Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Ønsker kun det beste for deg, håper humøret svinger oppover :)

Takk ❤️

Hadde aldri trodd det skulle være så psykisk krevende å prøve.. Visste jo at det ville ta tid grunnet PCOS, men aldri så tungt. Og spesielt ikke i så ung alder.. Venninner i fleng blir gravide, mange uønsket med resultat i abort. Det er veldig vanskelig å takle nå.. Jeg vil også sitte der med min lille spire om ikke alt for lenge :(
 
Takk ❤️

Hadde aldri trodd det skulle være så psykisk krevende å prøve.. Visste jo at det ville ta tid grunnet PCOS, men aldri så tungt. Og spesielt ikke i så ung alder.. Venninner i fleng blir gravide, mange uønsket med resultat i abort. Det er veldig vanskelig å takle nå.. Jeg vil også sitte der med min lille spire om ikke alt for lenge :(

Jeg har ikke pcos, men kjenner også på det psykiske med å prøve. Ingen som fortalte at man kan bli så "sjalu" når noen forteller de er gravide samtidig som man egentlig er fryktelig glad på deres vegne..
 
Jeg har ikke pcos, men kjenner også på det psykiske med å prøve. Ingen som fortalte at man kan bli så "sjalu" når noen forteller de er gravide samtidig som man egentlig er fryktelig glad på deres vegne..

Kjenner meg igjen der. Barneønsket er liksom det som står i fokus hos meg om dagen, alt annet er ikke så viktig.. Hver negative test er sårende, og jeg ser ikke lyst på at vi klarer dette uten IVF. Eller kanskje i det hele tatt. Om vi ikke er gravide innen neste år så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Håper bare spiren kommer før psyken ryker..
 
Dobbelpost
 
Kjenner meg igjen der. Barneønsket er liksom det som står i fokus hos meg om dagen, alt annet er ikke så viktig.. Hver negative test er sårende, og jeg ser ikke lyst på at vi klarer dette uten IVF. Eller kanskje i det hele tatt. Om vi ikke er gravide innen neste år så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Håper bare spiren kommer før psyken ryker..
Krysser fingrene for dere, at spiren kommer med det vakre gullegget. Jeg følger med deg, vi ble vel medlem av forumet ca samtidig så jeg holder et øye med deg :)
 
Krysser fingrene for dere, at spiren kommer med det vakre gullegget. Jeg følger med deg, vi ble vel medlem av forumet ca samtidig så jeg holder et øye med deg :)

Blir spennende å se fremover for begge :) Kanskje vi kjem i samme termingruppe ❤️
 
Det hadde vært noe :) <3
Krysser i hvertfall fingrene for oss :) Hvor gammel er småen dere har fra før? Det var en datter du hadde, ikke sant?
 
Krysser i hvertfall fingrene for oss :) Hvor gammel er småen dere har fra før? Det var en datter du hadde, ikke sant?
Ja, hun er straks 3,5 :)
Hun maser mye etter ei lillesøster. Hun er veldig opptatt av fødsel etter å ha sett hun dama på Newton føde minst 50 ganger nå.
 
Ja, hun er straks 3,5 :)
Hun maser mye etter ei lillesøster. Hun er veldig opptatt av fødsel etter å ha sett hun dama på Newton føde minst 50 ganger nå.

Åh, så herlig ❤️ Håper hun snart får ønsket sitt :)
 
CD 18
Jeg blir ikke helt klok jeg.. Humøret vandrer som aldri før, kroppen oppfører seg ikke (burde for eksempel trent, men null ork), gråter av alt, kjenner "symptomer" som ikke er der og blir nesten sint om jeg ser en gravid person. Ikke sint på den gravide altså, men på meg selv.. Håper bare ikke dette fortsetter..

Aldri følt meg så mislykket som kvinne som jeg har gjort de siste 5 månedene, og spesielt den siste uken :(
 
..og fikk denne idag hvor jeg ser strek hvor det ikke er strek :( I min lille hjerne håper jeg jo så klart at EL var mye tidligere (kanskje hjulpet av provera/første tablett pergo), men det er så klart bare tull og tøys.

ImageUploadedByBV Forum1442749625.405006.jpg
 
Går bra, venter på el. Prøver å nyte tiden, men tankene vandrer. Prøver å holde meg opptatt :)
Ikke dumt det :) Krysser fingrene for gullegget :D
 
Det også! Tenker på deg <3 er liksom feil å si det også, men jeg gjør det. Håper dere lykkes med dobbel pergo :)

Det varmer ❤️ Håper i hvert fall vi sitter igjen med 2016-spire begge to :) *krysser fingrene for fin EL*
 
CD 21
Da var progesteronblodprøven tatt, og dobbel kur med pergotime hentet ut :) Kroppen kjenner rar ut idag også (go figure), men mer at jeg har følelsen av at mensen kommer i løpet av dagen.. Kanskje EL var kjempetidlig (eller ikke i det hele tatt), og mensen er på vei?

Jaja, hadde jo vært like greit. Da hadde jeg sluppet provera, og gått rett på dobbel kur pergo fra CD3-7 :D
 
CD 24 (/CD 6)
Da det er ganske tydelig at enkel pergokur ikke har gjort noen nytte, og at kroppen trenger et ekstra spark bak for å skape en eggløsning, begynte jeg CD 21 på ny kur med pergotime - denne gangen dobbel. Kanskje ikke helt hva "the doctor ordered", men jeg har trua. 4. dagen med dobbel pilleknasking idag, og siste tabletter imorgen. Tenker jeg deretter kommer til å teste etter EL cirka 4-5 dager etter siste tablett, så får vi se.

Hvordan regner jeg forresten syklusdag fremover? Er jo 24 dager siden siste menstruasjon, men "CD 6" om jeg i teorien hadde begynt på ny kur på CD 3.. Hm, jaja. Eventuell termin regnes jo ut fra eggløsningsdato, ikke siste menstruasjon uansett ;)
 
Back
Topp