Vekstkontroll

Da jeg fikk førstemann var hun målt til 3,7-3,9kg, var 3,2 når hun ble født to dager over termin.
 
Lillebror her var +12% i veke 28 og +18% i veke 32! Spent om det fortsetter å gå oppover på neste kontroll! [emoji15]
 
Uke 34 +0 og 1800 gram. Fikk ikke noe beskjed ifh til prosent? :)
Skal tilbake igjen om 10 dager.
 
Så merkelig, jeg var på kontroll uke 31+6. Lille var 2217 g og fikk beskjed at det var 6% over :confused004

Da har de tydeligvis litt ulike skalaer de går ut i fra? Merkelig!
 
32+2 og han var 2195g..
Husker ikke de andre nå. Skal tilbake i mai, da i uke 35+6 :)
 
Da har de tydeligvis litt ulike skalaer de går ut i fra? Merkelig!

Innenfor visse gram er det samme prosent. De følger en tabell. Og denne endrer seg for hver dag. På kk i Bergen bruker de et dataprogram. Viser to til tre vekstestimeringer, blodgjennomstrømning og hvor mye barnet har vokst siden sist kontroll. Da får man opp prosent og percentil. Husk det er kassert på tre tall og ikke bare vekten prosenten kommer fra. Derfor kan det være lurt forvirrende. Pluss om legen har husket å bake av for jente eller gutt. Dette da kurven vil være litt forskjellig.
 
Her ligger han under på symfysemålene, er fortsatt på den svake grønne streken, men skal få ultralyd om han fortsatt ligger så lavt på neste kontroll om jeg ønsker, men følger sin egen kurve..
 
Hmm, men våre to er jo ganske like da? :) jeg fikk beskjed om ca fødselsvekt 4100g hvis jeg går til termin. Jeg venter også gutt.
Ja :) Godt å vite, da er det ca samme min vil veie da :) De sa aldri hva det kom til å bli til meg. Men jeg forventer meg jo ingen liten heller, da jeg og samboer er 180 cm. Skal du på flere UL?
 
Back
Topp