Vi kom for seint å hentet i barnehagen!!!

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Vi kom 25 minutter for seint å hentet i barnehagen idag!!! :(
Vi trodde barnehagen var åpen til 5 min etter vi hentet men neida, de stengte 25min før vi trodde.....
Han har gått i barnehagen snart 1 år og vi har aldri hentet han så seint før.
Vi må fylle ut et skjema for henting for seint, men dette får vi i morgen.

Noen som vet hva som skjer videre??
Må vi betale? Kommer barnevernet???
:(
 
Last edited:
Barnevernet kommer nok ikke... det ville sjokkert meg! Tro dere meg, dere er ikke de første! Noen operer med "bøter" for overtiden vet jeg...
 
Vi kom 25 minutter for seint å hentet i barnehagen idag!!! :(
Vi trodde barnehagen var åpen til 5 min etter vi hentet men neida, de stengte 25min før vi trodde.....
Han har gått i barnehagen snart 1 år og vi har aldri hentet han så seint før.
Vi må fylle ut et skjema for henting for seint, men dette får vi i morgen.

Noen som vet hva som skjer videre??
Må vi betale? Kommer barnevernet???
:(
Så merkelig å stenge 1635? det er tidlig. Her er bhg oppe til 17!
 
Dere må betale ja, og det kan hende dere blir kalt inn til et møte, eller at de sier ifra til BV, for det er jo litt spesielt å ikke vite når bhg stenger, men om det ikke er noe mer enn "bare" det, og de tross alt ikke ringte med en gang, skjer det nok ikke noe mer utover det.
 
Huff skjønner ikke at folk gidder være spydige når noen er engstlige . De vet jo selv de dret på draget. Går nok helt fint , men en bot blir det nok :)
 
For å si det sånn.. Dere visste det ikke, og dette var første gangen det har skjedd.
Jeg har jobbet i barnehage, og det finnes mange foreldre som VET når barnehagen stenger og likevel henter barna sine en god stund etter stenge tid fordi de har glemt ut tiden osv.. Det mener jeg er merkelig! "å glemme sitt eget barn"
Så ikke bekymre deg. Kan vær dere får bot for det men jeg er kjent med at barnehager har en høy terskel på slik når det bare har skjedd en gang. Uansett, dette er ikke noe som bør gjøres så stort ut av :happy:
 
Uff det er faktisk skrekken , at vi ikke skal rekke en dag, av en eller annen grunn. Dette går nok helt fint å barnevernet blir neppe kontaktet . Må gå en grense. Selvom det er noe uvanlig å ikke være klar over stengetidene så betyr ikke det at det er bekymringsverdig på noen måte. Blir nok en bot også stopper det der. Kan jo bare forklare situasjonen til barnehagepersonalet , sikker på at dere blir møtt med forståelse
 
For å si det sånn.. Dere visste det ikke, og dette var første gangen det har skjedd.
Jeg har jobbet i barnehage, og det finnes mange foreldre som VET når barnehagen stenger og likevel henter barna sine en god stund etter stenge tid fordi de har glemt ut tiden osv.. Det mener jeg er merkelig! "å glemme sitt eget barn"
Så ikke bekymre deg. Kan vær dere får bot for det men jeg er kjent med at barnehager har en høy terskel på slik når det bare har skjedd en gang. Uansett, dette er ikke noe som bør gjøres så stort ut av :happy:



Å herregud takk for svar!!!!!!!
Vi har aldri hatt behov for å hente seint så vi reknet med at bhg var åpen.. :(
Trodde det var til 17, men det var 16:30.
Har aldri hentet han etter kl 16 før så håper dette går bra.
Eg får så vondt av han og alt. Dette er det verste jeg har vært borte i! :(
 
Du får nok bare en giro som du må betale. Tror det er på 300kr per påbegynte 15 minutter hvor vi bor. Eller 500, husker ikke.
Ta det helt med ro, dette er ikke en barnevernssak. :)

Jeg kom muligens ett eller to minutt for sent idag, men de vet hvorfor så tviler jeg får regning på det. :p

Dette går nok helt fint, ikke stress. :)

Jobber selv i barnehage og når det bare skjer en gang så er ikke det verdens undergang. :)
 
Last edited:
Rart de ikke har presisert det flere ganger. Min mann er ferdig på jobb kl 14 men enda så blir vi mint på hele tiden at bhg stenger kl 16.30. De sier det ofte siden andre bhg stenger jo kl 17.
 
Dere får nok en bot. Noen jeg kjenner ble for sene en gang og fikk bot på 400 kr.
 
Vi kom 25 minutter for seint å hentet i barnehagen idag!!! :(
Vi trodde barnehagen var åpen til 5 min etter vi hentet men neida, de stengte 25min før vi trodde.....
Han har gått i barnehagen snart 1 år og vi har aldri hentet han så seint før.
Vi må fylle ut et skjema for henting for seint, men dette får vi i morgen.

Noen som vet hva som skjer videre??
Må vi betale? Kommer barnevernet???
:(
Jobber i barnehage selv! Det kommer ikke til å få noen konsekvenser, hvis det er første gang vil det være glemt i morgen ;) Skjer det ofte får man "som fortjent" irriterte barnehageansatte og slitne barn
 
Vedtektene til bhg, som du skal ha fått da dere startet, der skal det også stå hvor stor evt bot er.

Barnevernet blir det ikke. Slikt skjer. No worry

Jeg forsov meg fra å hente på sfo en gang. Gravid og delvis sykemeldt, pleide sove et par timer før jeg hentet ungene. Våknet brått og heiv meg i bilen. Sfo ringte mens jeg var på vei. Ingen konsekvenser.
 
Back
Topp