Tiger prøver på baby!

Tusen takk for støtten og forståelsen alle sammen, jeg var helt knust da jeg skrev her sist [emoji173] humøret mitt er helt på trynet og jeg har mer tårer i øynene om dagene enn smil om munnen fordi jeg ikke har troen på meg selv. Grugleder meg til timen min i oslo, men mest gleder jeg meg til et ordentlig svar på om alt er "som det skal være".
Hvordan går det med tempen idag?
Den har stupet på nytt [emoji53] ikke overbevist om at ting er i gang. Fjerner jeg el.testene får jeg bare ett usikkert kryss.. bah. Så skal spørre på klinikken om det er vits å sjekke progesteron siden jeg tidligere har fått beskjed om tynn slimhinne av gyn [emoji4]

21ea55d1aca095a4fd3e5d804ad751e8.jpg
 
Syns det høres fornuftig ut å skjerme deg selv litt fremover, om du trenger det, og ta en del av tankene dine med kjæresten din også.
Jeg vet at når jeg letter på trykket med min kjære blir han alltid litt overraska over at noen kan ha så mange rare tanker gående samtidig oppi hodet, og det er en opplevelse jeg tror ganske mange mannfolk har når de får innblikk i hva vi tenker. Så kanskje greit at han får se hva som foregår også? En annen fordel med å dele med han er at han kan gi deg en god klem og kos. Varme tanker på nettet er ikke et fullgodt substitutt for det altså :p

Jeg fortsetter å krysse fingrene for dere jeg :)
 
Hvordan går det med deg?

har en godfølelse for deg denne pp. Håper virkelig at det stemmer[emoji813]red[emoji813]red[emoji813]red
Går helt greit.. men ingen tro på at det har klaffet; var nok el. På feil side, og der er det jo ikke noe som tar imot eggene.. tenker teste til helgen for sikketthetsskyld.. for å være forberedt på tr [emoji4] håper tr kommer til tiden hun skal, for da blir det bra med tidspunkt til timen vår i Oslo [emoji4]

Syns det høres fornuftig ut å skjerme deg selv litt fremover, om du trenger det, og ta en del av tankene dine med kjæresten din også.
Jeg vet at når jeg letter på trykket med min kjære blir han alltid litt overraska over at noen kan ha så mange rare tanker gående samtidig oppi hodet, og det er en opplevelse jeg tror ganske mange mannfolk har når de får innblikk i hva vi tenker. Så kanskje greit at han får se hva som foregår også? En annen fordel med å dele med han er at han kan gi deg en god klem og kos. Varme tanker på nettet er ikke et fullgodt substitutt for det altså [emoji14]

Jeg fortsetter å krysse fingrene for dere jeg :)
Gubben min er heldigvis vant til at jeg er litt smålig ustabil av og til, så han er veldig flink til å spørre og grave, og når jeg så at jeg hadde bestilt time i Oslo så var det med en gang ok, og ikke noe stress rundt det [emoji4] Tror at han velger å være med på alt som kan roe nervene mine [emoji23] jeg får forhåpentligvis troen tilbake når jeg har vært i oslo, de er tross alt spesialister, right? [emoji16]
 
Cd22 pp4 2017 7dpo
Jeg har vært veldig frustrert og lei meg de siste dagene, mye gråting og følelse av håpløshet når det kommer til prøving. I går hadde jeg en skikkelig gråtkvalt samtale med samboer om hele greia, og han ønsker egentlig heller at jeg prater med han enn å skrive på forum. Har jo tenkt at jeg ikke vil plage han med at tankene mine konstant er rundt prøving og "alle andre" som er gravid rundt oss, men han ønsker heller at jeg klager til han enn at jeg ikke sier noe. I min pessimistiske tankegang har det vært mye "hva hvis..." og jeg har rukket å bli veldig engstelig for timen min i mai.. tenk så nervepirrende det hadde vært å skulle gå sånn her og vente i flere mnd på samme type time.
Jeg vet jeg bare er i offisiell pp4 med samboeren, men jeg fikk høre her om dagen at min eks, som jeg prøvde med i et år, venter barn, vet ikke om det er sant, men det hjalp ikke på følelsen [emoji17].
Og når jeg da har gått igjennom og sett hvor ustabile syklusene mine egentlig har vært, mistet en eggleder og plages med cyster.. så er jeg rett og slett ufattelig redd.
Vet ikke hvor aktiv jeg blir her inne fremover, men skal oppdatere når det skjer ting [emoji173] jeg synes rett og slett det er for vondt å håpe hver pp og se at andre får til når jeg ikke har troen på at vi får til selv.


Leit å lese at du har det vondt om dagene, du som alltid er en solstråle for oss andre her inne... Synes samboeren din høres ut til å være en veldig bra mann, godt han ønsker å være der for deg oppi dette, for dere er jo tross alt to om å skulle få barn sammen. Det finnes dessverre menn som ikke "bryr" seg under prøvinga, frem til positiv test, og knapt nok etter denne, så din er en "keeper" av sjelden kaliber. :) Det beste er å dele dine innerste tanker og følelser med han som er nærmest deg og er der i RL, så blir vi jentene her inne litt ekstra støttekontakter, fordi vi kjenner til "galskapen" med å tempe, sjekke grafer, tappen, EL-slim, tester, kjerringråd hvor "hvordan bli gravid-helst i fjor" osv. Hva med å sitte i armkroken hans, samtidig som du taster med oss? Da har du både det fysiske og det mentale - altså full pupp! ;)

Det er veldig lett at de negative tankene kommer løpende som perler på ei snor, når ting ikke går som planlagt, og når veien blir ekstra tung å gå for enkelte, mens andre ser tilsynelatende ut til lever seg igjennom livet uten en eneste motgang. Da er det spesielt viktig at du har gode mennesker rundt deg og gjør hyggelige ting som du vet gir deg god og positiv energi. Mener å huske at du strikker? Snart kommer våren for fullt (forhåpentligvis!) og da blir det bra å sitte ute i sola, med en god kopp te eller noe, og strikke i vei. Kjenne varmen og solstrålene fra sola, varme oppe en kald skrott, gi litt farge på en vinterblek hud og D-vitaminlagrene fylle seg opp! Se trærne vekkes til live igjen, blomstene skyter til værs. Det vil nok gjøre god for både kropp og sinn at vi nå går sommeren i møte!

Husk vi er for deg, vi som også har en strevsom vei mot målet, som blir kanskje litt motløs for hver PP som går, men sammen er vi jammen sterke!

Mange klemmer! :Heartred
 
Altså... tror gynekologer blir noen fittekjærringer av å stirre på dem hele dagen... jeg kommer til å kun gå til han på sykehuset her. Han var så flink, spurte hvor jeg hadde vondt og fant jo exuen med en gang, han var rolig, forklarte og viste meg på skjermen....

Men ville bedt om forklaring på hvorfor hun avviste deg altså..

Ble litt satt ut, aldri trodd at det bodde slike ord og uttrykk i deg! :wideyed: :hilarious:
 
Går helt greit.. men ingen tro på at det har klaffet; var nok el. På feil side, og der er det jo ikke noe som tar imot eggene..

Leste en gang en gynekolog som hadde uttalt seg om at det var hipp som happ hvilken side eggløsningen kommer på. Det er ingen automatikk i at den kommer fra annenhver side. Den gjenværende egglederen så fleksibel, at den tar i mot egg som slippes fra den eggstokken som mangler en eggleder, så sjansen for klaff er ikke halvert, selv om den ene egglederen er borte. :)
 
Leste en gang en gynekolog som hadde uttalt seg om at det var hipp som happ hvilken side eggløsningen kommer på. Det er ingen automatikk i at den kommer fra annenhver side. Den gjenværende egglederen så fleksibel, at den tar i mot egg som slippes fra den eggstokken som mangler en eggleder, så sjansen for klaff er ikke halvert, selv om den ene egglederen er borte. :)
Signerer denne :)
Kun nedsatt med 30%. Og det er jo sjansespill hver mnd anyways :)

Men noen ganger er det sikkert godt å ikke ha så høye forventninger også.. spesielt om man veit egget slapp fra feil side :)

Jeg kan ha trua for deg, jeg :)
 
Går helt greit.. men ingen tro på at det har klaffet; var nok el. På feil side, og der er det jo ikke noe som tar imot eggene.. tenker teste til helgen for sikketthetsskyld.. for å være forberedt på tr [emoji4] håper tr kommer til tiden hun skal, for da blir det bra med tidspunkt til timen vår i Oslo [emoji4]


Gubben min er heldigvis vant til at jeg er litt smålig ustabil av og til, så han er veldig flink til å spørre og grave, og når jeg så at jeg hadde bestilt time i Oslo så var det med en gang ok, og ikke noe stress rundt det [emoji4] Tror at han velger å være med på alt som kan roe nervene mine [emoji23] jeg får forhåpentligvis troen tilbake når jeg har vært i oslo, de er tross alt spesialister, right? [emoji16]
Blir bra når Oslo-folka gir deg svar med svart på hvitt hvordan ståa er :)

Forøvrig har jeg tenkt at det er evigheter til du har time, for det er jo kjempelenge til mai må vite... ooops, er jo rett rundt hjørnet jo :D
 
Fikk bekreftet fra sykehuset og fastlegen at grunnen til at gyn ikke tok meg inn var fordi hun mente det må gjøres på sykehus. Det fikk jeg time til i slutten av mai, og så får jeg time til lap. Etter det om det er aktuelt.. så blir en spennende sommer [emoji14] så hausken blir nok litt sittende på sidelinjen etter timen med mindre fe har noen gode råd [emoji106]
 
Leste en gang en gynekolog som hadde uttalt seg om at det var hipp som happ hvilken side eggløsningen kommer på. Det er ingen automatikk i at den kommer fra annenhver side. Den gjenværende egglederen så fleksibel, at den tar i mot egg som slippes fra den eggstokken som mangler en eggleder, så sjansen for klaff er ikke halvert, selv om den ene egglederen er borte. :)
Joda.. men jeg merker skammelig godt hvilken side det slipper på [emoji14] og da har jeg som regel ikke tro fordi jeg kjenner det slipper på feil side [emoji23]
 
Fikk bekreftet fra sykehuset og fastlegen at grunnen til at gyn ikke tok meg inn var fordi hun mente det må gjøres på sykehus. Det fikk jeg time til i slutten av mai, og så får jeg time til lap. Etter det om det er aktuelt.. så blir en spennende sommer [emoji14] så hausken blir nok litt sittende på sidelinjen etter timen med mindre fe har noen gode råd [emoji106]

Så bra at du har fått time på sykehuset, da :)
 
Joda.. men jeg merker skammelig godt hvilken side det slipper på [emoji14] og da har jeg som regel ikke tro fordi jeg kjenner det slipper på feil side [emoji23]

Da jeg ble gravid i høst, var jeg hellig overbevist om at egget hadde sluppet på venstre side, for det var derfra smertene kom fra. Da jeg var på TUL i uke 7, sa gyn "her kan du se at egget slapp fra høyre side sist". :confused: Hun sa at man kan godt kjenne smertene på motsatt side enn fra den siden egget slipper. ;)
 
Cd24 pp4 2017 9dpo
Skal ta blodprøvene imorgen, det blir bra! Er søkknervøs og fortsatt sykt negativ, men har begynt å bli litt lettere til sinns [emoji4]

Her er dagens temp! Jeg var jo helt sikker på at den skulle fortsette å være lav, men der får jeg spise tankene mine gitt [emoji16]
e91a466a36eb40cbde4d9516ef73da19.jpg

Hadde en skikkelig dunkel smerte i motsatt side av der jeg mente egget slapp, når jeg gikk ut av bilen isted, så kanskje det er litt håp? Bruker å ha skikkelig knivstikke-følelse i magen i dpo-land, men det var ikke helt sånn heller; litt rundere nesten? Vi får se! [emoji4]
 
Når burde jeg teste egentlig, har bare clearblue digital, og den koster jo en god del[emoji14]
Når er det mest sannsynlig å få positiv om det er noe? Synes ff er teit som ber meg vente til ikm liksom
 
Når burde jeg teste egentlig, har bare clearblue digital, og den koster jo en god del[emoji14]
Når er det mest sannsynlig å få positiv om det er noe? Synes ff er teit som ber meg vente til ikm liksom

Du er 10 DPO i dag? Da hadde jeg ventet et par dager i hvert fall :)
 
Back
Topp