Sy-, strikke- og hekletråd

Ferdig med alle lappene. Nå begynner den fæle trådfestinga :p

fd34c0cabc6fb6cc4eeec692071ba861
 
Fy så effektiv du er. Holdt på med mitt teppe siden februar og fremdeles 7 ruter igjen ogir hundre tråder
De er veldig lettheklede :) Pinnestr. 4 og staver i det grønne rundt blomsten. Da vokser det fort :) Teppet blir heller ikke så enormt stort, bare ca. 60x75 cm når jeg har heklet kant rundt :) Skulle jeg ha lagd et skikkelig stort teppe av de klassiske bestemorrutene hadde jeg sikkert holdt på til ungen ble født :p
 
De er veldig lettheklede :) Pinnestr. 4 og staver i det grønne rundt blomsten. Da vokser det fort :) Teppet blir heller ikke så enormt stort, bare ca. 60x75 cm når jeg har heklet kant rundt :) Skulle jeg ha lagd et skikkelig stort teppe av de klassiske bestemorrutene hadde jeg sikkert holdt på til ungen ble født :p

Hvordan kant har du heklet. Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal bare ha fastmaskekant eller om jeg skal hekle noen form for pyntekant. Helt fersk i gamet.
 
Ser på alle de flotte tingene dere lager! Flinke damer! :) Får litt dårlig samvittighet for ar jeg ikke har mekka sammen noe enda. Hehe. Men tenker jeg avventer til ul 16. så blir det enklere ifht til fargevalg og hva jeg skal finne på :)
 
Jeg tenkte å strikke noe sånt som dette (ullbukser fra Nøstebarn), og skal kjøpe oppskrifter og garn. Men hvilke pinner må jeg kjøpe? Har ikke strikket på mange år.
http://nostebarn.no/garn/strikkeoppskrift-1901.html
Denne strikkes vel frem og tilbake, så er det greit med en rundpinne tenker jeg (mindre sjanse for at en pinne sklir ut av maskene ) Størrelse kommer ann på garnet, men for meg det der ut som 3-3,5 på øvre kant, og ett sted mellom 3,5-4,5 på resten. Står gjerne i selve oppskriften.
 
Hvordan kant har du heklet. Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal bare ha fastmaskekant eller om jeg skal hekle noen form for pyntekant. Helt fersk i gamet.
Har ikke kommet så langt som til kanten enda, men har en ide om hva jeg skal hekle. Tenkte å hekle en fastmaskekant rundt først, deretter noe sånt som 3 staver, 1 luftmaske og gjenta det rundt og så utenpå der igjen hekle bølgekant. Har lyst på noe litt forseggjort når jeg første har brukt så mye tid på det teppet. Men jeg synes uansett det viktigste er at det er en fastmaskekant rundt. Hvis du er helt fersk, så kan det jo hende at du synes det er nok jobb med den kanten og at det ikke er nødvendig å gjøre noe mer :).
 
Hei jeg har funnet et hentesett jeg vil strikke, kanskje litt sent ute, men men. Jeg har en lyse brun farge jeg egentlig vil bruke, men kan bruke annen farge. Hentesettet strikkes i 3 farger, og jeg vet ikke hvilke kjønn det blir. Er det noen som vet om noen fargesammensetninger som er nøytrale som jeg kan strikke i?
 
Som jeg strikket til eldste dattera, lager jeg nå et nytt teppe til babyen:
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3863&cid=1

Selve teppet blir i syrinlilla og i tillegg hekler jeg på en kant med skjellmønster i en annen farge, har ikke bestemt meg for den enda. For en utålmodig sjel som meg, går dette raskt da det er tykt garn og store pinner ;)
 
Endelig ferdig! :D Er sånn passelig fornøyd. Det er en del ting jeg tror jeg ville gjort anderledes hvis jeg skulle gjøre det igjen, men siden jeg ikke fulgte noe mønster annet enn for selve blomsterruta så synes jeg det ble bra :)

5d6b96fc642d55514452aeecb8fb4ee4
 
Endelig ferdig! :D Er sånn passelig fornøyd. Det er en del ting jeg tror jeg ville gjort anderledes hvis jeg skulle gjøre det igjen, men siden jeg ikke fulgte noe mønster annet enn for selve blomsterruta så synes jeg det ble bra :)

5d6b96fc642d55514452aeecb8fb4ee4
Jeg synes det er helt nydelig!! Skulle gjerne laget et sånt selv om jeg hadde kunnet hekle :)
 
Jeg synes det er helt nydelig!! Skulle gjerne laget et sånt selv om jeg hadde kunnet hekle :)
Tusen takk :)

Aldri for sent å lære seg vettu :D Kan du strikke? Da har du jo i så fall noe av den grunnleggende forståelsen for masker og sånt inne og det hjelper veldig! Jeg synes hekling er enklere enn strikking, for det er bare en maske å holde styr på av gangen, ikke hundrevis :p Det ligger masse fine videotutorials på YouTube, Garnstudio etc. Jeg er selvlært :)
 
Tusen takk :)

Aldri for sent å lære seg vettu :D Kan du strikke? Da har du jo i så fall noe av den grunnleggende forståelsen for masker og sånt inne og det hjelper veldig! Jeg synes hekling er enklere enn strikking, for det er bare en maske å holde styr på av gangen, ikke hundrevis :p Det ligger masse fine videotutorials på YouTube, Garnstudio etc. Jeg er selvlært :)
Jeg kan veldig basic strikking, så kanskje jeg skal gi det en sjanse :) Både mamma og svigermor kan hekle, så er i alle fall noen jeg kan spørre :)
 
Back
Topp