Vekstkontroll

Firesmåfine

Flørter med forumet
Dere som har vært på vekstkontroll ca uke 24, 28 og/eller 32, hva var målene deres?[emoji5]
Er det andre her som ligger under gjennomsnittet?
 
Hun var vel akkurat bikket 700 gram på 24'ukers kontrollen, så hun var biittelitt over snittet.. 1% eller noe. Skal på ny kontroll 9 mai, så da får vi se..
 
Uke 24+3 lå han 4 % under.
Uke 27+2 lå han 11% under
Uke 29+1 lå han 5 % under
Skal på ny kontroll om en uke 32+3, så blir spennende å se hvor han ligger da :)
 
Her ligger han ca på gjennomsnittet. Fikk ikke noe prosent da jeg var første gang (23+5), men 27+6 var den på +1,5. Skal igjen nå på fredag, så er veldig spent på hvordan veksten har vært nå.
 
Jeg skal på vekstkontroll i uke 32+0 (om 16 dager) pga storesøster var liten ved fødsel, så blir spennende å se hvordan han her vokser[emoji4]
 
Var nå i uke 31 og jeg var 14% over, men skulle ikke på noe ny kontroll:(så jeg bekymrer meg litt hvor stor han blir...
 
Uke 20 5 % over
Uke 24 11 % under
Uke 28 11% under

Skal på ny kontroll om i uke 32. Håper h*n fortsetter å holde sin kurve.
 
Uke 24: 700 g (5% over)
Uke 32: 2000 g (9% over)
 
Vekstkontroll i dag, 31+6, og lille ble estimert til 1800 gram (eller 1780, men vi runder opp litt :p ). -2% nå, mot +1,5 sist - så ligger fortsatt på gjennomsnittet. 4 uker til neste kontroll nå, siden alt så så fint ut og han følger kurven fint. :)

23+5: 570-580 gram om jeg ikke husker feil
27+6: Ca 1100 gram og +1,5%
31+6: 1780 og -2%
 
Blitt sendt på kontroll grunnet avflatende SF-mål. Startet rett under gj.snittet, er nå ganske raskt falt utenfor normalkurven og er fra forrige uke ikke lenger i de fargede feltene :(

For 6 og 2 uker siden var lille -4%, i dag (rett over 32 uker) -15%. Har ikke fått vite gram.
Litt skummelt dette her synes jeg, fått beskjed om svært lav terskel for å komme inn for kontroller utenom de oppsatte.
 
Blitt sendt på kontroll grunnet avflatende SF-mål. Startet rett under gj.snittet, er nå ganske raskt falt utenfor normalkurven og er fra forrige uke ikke lenger i de fargede feltene :(

For 6 og 2 uker siden var lille -4%, i dag (rett over 32 uker) -15%. Har ikke fått vite gram.
Litt skummelt dette her synes jeg, fått beskjed om svært lav terskel for å komme inn for kontroller utenom de oppsatte.
Har du fått ny time til vekstkontroll?
 
Har du fått ny time til vekstkontroll?
Ja, både vekstkontroll og ctg og hele pakka :)
Synes det er mest skummelt det med at det liksom bare er jeg som kan kjenne om jeg synes lille er aktiv nok. Lille er ikke av de mest aktive fra før av, så jeg synes det har vært vanskelig hele veien.
 
Ja, både vekstkontroll og ctg og hele pakka :)
Synes det er mest skummelt det med at det liksom bare er jeg som kan kjenne om jeg synes lille er aktiv nok. Lille er ikke av de mest aktive fra før av, så jeg synes det har vært vanskelig hele veien.
Jeg opplever det samme. Ligger på grensen til morkakesvikt. Vanskelig å definere at hun er roligere i magen. Da hun kan være rolig med små bevegelser store deler av dagen, og plutselig er det full rulle. Men dette kommer ikke på en bestemt tid.

Har flere ganger vurdert å ringe, men velger å se det litt Ann. Og da pleier det å komme seg, plutselig masse bevegelse
 
28+3 estimert til 1150 gram

31+5 estimert til 1700 gram -1%

Så her er han på gjennomsnitt :)
Skal på siste vekstkontroll om 5 uker.
 
28+3 estimert til 1150 gram

31+5 estimert til 1700 gram -1%

Så her er han på gjennomsnitt :)
Skal på siste vekstkontroll om 5 uker.

Ligger bra likt våre to da! :) Min kar ble estimert til bare 80 gram mer enn din, og da på 31+6.
 
Mine mål
Uke 22, 383 gram -22 %
Uke 24, 582 gram - 20 %
Uke 26, 748 gram - 22%
Uke 27, 946 gram - 20% (1 dag fra uke 28)
Uke 30, 1277 gram - 22%

Hatt to ulike overleger og de kommer til samme mål. Barnet vokser. Ny måling uke 31 og samtale om veien videre og uke 32 vekst estimering. Så langt er planen lagt her. Så får vi se hyppigheten etter dette.

Hun vokser men følger sin egen kurve. Er kjempe spent på samtalen jeg skal ha på onsdag. Hva kk ser for seg veien er videre, nå som morkaken begynner å vise tegn til svikt.
 
Mine mål
Uke 22, 383 gram -22 %
Uke 24, 582 gram - 20 %
Uke 26, 748 gram - 22%
Uke 27, 946 gram - 20% (1 dag fra uke 28)
Uke 30, 1277 gram - 22%

Hatt to ulike overleger og de kommer til samme mål. Barnet vokser. Ny måling uke 31 og samtale om veien videre og uke 32 vekst estimering. Så langt er planen lagt her. Så får vi se hyppigheten etter dette.

Hun vokser men følger sin egen kurve. Er kjempe spent på samtalen jeg skal ha på onsdag. Hva kk ser for seg veien er videre, nå som morkaken begynner å vise tegn til svikt.

Så flott hun følger kurven sin, i alle fall :) Masse lykke til! Ekstra gode tanker til deg :Heartred
 
Back
Topp