Veien mot målet...

PP18 | CD14 | 4 dpo..?
Var på første samtale hos klinikk hausken i går, og fikk da beskjed om at EL allerede hadde vært, noe som er uvanlig tidlig, men siden jeg faktisk har logget EL-smerter forrige torsdag så er jeg vel 3-4 dpo eller noe slikt [emoji14] samme kan det være egentlig, EL eller ikke, vi blir jo ikke gravide uansett [emoji13]
Gyn kunne telle 3-4 eggposer på høyre eggstokk og 7-8 på den andre (en av disse var den som hadde gitt EL denne mnd), så dommen ble at jeg er i nedre grense på hva som er vanlig antall egg i forhold til min alder og at vi ikke bør sløse mer tid på å prøve selv.

Vi var aktuelle for inseminering, men basert på at ivf gir mer kontroll på om det blir befruktning eller ikke så er vi anbefalt det. Så vi gikk derfra med informasjonshefter og resept for oppstart ved mens. Altså; oppstart om ca to uker dersom vi ønsker det.

Var en tøff beskjed å få til tross for at jeg hadde forberedt meg på å få svar på hvorfor vi ikke blir gravide.

Lurer fælt på om vi bare skal kjøre på privat neste syklus og heller utsette timen på sykehuset. Vil jo ikke miste muligheten til å bli fulgt opp i det offentlige dersom dette ikke går på første forsøk.

Plager meg også litt at jeg må belage meg på å måtte ta fri fra jobb i tide og utide.. så jeg tror kanskje jeg i så fall må informere sjefen om hva vi skal gå igjennom. Jeg er på en liten avdeling så det vil merkes at jeg ikke er med å drar lasset. Men! Å få barn er ikke noe jeg kan velge å utsette i det uendelige, det biologiske timeglasset mitt begynner å tømmes dessverre.

Valgets kvaler altså!!! Hater at kroppen ikke bare gjør som den skal! [emoji20]

Og ikke nok med det! Denne pp så må jeg ha hatt tidenes EL for det svir noe så sinnsykt i hele "området", og da verst ved eggstokken som slapp. Har vært såpass de siste dagene at jeg trodde jeg skulle få en kraftig UVI eller noe.. unødvendig smerte når det likevel ikke duger til noen verdens ting [emoji14] [emoji14]

Dagens utløp for eder og galle fullført [emoji6]
 
Så spennende tid dere har nå fremover!! Tenk, nå starter det for fullt :D

Det er litt tungt å måtte si ifra til sjefen om ivf prosessen. Jeg tok ferie ved første forsøk. Men er ikke så lett å time slike ting så måtte "plutselig" utsette ferien i en uke. Ved andre forsøk fortalte jeg alt og hun var veldug forståelsesfull [emoji4]
 
Så spennende tid dere har nå fremover!! Tenk, nå starter det for fullt :D

Det er litt tungt å måtte si ifra til sjefen om ivf prosessen. Jeg tok ferie ved første forsøk. Men er ikke så lett å time slike ting så måtte "plutselig" utsette ferien i en uke. Ved andre forsøk fortalte jeg alt og hun var veldug forståelsesfull [emoji4]
Det er veldig spennende [emoji4]
Litt skrekk-blandet fryd for å være ærlig [emoji12]

Jeg tenker første (....og forhåpentligvis eneste) forsøk holder jeg for meg selv og heller satser på "ut et lite ærend" ved kontroller og egenmelding ved uttak/innsett [emoji6]
For det krever ikke så mye research for å ane hva en sykemelding fra klinikk hausken betyr liksom [emoji23]
 
PP18 | CD16 | 6 dpo..?
Så sykt oppblåst i dag at det rett og slett er litt vondt å ha på bukse..
Men må nesten ha det både på og lukket totalt siden jeg er på jobb ennå [emoji23][emoji23]

Tenker også på at det hadde vært så fint hvis det ble spire nå, at vi slipper ivf.. men regner med det blir ivf på oss. Men det skal vi klare, gir ikke opp baby-prosjektet fordi om vi må over nok et hinder [emoji18]
 
Det er veldig spennende [emoji4]
Litt skrekk-blandet fryd for å være ærlig [emoji12]

Jeg tenker første (....og forhåpentligvis eneste) forsøk holder jeg for meg selv og heller satser på "ut et lite ærend" ved kontroller og egenmelding ved uttak/innsett [emoji6]
For det krever ikke så mye research for å ane hva en sykemelding fra klinikk hausken betyr liksom [emoji23]
Det skjønner jeg :) masse lykke til, skal følge med og heie [emoji173]
 
Her skjer det ting <3 Jeg er veldig glad for at du har valgt privat, og jeg synes kanskje du skal informere sjefen din (dersom det føles OK å dele noe slikt) om situasjonen deres<3 Slik at hun forstår dersom du blir borte fra jobb

Så stas at du allerede er i DPO :D Ingen murringer foreløpig?
 
Her skjer det ting <3 Jeg er veldig glad for at du har valgt privat, og jeg synes kanskje du skal informere sjefen din (dersom det føles OK å dele noe slikt) om situasjonen deres<3 Slik at hun forstår dersom du blir borte fra jobb

Så stas at du allerede er i DPO :D Ingen murringer foreløpig?

Jeg tror kanskje jeg dropper å si noe på første forsøk [emoji18]
(Det er nemlig kun menn på min avdeling, så jeg vil anta den samtalen blir enda mer klein for min sjef [emoji23]. I tillegg så frykter jeg å da bli tatt "for mye" hensyn til, jeg vil ikke føle meg som et "offer" hvis du skjønner [emoji14] )
Jeg har også flexi-tid, så jeg kan styre hverdagen min ganske greit [emoji4]

Ingen kraftige murringer ennå nei.. Er kun et slags trykk på en måte.. men så er jeg ikke helt sikker på hvor mange dpo jeg er heller..hehe.. men en eller annen plass mellom 8 og 11 dpo [emoji18]
Kjenner dpo-land ikke er så viktig denne pp, jeg har liksom blitt fortrolig med tanken om at vi ikke klarer det selv, nå er det mer fokus på å få alt på plass før første IVF braker løs [emoji4]

Har sååååå lyst til å joine deg i to-streker-klubben ♡♡
 
Jeg tror kanskje jeg dropper å si noe på første forsøk [emoji18]
(Det er nemlig kun menn på min avdeling, så jeg vil anta den samtalen blir enda mer klein for min sjef [emoji23]. I tillegg så frykter jeg å da bli tatt "for mye" hensyn til, jeg vil ikke føle meg som et "offer" hvis du skjønner [emoji14] )
Jeg har også flexi-tid, så jeg kan styre hverdagen min ganske greit [emoji4]

Ingen kraftige murringer ennå nei.. Er kun et slags trykk på en måte.. men så er jeg ikke helt sikker på hvor mange dpo jeg er heller..hehe.. men en eller annen plass mellom 8 og 11 dpo [emoji18]
Kjenner dpo-land ikke er så viktig denne pp, jeg har liksom blitt fortrolig med tanken om at vi ikke klarer det selv, nå er det mer fokus på å få alt på plass før første IVF braker løs [emoji4]

Har sååååå lyst til å joine deg i to-streker-klubben ♡♡

Jeg skjønner deg så godt -med kun menn blir det mer vanskelig.

Åhhh som jeg håper og heier for deg nå. Sender deg masse babystøv <3<3<3
 
PP18 | CD22 | 10-12 dpo
Lite nytt å melde her altså... den vanlige murringen er på plass, så TR har nok booket turen for besøket denne pp også [emoji14]

Det blir ikke oppstart av IVF ved første TR da jeg skal på en jobbreise som varer ca 10 dager og dermed ikke vil få utført uttak [emoji23]
Satser på oppstart neste TR [emoji4] ...det må bare klaffe med mannens jobb-rotasjon, vi må jo være helt sikre på at han er hjemme ved uttak..
Vi er i alle fall veldig klare for å komme i gang nå! [emoji2]

Ved oppstart neste TR så vil det bety termin i desember, men det driter jeg faktisk fullstendig i, det er virkelig ingen selvfølge at vi blir gravide i det hele, så termin får bare bli når det blir [emoji6]
 
PP18 | CD22 | 10-12 dpo
Lite nytt å melde her altså... den vanlige murringen er på plass, så TR har nok booket turen for besøket denne pp også [emoji14]

Det blir ikke oppstart av IVF ved første TR da jeg skal på en jobbreise som varer ca 10 dager og dermed ikke vil få utført uttak [emoji23]
Satser på oppstart neste TR [emoji4] ...det må bare klaffe med mannens jobb-rotasjon, vi må jo være helt sikre på at han er hjemme ved uttak..
Vi er i alle fall veldig klare for å komme i gang nå! [emoji2]

Ved oppstart neste TR så vil det bety termin i desember, men det driter jeg faktisk fullstendig i, det er virkelig ingen selvfølge at vi blir gravide i det hele, så termin får bare bli når det blir [emoji6]

Hei Fru.C,
Har lest en del i dagboka di, men ikke lagt igjen spor før nå :)
Gøy å se at det skal skje noe nå snart :)

Skal du gå på lang protokoll med nesespray? For i så fall er det jo bare å begynne på forsøket nå likevel og bare spraye 10 dager ekstra for å komme over jobbreise-kollisjonen og heller begynne på sprøyter når dere ser at går bra. Man du skal kanskje ikke ha lang protokoll?

Lykke til uansett :)
 
Hei Fru.C,
Har lest en del i dagboka di, men ikke lagt igjen spor før nå :)
Gøy å se at det skal skje noe nå snart :)

Skal du gå på lang protokoll med nesespray? For i så fall er det jo bare å begynne på forsøket nå likevel og bare spraye 10 dager ekstra for å komme over jobbreise-kollisjonen og heller begynne på sprøyter når dere ser at går bra. Man du skal kanskje ikke ha lang protokoll?

Lykke til uansett :)
Ja det er veldig gøy å komme et lite steg videre [emoji4]
Vi har fått resept på kort protokoll, så vi satser på det nå i første omgang [emoji18]
Dersom vi ser at det "aldri" vil klaffe med mannens jobb-rotasjon så vil vi be om å endre til lang, for å få utført forsøket [emoji4]
Er jo såååå spent!! [emoji2] [emoji2]

Jeg er ikke så god til å legge igjen spor i dagbøker selv, men har lest dagbøkene til dere på assistert daglig de siste 3-4 månedene [emoji6] Flytter inn til dere så fort jeg starter første forsøk [emoji4]
 
Ja det er veldig gøy å komme et lite steg videre [emoji4]
Vi har fått resept på kort protokoll, så vi satser på det nå i første omgang [emoji18]
Dersom vi ser at det "aldri" vil klaffe med mannens jobb-rotasjon så vil vi be om å endre til lang, for å få utført forsøket [emoji4]
Er jo såååå spent!! [emoji2] [emoji2]

Jeg er ikke så god til å legge igjen spor i dagbøker selv, men har lest dagbøkene til dere på assistert daglig de siste 3-4 månedene [emoji6] Flytter inn til dere så fort jeg starter første forsøk [emoji4]

Da forstår jeg at det ikke ble så lett :)
Uansett er det ikke lenge til oppstart :)
Lykke til!
 
PP18 | CD22 | 10-12 dpo
Lite nytt å melde her altså... den vanlige murringen er på plass, så TR har nok booket turen for besøket denne pp også [emoji14]

Det blir ikke oppstart av IVF ved første TR da jeg skal på en jobbreise som varer ca 10 dager og dermed ikke vil få utført uttak [emoji23]
Satser på oppstart neste TR [emoji4] ...det må bare klaffe med mannens jobb-rotasjon, vi må jo være helt sikre på at han er hjemme ved uttak..
Vi er i alle fall veldig klare for å komme i gang nå! [emoji2]

Ved oppstart neste TR så vil det bety termin i desember, men det driter jeg faktisk fullstendig i, det er virkelig ingen selvfølge at vi blir gravide i det hele, så termin får bare bli når det blir [emoji6]
Jeg og mine to barn er alle født i desember [emoji1] Ingen av oss syns det er noe problem (vi vet jo ikke hvordan det er å ha bursdag noen annen tid ;) )
Du har enda et par dager igjen, men skulle det ikke klaffe nå så blir det uansett veldig spennende med ivf! Klaffe gjør det nok snart da selv om dere må hoppe over en hel syklus [emoji4] Klem til deg!
 
Jeg og mine to barn er alle født i desember [emoji1] Ingen av oss syns det er noe problem (vi vet jo ikke hvordan det er å ha bursdag noen annen tid ;) )
Du har enda et par dager igjen, men skulle det ikke klaffe nå så blir det uansett veldig spennende med ivf! Klaffe gjør det nok snart da selv om dere må hoppe over en hel syklus [emoji4] Klem til deg!
Tusen takk for hilsen i dagboken[emoji4]
Nei jeg bryr meg ikke om det blir desember, styret med barnehageplass osv får vi bare finne en løsning på, det vil uansett garantert være lettere enn å bli gravid [emoji14] [emoji23]

Kjenner på kroppen at TR kommer om noen dager, men det går helt fint, nå er jeg så innstilt på IVF [emoji18] Føles godt å ha tatt et valg for veien videre i det minste, og å ha innsett at ting ikke ble som vi hadde trodd; men alt håp er ikke ute ennå [emoji4]
 
Tusen takk for hilsen i dagboken[emoji4]
Nei jeg bryr meg ikke om det blir desember, styret med barnehageplass osv får vi bare finne en løsning på, det vil uansett garantert være lettere enn å bli gravid [emoji14] [emoji23]

Kjenner på kroppen at TR kommer om noen dager, men det går helt fint, nå er jeg så innstilt på IVF [emoji18] Føles godt å ha tatt et valg for veien videre i det minste, og å ha innsett at ting ikke ble som vi hadde trodd; men alt håp er ikke ute ennå [emoji4]
Tenker at etter et langt løp så kjennes det sikkert litt godt å ha en ny plan!
[emoji173][emoji169][emoji172] Og håpet er langt fra ute! Nå begynner en ny reise som aller helst ender i enda en reise [emoji8]
 
Tenker at etter et langt løp så kjennes det sikkert litt godt å ha en ny plan!
[emoji173][emoji169][emoji172] Og håpet er langt fra ute! Nå begynner en ny reise som aller helst ender i enda en reise [emoji8]

Å bestemme seg for IVF føltes litt på en måte som å begynne på nytt, og det var godt etter ørten nederlag [emoji4]
Nå bare håper jeg vi endelig kan gå for gull [emoji7]

Du får sende litt babystøv når vi endelig setter i gang med første forsøk [emoji6]
 
Å bestemme seg for IVF føltes litt på en måte som å begynne på nytt, og det var godt etter ørten nederlag [emoji4]
Nå bare håper jeg vi endelig kan gå for gull [emoji7]

Du får sende litt babystøv når vi endelig setter i gang med første forsøk [emoji6]
Det skal jeg gjøre! [emoji4]
 
Back
Topp