Vaksinasjon

Fru.C

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
La oss kjøre diskusjon for å få fart på konkurransen [emoji6]

Skal du/dere vaksinere barnet som kommer?
Er det noen grunn til at du/dere velger som dere gjør?
 
Ja, vi vaksinerer!
Hvorfor? ..fordi høyt utdannede fagfolk anbefaler det [emoji1]
 
Skal selvfølgelig vaksinere! [emoji4]

Håper det snart blir påbudt her som det er blitt i en del andre land no pga tilbakefall av enkelte sykdommer som nesten hadde dødd ut.
 
Vi skal også vaksinere [emoji4]
Har aldri vært i tvil..

Vil heller vaksinere og la sykdommer forsvinne enn å la barna bli fryktelig syke og måtte pøse på med sterke medisiner (som etterhvert vil miste sin virkning siden bakterier blir resistente...).
 
Jeg vil følge det vaksinasjonsprogrammet som helsestasjonen tilbyr.
Men jeg må medgi at jeg likevel er litt skeptisk når helt nye vaksiner kommer. For eksempel tenker jeg på svineinfluensavaksinen, som dessverre har ødelagt hele livet til de som fikk vaksinen og utviklet narkolepsi som en bivirkning :(
Men det er klart at han skal få alle de vaksinene som er i vaksinasjonsprogrammet, og omfatter vel vaksiner som har vært i omløp i mange år. ;)
 
Ja skal vaksinere!
Er en selvfølge for meg. Kunne ikkje tenke meg å kanskje forårsake utbrudd av en sykdom som kunne vært unngått.
 
Selvfølgelig!! Tar det egentlig som en selvfølge at alle gjør det ;)
Om to uker skal storebror på 6 år vaksineres igjen - kan nok bli mer utfordrende å få den gjennomført enn med en baby, men det skal gjøres :)
 
Vi skal ikke vaksinere. Det er ikke et personlig valg, men anbefalt fordi flere i nær familie har fått alvorlige bivirkninger knyttet til vaksine. Vi kommer til å diskutere det på ny sammen med legen vår når hu er blitt større (2-3 år) og har et bra utviklet immunforsvar. Kanskje vi da kan teste for å se om det er noen vaksiner hun kan få :)
Det er litt skummelt i forhold til at vi gjerne ønsker å dra på utlandsferie, men dette vil nok bli utsatt til vi får svar om vaksinering når hu er 2-3 da vi ikke ønsker ta noen sjangser.
 
Vi skal selvfølgelig også følge det tradisjonelle vaksinasjonsprogrammet, akkurat som vi har gjort med storebror.
Med det sagt så er jeg nok litt mer skeptisk til "tilleggsvaksiner" i hytt og vær, det ser jeg an etter hvert. Som f.eks da vi skulle til Tyrkia da storebror var 2, fikk vi beskjed om at vi kunne vaksineres før avreise, men at det var valgfritt. Da valgte vi å la være. Er generelt ikke spesielt fan av legemidler man ikke er helt avhengige av.
 
Mine barn skal vaksineres i forhold til vaksinasjonsprogrammet. De følger det amerikanse programmet, men det er nokså likt det norske.
Jeg stoler på fagfolk og tenker på alle de som av ulike grunner ikke kan vaksineres.
 
Barna våre har fulgt vaksinasjonsprogrammet, og det kommer fjerdemann til å gjøre også
 
Jeg vil følge det vaksinasjonsprogrammet som helsestasjonen tilbyr.
Men jeg må medgi at jeg likevel er litt skeptisk når helt nye vaksiner kommer. For eksempel tenker jeg på svineinfluensavaksinen, som dessverre har ødelagt hele livet til de som fikk vaksinen og utviklet narkolepsi som en bivirkning :(
Men det er klart at han skal få alle de vaksinene som er i vaksinasjonsprogrammet, og omfatter vel vaksiner som har vært i omløp i mange år. ;)

Ja, noen få uheldige fikk bivirkninger. Jeg tok svineinfluensavaksinen og fikk ingen bivirkninger, men jeg ville nok heller hatt narkolepsi enn svineinfluensa da den var dødelig for mennesker med samme sykdom som meg.
 
Back
Topp