Veien mot målet...

CD22
En uke (-ish) til TR nå, siste TR før vi starter opp IVF [emoji4] For når TR kommer i april så blir det stikking på planen! [emoji1]

I dag begynte murringer/trykk-greiene som kommer rundt en uke før TR, så alt er i alle fall helt i rute [emoji14]
 
CD1
TR kom "right on time" [emoji14]
Sprøtt å tenke på at dette (mest sannsynlig) er siste TR før oppstart av IVF :) For neste TR, om 4 uker ca, da skal jeg etter planen starte med sprøytene... woho! [emoji1]
 
Vært på sykehuset å tatt blodprøver i dag [emoji5] Håper AMH ikke er utenfor "normalen" :(
Gyn hos klinikk Hausken sa jo da jeg tok GU at antall egg pr eggstokk var litt lavere enn hva han hadde forventet :(
 
Vært på sykehuset å tatt blodprøver i dag [emoji5] Håper AMH ikke er utenfor "normalen" :(
Gyn hos klinikk Hausken sa jo da jeg tok GU at antall egg pr eggstokk var litt lavere enn hva han hadde forventet :(

Var det hos Klinikk Hausken i Haugesund du var hos? Tror det kun er kvinnelig gyn i Stavanger.
Jeg hadde selv Torolf ved uttak/ innsett, og synes han var dyktig.

Selv om AMH skulle være litt lavere enn normalen, så er det fullt mulig det går helt fint - finnes mange suksess historier her inne med vellykkede IVF forsøk med personer med lav AMH :)
Husk, det trengs kun 1 egg - det er jeg selv bevis på.
 
Var det hos Klinikk Hausken i Haugesund du var hos? Tror det kun er kvinnelig gyn i Stavanger.
Jeg hadde selv Torolf ved uttak/ innsett, og synes han var dyktig.

Selv om AMH skulle være litt lavere enn normalen, så er det fullt mulig det går helt fint - finnes mange suksess historier her inne med vellykkede IVF forsøk med personer med lav AMH :)
Husk, det trengs kun 1 egg - det er jeg selv bevis på.
Var i Haugesund ja [emoji4]

Joda, trengs bare ett heldigvis [emoji6] Men hadde vært fint å fått noen på frys også da [emoji6][emoji6]
 
CD24
I dag skal jeg hente medisinene tenkte jeg [emoji4] Oppstart onsdag neste uke mest sannsynlig (spørs bare på om CD1 blir mandag, tirsdag eller onsdag ;) ). Kjenner jeg begynner å reelt grue meg til å kjøre sprøyter i min egen mage [emoji23] Men hva gjør man ikke [emoji7]
 
Dette greier du helt fint :) Ikke noe å grue seg for, sprøytene er som regel veldig snille, men skjønner at det er en terskel å måtte over ;)
Hvilke medisiner skal du ha?
 
Dette greier du helt fint :) Ikke noe å grue seg for, sprøytene er som regel veldig snille, men skjønner at det er en terskel å måtte over ;)
Hvilke medisiner skal du ha?
Neida, det skal jo gå fint, er ikke noe alternativ [emoji6] Men tror nok det blir litt pusting og telling til tre noen ganger før første skal settes [emoji23]
Har fått resept på elonva, gonal f, otrivelle, lutinus og cetrotide.
Sjekket prisen på elonva tidligere i dag; OMG sier jeg bare [emoji23]
 
Gonal-f og Ovitrelle er veldig greie å sette. Jeg har ikke hatt cetrotide, tok orgalutran som er samme greia. Den er litt verre, men det går fint når en bare tenker på hvorfor vi faktisk utsetter oss selv for dette her [emoji4]

Jeg hadde skikkelig sprøyte angst, så for å forberede meg så jeg på YouTube filmer [emoji28]
 
Gonal-f og Ovitrelle er veldig greie å sette. Jeg har ikke hatt cetrotide, tok orgalutran som er samme greia. Den er litt verre, men det går fint når en bare tenker på hvorfor vi faktisk utsetter oss selv for dette her [emoji4]

Jeg hadde skikkelig sprøyte angst, så for å forberede meg så jeg på YouTube filmer [emoji28]

Tror nok jeg må gjøre det samme ja [emoji23]
Fikk jo en innføring i hvordan på samtalen på klinikken, men da var det så mye info som ble servert [emoji14]
Lurer på hvorfor jeg fikk gonal f når du fikk orgalutran? Er jo kort protokoll hos Hausken jeg også skal.. jaja..

Skal gå fint dette også tenker jeg [emoji4] Feiger ikke ut pga noen usle sprøyter altså [emoji23]

Edit: jeg mente så klart cetrotide [emoji14]
 
Neida, det skal jo gå fint, er ikke noe alternativ [emoji6] Men tror nok det blir litt pusting og telling til tre noen ganger før første skal settes [emoji23]
Har fått resept på elonva, gonal f, otrivelle, lutinus og cetrotide.
Sjekket prisen på elonva tidligere i dag; OMG sier jeg bare [emoji23]

Stort sett snille sprøyter der da :)
Ja, de prisene kan man bli litt svett av, men om det blir baby av det er det jo verdt det alt sammen ;)
 
Stort sett snille sprøyter der da :)
Ja, de prisene kan man bli litt svett av, men om det blir baby av det er det jo verdt det alt sammen ;)
Så absolutt [emoji7][emoji7]
Var jo klar over at dette ville bli dyrt, men hjertet hoppet nok over en takt når jeg så prisen på elonva som (for sikkerhets skyld [emoji23]) var første jeg googlet prisen på [emoji23][emoji23]
 
Så absolutt [emoji7][emoji7]
Var jo klar over at dette ville bli dyrt, men hjertet hoppet nok over en takt når jeg så prisen på elonva som (for sikkerhets skyld [emoji23]) var første jeg googlet prisen på [emoji23][emoji23]

Gonal-F er vel enda verre. Den måtte jeg dra Mastercard på for å si det sånn :rolleyes:
(Tror jeg brukte 9000 kr bare på Gonal-F, så kom alt det andre i tillegg)...
 
Gonal-F er vel enda verre. Den måtte jeg dra Mastercard på for å si det sånn :rolleyes:
(Tror jeg brukte 9000 kr bare på Gonal-F, så kom alt det andre i tillegg)...
Shit!
Så vidt jeg skjønner så koster den Gonal-F'en jeg skal ha 1100kr, og jeg skal kun ha 1stk..
Men til sammen i dag så blir det +/- 10.000kr... [emoji32]
 
Orgalutran og cetrotide er akkurat det samme, gjør samme jobben.
Det var helt syke tilstander i des./ januar når det gikk helt tomt for orgalutran. Mye mulig derfor du har fått cetrotide, at Hausken rett og slett stoler mer på produsent/ leverandør av denne. De var ikke særlig happy for den medisin mangel situasjonen som oppstod :facepalm:

Gonal-f 300ie koster kr 1085,-
Gonal-f 900ie koster kr 3139,-

Jeg har selv nettopp måttet sjekke opp prisen på dette, da jeg skal i gang med forsøk i mai - svindyrt! :dead:
Men har fortstått det slik at elonva er den verste av de alle mtp pris :wtf:
 
Godt mulig det er derfor jeg får ulikt ja [emoji5]
Jeg skal ha GF300 :)
Men den prisen på elonva var helt syk [emoji23]
Men den virker i mange dager da [emoji1] Så heller en sprøyte til 6.000kr enn 6stk til 1.000kr [emoji6] (hvis det i det hele er en aktuell problemstilling [emoji28])

Men går ikke dette forsøket så skal jeg jaggu bare kaste meg rundt og ringe hgsd sykehus slik som du gjorde, komme i gang offentlig så fort som mulig [emoji4]
 
Back
Topp