Tåkelur sin dagbok

Nei huff var ikke meningen å få deg til å tenke det altså! Noen produserer jo bare mye hcg[emoji4] Var ingen som nevnte noe om at det var for høyt med mitt tall altså, bare at det var kjempefint[emoji6] Håper du ikke tenker for mye på det og klarer å glede deg istedenfor!! [emoji173]️

Hehe, ikke du som fikk meg til å tenke det altså. Er ikke veldig bekymret heller. Men har bestemt oss for å ta en tidlig ul når jeg er 6 uker. Skal på ferie i to uker rett etter og da vil jeg vite helt sikkert at jeg har dunkende hjerte med meg. [emoji56]
 
Hehe, ikke du som fikk meg til å tenke det altså. Er ikke veldig bekymret heller. Men har bestemt oss for å ta en tidlig ul når jeg er 6 uker. Skal på ferie i to uker rett etter og da vil jeg vite helt sikkert at jeg har dunkende hjerte med meg. [emoji56]

Hehe det er bra. Sikkert godt å ha en ul før ferie ja[emoji4] Gooood sommer!!
 
I morgen er jeg 5+0. Stor terskel, da kan jeg tenke at jeg endelig er ordentlig gravid. Om jeg mister er det ikke «bare» en kjemisk graviditet som ikke teller for noe.
Testene mine er fortsatt sterke og får vel vurdere å avslutte daglig tissing i kopp. Blir sabla god på det da og det er liksom en del av den daglige morgenrutinen blitt. [emoji56]
Føler meg ganske elendig. Forferdelig trøtt og utmattet, av ingenting. En god del strekninger/smerter i livmor, mage og rygg. Får allerede veldig vondt i hoftene av å ligge på siden om natten. Og har konstant diare. Alt veldig kjent fra forrige svangerskap. Det kjipeste er i grunnen å måtte løpe til do stadig. Det og være ganske svimmel er ingen god kombo. Kan jeg ikke heller bli bittelitt, bare en anelse, mer forstoppet heller. Hadde vært fint. Gleder meg til i morgen uansett! [emoji4][emoji1319][emoji173]️
 
Gratulerer så mye med å ha passert kjemisk-grensen [emoji173]️ Den første av mange viktige milepæler [emoji16]
 
Da er jeg 6+0 og vi har vært på tul i dag. Der så vi kjapt et pulserende hjerte på lille bønna. For en lettelse! [emoji173]️ Ble målt til 6+1 så lille er godt i rute med andre ord. Nå blir det lettere å dra på ferietur med mer senkede skuldre.
 
Da er jeg 6+0 og vi har vært på tul i dag. Der så vi kjapt et pulserende hjerte på lille bønna. For en lettelse! [emoji173]️ Ble målt til 6+1 så lille er godt i rute med andre ord. Nå blir det lettere å dra på ferietur med mer senkede skuldre.

Så herlig! Gratulerer så mye. :D
 
Gratulerer[emoji173]️
 
Så gode nyheter! Gratulerer [emoji16]
 
Så gode nyheter! Gratulerer [emoji16]

Ja, veldig stor lettelse. Hadde en ganske stor tro da jeg holdt på å kaste opp i bilen på vei til. [emoji28] Men noe helt eget å se lille hjerte slå live. [emoji1319]
 
Lenge siden jeg har skrevet nå. Var på ul på fertilitetssenteret i uke 9 og så da også levende bønne, målte to dager foran skjema da og. Så var så betrygget. Hatt mye symptomer og vært i ganske dårlig form så har vært 100% sykmeldt. Skulle prøve meg litt i jobb igjen denne uken. Var 12+3 på mandagen og fortalte alle på jobb årsaken til min dårlige form. Det føltes liksom ok når den magiske grensa var passert. Masse bekkensmerter så gikk uansett som en gås. Var sliten på kvelden. Satt og sang nattasang til vesla og kjente plutselig at det var da voldsomt til utflod tenkte jeg. Gikk på do etterpå og der fant jeg blod. Klarte ikke annet enn å gå rett i krisemodus så klarte. Blødde friskt blod, ikke voldsomme mengder, men en del kom da jeg satt på do. Det avtok ut over natten, hadde ingen store smerter, men følte meg veldig uvel. Var hos fastlege dagen etter. Hun mente det ikke hørtes ut som en abort og jeg skulle avvente. Tok hcg prøve og skulle ta en to dager senere. Har avtale om ul fredag ifb sjekk ift fosterdiagnostikk. Kjenner jo egentlig at det ikke er undersøkelsen jeg ønsker få vite om det er gått galt....men.
I kveld kommer det mer blod og jeg har ubehag i magen. Jeg har ingen god følelse i det hele tatt. Er egentlig helt sikker på at det ikke er liv lenger, kjenner det liksom på meg at det ikke går. Men orker det virkelig ikke, ikke så langt på vei, ikke nå. Blir sjeleglad om alt er bra og vet jo det også skjer. Huff....takler det her dårlig.
 
Etter uke 5 er det ikke anbefalt å bruke hcg til å sjekke status, men ultralyd. Hcg skal jo synke for deg nå i uke 13 uansett, og det er veldig individuelt hvordan det synker og hvilket nivå du havner på. Du må få komme på ultralyd. Jeg krysser fingrene for at det er uskyldig. :Heartred
 
Godt du skal på ul på fredag! Men egentlig burde du vært tidligere mener jeg. Siden du er så langt på vei. Fastlegen burde sendt deg til sykehuset. Uff, føler sånn med deg[emoji22] Man tenker jo at etter uke 12 er det trygt. Håper det bare er uskyldig. Ta vare på deg selv[emoji173]️
 
Etter uke 5 er det ikke anbefalt å bruke hcg til å sjekke status, men ultralyd. Hcg skal jo synke for deg nå i uke 13 uansett, og det er veldig individuelt hvordan det synker og hvilket nivå du havner på. Du må få komme på ultralyd. Jeg krysser fingrene for at det er uskyldig. :Heartred

Nei, legen sa forsåvidt det også at det ikke var en veldig god målestokk med hcg. Evt om man så et plutselig større fall bare. Hun ringte gynekologisk på sykehuset, men jeg fikk ikke komme inn, med mindre det ble noe mer. Håper også det er uskyldig, takk skal du ha!
 
Godt du skal på ul på fredag! Men egentlig burde du vært tidligere mener jeg. Siden du er så langt på vei. Fastlegen burde sendt deg til sykehuset. Uff, føler sånn med deg[emoji22] Man tenker jo at etter uke 12 er det trygt. Håper det bare er uskyldig. Ta vare på deg selv[emoji173]️

Ja, det er liksom rart hvordan man henger seg opp i de milepælene. Det er jo ingen garantier, men på noe tidspunkt håper man jo å slappe litt mer av. Det virker ikke som det kommer noe særlig mer blod nå, var ganske mørkt så i beste fall var det bare rester. Huff... Takk for at du håper!
 
Nei, legen sa forsåvidt det også at det ikke var en veldig god målestokk med hcg. Evt om man så et plutselig større fall bare. Hun ringte gynekologisk på sykehuset, men jeg fikk ikke komme inn, med mindre det ble noe mer. Håper også det er uskyldig, takk skal du ha!

Husk at det må være et betydelig fall da, for det er sannsynlig at det er på vei nedover nå.

Det høres lovende ut at det ikke kommer mer, så langt som du er på vei skal det komme mye. Jeg krysser alt jeg kan for deg. :Heartred
 
Å så glad jeg er i mannen min! Han foreslo om vi ikke skulle prøve lytte med doppleren, vi vet jo begge at oddsen for å finne den uansett ikke er veldig stor og jeg var så deppa uansett. Så fant vi hjerteslag nesten med en gang!! Herrefred jeg begynte å stortute av lettelse og glede. Nå blir det ikke så ille å legge seg. Lille hjerte banker som bare det! [emoji173]️
 
Å så glad jeg er i mannen min! Han foreslo om vi ikke skulle prøve lytte med doppleren, vi vet jo begge at oddsen for å finne den uansett ikke er veldig stor og jeg var så deppa uansett. Så fant vi hjerteslag nesten med en gang!! Herrefred jeg begynte å stortute av lettelse og glede. Nå blir det ikke så ille å legge seg. Lille hjerte banker som bare det! [emoji173]️

Nydelig! :Heartbigred
 
Back
Topp