Veien mot drømmenurket med litt hjelp

CD 82
Andre dag av 10 på provera. Spennende å se til neste helg om tanta banker på døren :) Prøver å ikke stresse for mye, men kan jo ikke la vær å være bekymret for at jeg ikke får EL på første runde med pergotime.. Juni hadde vært perfekt måned å få en liten spire på, og jeg krysser fingrene for at september blir vår eggløsningsmåned, at oktober viser to streker og at spiren holder helt til juni :D
 
Last edited:
CD 87
Måtte avbryte provera-kuren etter 5 av 10 tabletter grunnet sterke bivirkninger. Håper virkelig 5 tabletter var nok til å få i gang menstruasjon. 2 dager siden siste tablett tatt lørdag morgen og spent på når tanta dukker opp :)
 
Last edited:
CD 88
Bah, ingen tante idag heller.. Merkelig at jeg faktisk gleder meg til mensen, haha :p Men ja.. Kjedelig å bare vente på at provera-kuren forhåpentligvis skal fungere. Og litt kjipt at jeg måtte avbryte midt i, så spørs jo hvorvidt 5 tabletter var nok eller ei :(

Hadde virkelig håpet å våkne opp til blødning idag jeg altså. Jeg og mannen skal på hotell neste helg, så hadde vært ypperlig med eggløsning rundt den tiden.. Om tanta hadde kommet idag hadde jo EL vært mandagen etter hotelloppholdet, så da hadde det nok blitt happy humping.. Jaja.
 
CD 89
..og ingen blødning idag heller :(
 
ENDELIG KAN JEG SKRIVE CD 1 IGJEN :D :D

:happy093Idag kom tanta gitt - og hun er hjertelig velkommen en siste gang! Trodde jeg måtte inn i CD 90 idag, men plutselig var hun her et par timer etter jeg hadde stått opp etter mye kribling der nede :rolleyes:

Da er det pergotime som står for tur fra lørdag til neste onsdag :) Så håper jeg torsdag 1. oktober er min dag :dummy:
 
Gratulerer med endelig å ha fått tanta på besøk ;) Lykke til med pp 2 :D

Takk :D Blir noen spennende uker dette her :) IKM midt i eksamen, så blir jo interessant :p
 
CD 2
Iiiiiik, imorgen er det pergoooo :D Har store forventninger til denne prøveperioden og håper de innfries med i hvert fall EL, om ikke to streker også :)

*gleder meg til imorgen*
 
CD 3
Første tablett av pergo tatt idag, og venter spent på de neste ukene om EL banker på døren i løpet av uke 38 eller ikke :) Krysser fingrene og håper dette er vår løsning :D
 
CD 5
Første tablett, andre tablett, tredje tablett - og nå er det bare 2 tabletter igjen :D Trenger vel ikke skrive at jeg er meeeegaspent på om EL-testen viser blinkende smilefjes neste onsdag :) Valgte i forrige uke å kjøpe digital LH-test (CB med dobbel hormonindikator) for å "slippe" tolkningen av testene. Har også 30-40 strimmeltester som jeg nok tar i tillegg jevnt fra søndag (CD 11).

Imorgen skal jeg ringe inn til gynekolog for å få papirer på blodprøve dag 21, bare for å få det på papiret at jeg har hatt EL. Skulle egentlig på UL dag 11-12, men lommeboken denne måneden grunnet sykdom hos hunden er ganske stram.. Blir heldigvis kun stramt ut september.

Litt usikker/beskymret når det kommer til økonomien fremover, men jeg velger å ta det på strak arm. Hunden har kostet mye de siste ukene, så alt av sparepenger er brukt der. Får litt igjen av veterinærutgiften på forsikringen, men bare en brøkdel av hva det har kostet. Bilen sa også takk for seg på fredagen, men der ser det ut til å løse seg. Rent økonomisk ser jeg at det lønner seg for meg å gå ut i permisjon begynnelsen av april om spiren sitter da jeg tjente greit juni og juli. Tenker fra jeg er i uke 30-31 (starten av april) med 49-ukers betalt permisjon. Regner vel med at regelen for 6 av 10 måneders arbeid før permisjonsstart gjelder ti måneder tilbake fra dagen man går ut i permisjon?

Jeg jobber som vikar i kortere engasjement, og vil etter planen ikke gå tilbake i full jobb før tidligst august 2017. Kommer til å skrive ferdig bacheloroppgaven våren 2017 om spiren sitter da forhåpentlig termin kolliderer med innlevering og muntlig høring. Da tar jeg heller permisjon fra studiene til neste mars/april. Har veldig fleksibel studiehverdag så tviler ikke på at det vil ordne seg :)
 
Last edited:
CD 9
Mensen er over, alle tablettene er knasket og optimismen er på plass! Siste dag på pergo onsdag og mensen gav seg tirsdagen med litt sengekos for å feire på onsdagen ;)

Nå skal jeg lufte hund, pakke og ordne meg før turen går til Kristiansand, hotell og dåp :) Blir noen koselige dager på hotell med min kjære ❤️

Mandag har jeg ultralyd for å sjekke ståan og om pergo har gjort sitt. "Lav fruktbarhet" på CB eggløsningstest idag, men tester hver morgen de neste dagene :)
 
CD 10
"Lav fertilitet" på CB digital idag også, men håper litt babykos idag hjelper på eggestokkene :)
 
CD12
Babykosen hadde dessverre ikke gjort jobben sin.. Bare dårlige nyheter hos gynekolog :(

Ingen respons på medisin bortsett fra ett egg hun målte til rundt 10,7 mm hvor det burde vært minst 18-19 mm på denne tiden.. Hun sa egget kunne utvikle seg, men at sjansen var ganske ganske liten. Så skal teste etter EL fra kommende søndag for å dobbeltsjekke at EL ikke kommer. Videre blir det dobbel kur med pergo, som var siste hun ville gi. Hun mente at videre behandling med pergo var bortkastet om enkel og dobbel hadde null effekt.

Kjenner litt på følelsen av at jeg nok ender opp med sprøyter (gonal-f eller lignende), og det økonomiske rundt sprøytene skremmer meg i tillegg til at jeg har forhøyet fare for blodpropp, som ikke er særlig bra i den sammenheng. Ergo trengs tett oppfølging som igjen koster 750 hver gang jeg stikker hodet innom henne. Minst 7000 i medisiner og i hvert fall 4-5 besøk hos gynekolog vil koste sitt, noe vi ikke har råd til per. dags dato :sorry:

For at dagen ikke skulle ende bra så fikk jeg også beskjed om at hunden har kraftig allergi med påfølgende dyr behandlign resten av livet hans.. Det koster dessverre en del, noe som spiser av et eventuelt spire-budsjett :arghh:
 
CD 16
Humøret om dagen er så som så.. Ene øyeblikket er jeg glad, så er jeg skikkelig nedfor. Kjenner det psykiske og mentale rundt prøvingen ikke er på plass, og det er så synd når det fysiske (kroppen) heller ikke er på vår side. Hadde noen spurt meg for et par år siden om hva som ville oppta hverdagen min den dag idag så hadde jeg ikke sett for meg dette - 21 år, lav frurktbar og på randen til depresjon.

Begynner å miste troen på gullegget som ble målt til 10,7 mm for 4 dager siden. I teorien, om det har vokst, skal det være rundt 15-18 mm nå og da burde jeg vel ha fått mer enn en tom sirkel på den digitale eggløsningstesten? Kroppen har derimot vært lite fungerende i det siste. Sliten, kvalm, halsbrann, tissetrengt, humørsjuk, hodepine, ondter.. Skulle nesten tro jeg var gravid. Hadde det bare vært slikt.

Planen videre er å teste etter EL jevnlig de neste 4-5 dagene. Kommer det ikke tegn til EL innen CD 21-22 tar jeg progesteron-blodprøven CD 25, så får heller gynekolog gi beskjed uken etter når jeg skal begynne med dobbel dose. Kommer EL (*krysser fingrene*) så blir det sengekos og progesteron-blodprøve 7 dager etter EL. Så får vi se da hva resultatet blir :)
 
Ønsker kun det beste for deg, håper humøret svinger oppover :)
 
Back
Topp