Synger du for barnet ditt?

Har en gutt på 4 mnd som det synges til, går også på babysang en gang i uka ca.
God morgen alle sammen, synges når vi våkner på morgenen.
Lille petter edderkopp hver gang vi skifter bleier, han elsker den
På månen bor en liten mann
Fola fola blakken hver kveld
Trollmor
Soro lille mann

+ masse mer som varierer. Spotify er en fin venn her for å huske på gamle sanger fra man selv var små
 
1-åringen roer seg som oftest når eg synger "Bamses Fødselsdag". Har vel sunget den noen tusen ganger siste året. :)
Ellers så synger me Nøtteliten (med litt egenlaget tekst) og klappesanger. :)
 
Flere ganger om dagen. Han er veldig glad i musikk. Synger egentlig alt av barnesanger jeg kan komme på. tre små kinesere, klappekake, bake kake søte, å jeg vet en seter, fem små apekatter, tut tut sier onkels bil, tyven tyven, Du og jeg og vi to, mikkel rev, gubba noa, atte katte noa osv osv osv osv
 
Ja, vi synger hver kveld - forskjellige nattasanger men drømmehagensangen er mest populær nå!
Synger og danser mye på dagen og, de typiske norkse barnesangene og noen engelske :D
 
Vi synger masse.
Synger allesalgs sanger... nå om dagen er "har du bæsja, har du prompa, har du danglebææær i rumpa?" VELDIG populær :p
 
Og eventuelt hvilke sanger synger du?

Her synger vi mye:)

Mikkel Rev
Hjulene på bussen
ABC-sangen
Mange forskjellige Super Simple Learning Songs fra youtube (han elsker dem, er 8mnd)
Jalmarsangen til Nordea
Og mange flere:)

Jeg kan ikke synge når han skal sove, da danser han og blir oppgiret <3

Siden han var 5 mnder har vi også lest to bøker om og om igjen som en leggerutine: Elias (pekebok) og god natt tassen! Det er så ufattelig å se utviklingen ved at han følger med og koser seg med alle stemmene vi lager :) kjekt med en liten bebis:)
 
Synger masse:)

Favorittene er:
Vi har ei tulle
Sønnavindvalsen
Ro din båt
Papegøyesangen ( kardemommeby)
 
Synger alt mulig :) nå for tiden er hun veldig glad i hurra for deg, på låven sitter nissen og en sang jeg har funnet på om lille baby ;p
 
Jenta vår er 2 uker gammel og jeg synger litt for henne :) Synger de sangene jeg sang for henne i magen.
 
Masse! Trollmor, Mikkel Rev, Bæ Bæ lille lam, hjulene på bussen, bjørnen sover, nøtteliten osv, osv.
 
Synger litt, men nynner mest da jeg ikke husker så mye av barnesangene jeg lærte som liten :p derfor ønsket jeg sangbok i dåpsgave nå så vi kan friske opp minnet litt og synge mer :)
 
Jenta vil høre jeg vil bygge meg en gård, eller jeg folder mine hender små før hun skal sove
 
Lillegutt elsker å synge sammen med enten meg eller pappaen sin :) Det går for det meste i Kaptein Sabeltann sangene i og med at han er en STOR Sabeltann fan :D Ellers har jeg laget en egen sangperm til han, der jeg har printet ut en hel masse barnesanger med bilder som jeg har satt inn i en ringperm til han. Denne brukes ofte :)
 
Her synger vi titt og ofte. Enten rim ca ' er, radio, barnesanger osv.
 
Vi synger hele tida :) Favorittene er bæ bæ lillelam (kjørte folkevogn), lille kattepus, trollemor, oppe på fjellet, mikkel rev og Frost sangen :)
 
bæ bæ lille lam går i repeat her!
Både som matsang og kveldssang :p

Ellers er det litt forskjellig, mye egenkomponerte sanger.
 
Back
Topp