Vektoppgang

Når man plutselig ser på bilder at dobbelthaka er på full fremmarsj..:arghh::hilarious: *in denial*
 
29+5 og 10kg opp. Veier 67 kg.. Og nå sa jordmor at jeg bare burde gå opp 2-3 kg til (og det er jo bare litt mer enn det babyen skal gå opp), så nå er det nesten så jeg føler jeg ikke kan spise meg mett :wideyed: Noen andre som har fått sånne kommentarer? Jeg er jo normalvektig i utgangspunktet, så synes ikke 10 kg er såå ille..
 
29+5 og 10kg opp. Veier 67 kg.. Og nå sa jordmor at jeg bare burde gå opp 2-3 kg til (og det er jo bare litt mer enn det babyen skal gå opp), så nå er det nesten så jeg føler jeg ikke kan spise meg mett :wideyed: Noen andre som har fått sånne kommentarer? Jeg er jo normalvektig i utgangspunktet, så synes ikke 10 kg er såå ille..

Hva i alle dager!? Jeg veide 53,5 kg før jeg ble gravid og er opp 16 kg. Jeg gjorde en grimase sist gang jeg veide meg på kontroll og jordmor kommenterte at det var en fin vekt jeg hadde. Nå når søvnen er blitt dårligere spiser jeg det jeg trenger for å ha energi i hverdagen. Jeg kommer garantert til å gå opp noen kilo til, babyen skal jo opp ca 1-1,5 kg alene. 10 kg er ikke ille!
 
Hva i alle dager!? Jeg veide 53,5 kg før jeg ble gravid og er opp 16 kg. Jeg gjorde en grimase sist gang jeg veide meg på kontroll og jordmor kommenterte at det var en fin vekt jeg hadde. Nå når søvnen er blitt dårligere spiser jeg det jeg trenger for å ha energi i hverdagen. Jeg kommer garantert til å gå opp noen kilo til, babyen skal jo opp ca 1-1,5 kg alene. 10 kg er ikke ille!

Ja, jeg tenker at jeg garantert kommer til å gå opp en del kg til jeg også (Nå kommer jo jula med all god mat også, hjelper ikke akkurat :yuck:). Men kjenner jeg nesten er redd for å gå opp særlig mer og få flere kommentarer på at jeg går opp for mye. Hun har aldri kommentert vekta mi tidligere, bortsett fra at det har vært en fin vektoppgang, så jeg vet ikke helt hva som skjedde plutselig. Godt å høre at din jordmor ikke stresser med 16 kg, skal prøve å ikke tenke så mye på det min jordmor sa men spise variert og det jeg føler jeg trenger :)
 
29+5 og 10kg opp. Veier 67 kg.. Og nå sa jordmor at jeg bare burde gå opp 2-3 kg til (og det er jo bare litt mer enn det babyen skal gå opp), så nå er det nesten så jeg føler jeg ikke kan spise meg mett :wideyed: Noen andre som har fått sånne kommentarer? Jeg er jo normalvektig i utgangspunktet, så synes ikke 10 kg er såå ille..

Jeg hadde en del kg ekstra fra før, har lagt på meg 15kg nå og er 33+1. Hverken jordmor eller legen har kommentert noe i det hele tatt (noe jeg fryktet på forhånd). Har heldigvis fint blodtrykk og alt sånn [emoji846] høres sykt ut at hun skulle si det syns jeg! er jo helt feil tid å gjøre noe med vekta nå likevel. Jeg frykter også at det blir noen kg til pga.jula.
 
Jeg hadde en del kg ekstra fra før, har lagt på meg 15kg nå og er 33+1. Hverken jordmor eller legen har kommentert noe i det hele tatt (noe jeg fryktet på forhånd). Har heldigvis fint blodtrykk og alt sånn [emoji846] høres sykt ut at hun skulle si det syns jeg! er jo helt feil tid å gjøre noe med vekta nå likevel. Jeg frykter også at det blir noen kg til pga.jula.

Blodtrykket mitt er også helt fint, så det er ikke noen grunn til bekymring pga det i hvert fall :) Synes det var litt rart jeg også, ble veldig overraska da hun sa det. Men det er godt å høre at flere av dere andre ikke har fått de samme kommentarene :) Jeg spiser variert (kanskje litt for mye søtt pga juletida :p) og trener ganske bra to ganger i uka i tillegg til aktivitet med storesøster og hund.. Så føler ikke jeg kan gjøre så mye mer for å ikke legge på meg. Det er jo ofte hormoner og sånn som spiller inn også, og ikke alltid noe den gravide selv kan gjøre noe med tenker jeg.. Nei, jeg må bare velge å ikke henge meg så mye opp i det tror jeg:yuck:
 
Altså de siste par ukene har jeg faktisk gått opp 1,5 kg i uka?! Det kan vel ikke være normalt. Har ikke tatt høyde for evt spist/drukket mye/lite før veiing men det er vel grense for hvor mye utslag det kan gjøre :p har da gått opp 20 kg nå i uke 31..!
 
Altså de siste par ukene har jeg faktisk gått opp 1,5 kg i uka?! Det kan vel ikke være normalt. Har ikke tatt høyde for evt spist/drukket mye/lite før veiing men det er vel grense for hvor mye utslag det kan gjøre :p har da gått opp 20 kg nå i uke 31..!

Det er normalt med twins [emoji1360] Jeg har også lagt på meg 20 kg, og jordmor sier det er helt normalt å legge på seg 1-2 kg i uken...
 
30+4 og opp 0,5 kg. Spent på time hos jordmor til onsdag om han følger kurven sin. Og på vekst kontroll hos GU til fredag.
 
Jeg har stoppet opp [emoji15] Er 29+6 Idag, og veier akkurat det samme som for 2 uker siden [emoji33] Kan det være noe bra det da? [emoji27]
 
Jeg har stoppet opp [emoji15] Er 29+6 Idag, og veier akkurat det samme som for 2 uker siden [emoji33] Kan det være noe bra det da? [emoji27]

I forrige svangerskap stagnerte jeg også en periode. Var vel fra uke 30 og utover noen uker [emoji4] jordmor reagerte ikke noe på det da i hvert fall. Sist la jeg generelt på meg mye mindre fra uke 30-38 (da hun kom), enn de 8 ukene før der igjen.
 
Trenger ikke å si noe at du stagnerer i vekt, så lenge den lille vokser som den skal.

I forrige svangerskap stagnerte jeg også en periode. Var vel fra uke 30 og utover noen uker [emoji4] jordmor reagerte ikke noe på det da i hvert fall. Sist la jeg generelt på meg mye mindre fra uke 30-38 (da hun kom), enn de 8 ukene før der igjen.


Så godt å høre :) Vet jo ikke om mini vokser som hun skal, men det vet man vel ikke? [emoji28]
Var normalvektig før svangerskapet og har lagt på meg 13 kg til nå, så håper det er litt å ta av for henne [emoji4]
 
Så godt å høre :) Vet jo ikke om mini vokser som hun skal, men det vet man vel ikke? [emoji28]
Var normalvektig før svangerskapet og har lagt på meg 13 kg til nå, så håper det er litt å ta av for henne [emoji4]

Nei, det vet man jo ikke.. Men tenker det er helt naturlig at det går litt i rykk og napp :) Jeg har ikke lagt på meg noe den siste uka. Var normalvektig før svangerskapet, og har lagt på meg 10 kg til sammen (30+3), så tenker det er litt å ta av for han jeg og :)
 
Back
Topp