Synger du for barnet ditt?

Synger masse til/sammen med hun på 4 år og jeg synger til han på 3 uker.

Storesøster bestemmer hvilke sanger vi synger og det varierer veldig. Mens til lillebror blir det mest So ro og Trollmor.
 
Kommer nok til å gjøre det den dagen det er aktuelt.
Da jeg jobbet med barn pleide jeg å synge:

So ro lille mann
Trollmor
Bæ bæ lille lam
Mikkel rev
Vi har ei tulle (jeg elsket denne da jeg var liten)
Lille petter edderkopp
 
Tre små kinesere (i div tulleversjoner)
Lille Petter edderkopp
Bæ bæ lille lam
Ro ro til fiskeskjær
Ro din båt

Synger helst om kvelden når hun skal legge seg :)
 
Jeg blir nok å synge når den tid kommer :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
 
Her synger vi dagen lang, han elsker det! Går fra lille Petter edderkopp til eg heiter Anne Knutsdotter og på låven sitter nissen. Tar meg selv i å nynne og synge for meg selv innimellom å, hehe, har forandret meg veldig etter at jeg ble mamma. Jeg stortrives med min nye tilværelse! :Heartred
 
Ja synger masse med og til barna mine :)
Synger blant annet
Trollmor
So ro
Lille Petter edderkopp
Bæ Bæ lillelam
Osv
 
Synger hver kveld, bæ bæ lille lam og trollmor. Synger om en av dem finner en sang dem vil jeg skal synge, og om jeg kan den da :)
 
Her synges det med den stemmen vi har, for fullt hver dag:p går mye i so ro lillemann, nattasangen til jul i blåfjell ( en favoritt her i huset), fader Jakob, alle fuler småe de er, fløy en liten blåful, bamses fødselsdag :)
 
Synger hver kveld:
Trollmor
Blåmann, blåmann
Fager kveldsol smiler
Den fyrste song
Byssanlull

Og så synger vi når vi føler for det ,alt mulig egentlig :)
 
Blir mest nattasang. Før vekslet vi mellom flere sanger, men nå er det som oftest tre faste:
So ro, som bonusmamman har fått ham hektet på. ;)
Trollmor, på svensk, siden jeg er tospråklig og det er den "riktige" versjonen for meg.
Sov, du lilla videung - som også er svensk, og en nydelig sang som jeg valgte meg som "hans sang" før han ble født og sang for ham i magen også. :)

Poden er syv. :)

Ellers kan vi for eksempel gå nedover gaten og synge "Alt er helt utrolig!" i kor for full hals. ;)
 
Synger veeeldig mye, eneste som fungerer for å få henne til å sove, være blid og fornøyd mens jeg gjør husarbeid, kveldsstell uten gråting, biltur, o.l. :p
Sang mye mens jeg var gravid ;)
Det skal helst være sanger fra musikaler, favoritten er "I know where i've been" fra "Hairspray" :p popmusikk er også godkjent, er det sanger hun ikke liker gir hun høylytt uttrykk for det :p
Barnesanger syns hun ikke så mye om, bare "lille pusekatt" er godkjent og "puff, den lille dragen", den fungerer som nattasang :)
 
Ja vi synger ofte..

Hjulene på bussen..
Bæ bæ lille lam..
Bjørnen sover..
Er du veldig glad og vet det..
Ro ro til fiskeskjær..
Ride ride ranke..
Kaptein sabeltann sanger..
Blåbærvisa..
Go nattsangen (jul på månetoppen.)
Karsten og petra sin go natt sang..
Og mange andre jeg ikke vet hva heter :p
 
Mine barn er nå snart 4 og 5år, men har sunget til de fra de ble født. Hver kveld synges "kjære gud" , "so ro" " en liten tulle", " min båt" , "trollmors vuggevise" og fader vår. De får velge 1sang og fadervår eller 2 sanger.
På dagtid synges det jo også, da forskjellige barnesanger
 
Synger mange sanger, hele tiden :)
Amalies jul sin nattasang
Lille Petter edderkopp
Karsten og Petra sanger
Hoppe sa gåsa
Ro din båt
Oooosv! Alle sangene fra jeg var liten.
 
Synger masse for lillegutt, nesten hele tiden :p Er oppvokst med denne boka, både stor og liten elsker den :) Alt fra skikkelig barnemusikk til mer politiske sanger :) ImageUploadedByBV Forum1413813062.781809.jpg
 
Introen til redningsskøyta Elias
Bæ Bæ, lille lam
Ro, ro til fiskeskjær
Mamma Mø
Lille Petter Edderkopp
Gubben Noa
Jeg har en liten hund
Liten undulat
Mors lilla Olle
Hjulene på bussen
Ro, ro, ro din båt
Ride, ride ranke
Trollmors vise
 
Last edited:
Synger hver kveld, og gjerne ellers også.
Bysse bysse banet, Sulla meg litt, So ro lille mann, Nissungens godnattsang, Vi har ei tulle med øyne blå... Og tidligere gikk det mye i La den gå. :p
 
Ja, gjør det faktisk ganske ofte... Men jeg gjør det bare for henne! Haha!! Det går ofte i "Fantorangen - Sjøbanan" og Trollmors vuggesang. Men kan også være beyonce eller andre sanger og :D :D Det som faller meg inn :p
 
Back
Topp