borte begge ganger. Den første gangen ringte de oss 10 min etter stenging og den andre gangen fikk jeg heldigvis snusen i det på morgenen den dagen. Det gikk helt fint men følte meg som verdens verste mamma som ikke hadde kontroll, selv om det jo ikke var min feil at det hadde glippet med ark i hylla. Etter det bedret bhg rutinene i forhold til hvordan informasjon overlates til foreldrene.

En gang tror jeg mannen ble for sen til SFO henting, men mamma vasker heldigvis SFO lokalene så da lot de storebror bare bli igjen med henne.
Her opplevde vi ett par ganger at bhg stengte tidligere enn vanlig pga begravelse (ansatt) og pga streik. Men da fikk vi beskjed via ark i hyllen, mail og sms.
 
Der hvor jeg jobber må foreldrene skrive under på et skjema om at de har hentet barna forseint. Det er fordi at vi skal ha det dokumentert om det blir et gjentakende problem. Skjer det flere ganger blir det et møte med styrer om hvorfor og prøve å finne en løsning. Ingen bot eller noe hos oss.
 
Vi kom 25 minutter for seint å hentet i barnehagen idag!!! :(
Vi trodde barnehagen var åpen til 5 min etter vi hentet men neida, de stengte 25min før vi trodde.....
Han har gått i barnehagen snart 1 år og vi har aldri hentet han så seint før.
Vi må fylle ut et skjema for henting for seint, men dette får vi i morgen.

Noen som vet hva som skjer videre??
Må vi betale? Kommer barnevernet???
:(

Dere får en bot på mellom 100-250kr (er det som er normalt her) så blir det registrert slik at de følger med, om dere henter sent 10 ganger til kan de bli bekymret len barnevernet kommer nok ikke nå nei.
 
Å herregud takk for svar!!!!!!!
Vi har aldri hatt behov for å hente seint så vi reknet med at bhg var åpen.. :(
Trodde det var til 17, men det var 16:30.
Har aldri hentet han etter kl 16 før så håper dette går bra.
Eg får så vondt av han og alt. Dette er det verste jeg har vært borte i! :(

Utrolig merkelig stengetid da. «Alle» andre er jo åpne til 17[emoji85]
 
Hadde det skjedd i min barnehage hadde det ikke fått noen konsekvenser i det hele tatt.. ikke bot, ikke skjema og ihvertfall ikke beskjed til barnevernet.. :) hadde det gjentatt seg derimot, da hadde det blitt tatt opp..
Hadde en pappa som stresset til barnehagen hver dag for å rekke før 16.30 i nesten ett år før jeg kunne fortelle at vi stengte kl 17 :p (var ikke klar over at han ikke visste det)
 
Utrolig merkelig stengetid da. «Alle» andre er jo åpne til 17[emoji85]
Vår bhg stenger også 1630.

Det er mer dress enn den forrige vi hadde som var åpen til 17, men sfo stenger også 1630 så vi har tilpasset oss
 
Back
Topp