Vaksinasjon

Ja, noen få uheldige fikk bivirkninger. Jeg tok svineinfluensavaksinen og fikk ingen bivirkninger, men jeg ville nok heller hatt narkolepsi enn svineinfluensa da den var dødelig for mennesker med samme sykdom som meg.

Ja, jeg tror det var hovedsakelig babyer/ barn og noen ungdom som utviklet narkolepsi.
Vi var på skoletur til utlandet, halvparten fikk svineinfluensa (påvist da en som var i risikogruppe fikk det bekrefta etter sykehusinnleggelse). Jeg sov i samme seng som ei som ble syk, og merket ingenting. Dette var før vaksinen var kommet på markedet :)
Når du er i en alvorlig risikogruppe, skjønner jeg godt at du tok den :) Hadde nok helt sikkert tatt den om svineinfluensaen hadde vært dødelig for meg.
 
Selvfølgelig.
 
Skal vaksinere. Men den ene kan det være jeg venter litt med. Husker ikke hvilken nå i farten. Hadde en ekkel opplevelese med mine 2 andre barn, som jeg helst ikke gjentar. Er veldig få som reagerer slik som mine gjorde. Men av den grunn venter jeg kanskje til barnet er litt større før hun får den:)
 
Jepp vi skal vaksinere[emoji106]
 
Ja, selvsagt skal jeg vaksinere barnet!
 
Selvfølgelig
 
Ja, jeg tror det var hovedsakelig babyer/ barn og noen ungdom som utviklet narkolepsi.
Vi var på skoletur til utlandet, halvparten fikk svineinfluensa (påvist da en som var i risikogruppe fikk det bekrefta etter sykehusinnleggelse). Jeg sov i samme seng som ei som ble syk, og merket ingenting. Dette var før vaksinen var kommet på markedet :)
Når du er i en alvorlig risikogruppe, skjønner jeg godt at du tok den :) Hadde nok helt sikkert tatt den om svineinfluensaen hadde vært dødelig for meg.

Stor forskjell på svineinfluensavaksina og vaksinasjonsprogrammet. Det siste er ikke hastverksarbeid ;)
 
Stor forskjell på svineinfluensavaksina og vaksinasjonsprogrammet. Det siste er ikke hastverksarbeid ;)

Det er det jeg også tenker, og derfor ikke har noen betenkeligheter med å følge det faste vaksinasjonsprogrammet ;)
 
Blir så glad når alle skriver de skal følge, syns det er trist med de som velger å la være fordi de tror på all den dumme skremselspropagandaen.

Her fulgte vi programmet med storesøster, og skal selvfølgelig gjøre det med lillesøster også [emoji4]
 
Jepp! Og datteren vår skal ta HPV-vaksine når hun blir stor nok (hun blir 8år straks).
Jeg opplevde å bli utsatt for rubella like før jeg ble gravid igjen nå fordi et barn jeg jobbet med, ikke var vaksinert. Jeg tenker også på meslinger og kusma blant annet som er uhyre sjeldent i Norge, men som kommer tilbake nå med flyktninger blant annet som ikke er vaksinert. Influensavaksinen derimot, er jeg usikker på.
 
Back
Topp