Skrek du under fødselen? Hvorfor?

Sa au to ganger. Jordmora ba meg bare skrike men jeg så ikke helt vitsen. Det gjorde forjæ&!%ig vondt og ble bare irritabel og prøvde å være rolig, ikke se på noen og fokusere..
 
Skrek gjorde jeg ikke, men det kom noen lyder. Mer grynting gjennom tennene [emoji16]
 
ja...jordmor ba meg bruke kreftene på å presse i stedet[emoji23]
Hehe, samme her, men jeg skrek ikke noe mindre av den grunn. Jeg skrek og stønnet og gråt og hikstet og spydde om hverandre. Det var jo så ekstremt vondt at jeg trodde jeg skulle dø, så klarte ikke å roe meg nok til å slutte å skrike. Tror det var mest "au au au" jeg skrek.
 
Ja, da legen skulle pakke inn sugekoppen :p
Ellers var jeg ganske stille. Mannen ler enda av at jeg ropte etter masken hver gang en rie kom. (lystgassmasken). Var så susete i hodet etter 3 døgn i fødsel, så da ungen sto i åpningen sa jeg bare au au, så fikk jeg presse videre når legen sa det.
 
jeg bannet visst fælt sier sambo, men tror ikke jeg hylte sånn at det "hørtes i gangen" :)
 
Husker forresten at jeg fikk litt sånn noia når jeg hørte naboen hyyyyle til mens jeg lå på fødestuen nesten klar for pressingen selv. Var ikke gøy..
 
Jeg brølte på hvert utpust under en ri. Riene kom jevnt med ett-to minutters mellomrom fra ca kl6-8:30. Ikke rart de får hørselskader! Hvorfor skriker mann? Jo for det gjør vondt!
 
Nei. men sa auauau :p
 
Jeg innbilte meg at jeg kom med slike grynte-stønn, urkvinnen altså :p Tenkte at jeg bannet en del også, men etterpå ble jeg fortalt at jeg ikke lagde en eneste lyd :hilarious: Hadde ikke engang svart når jeg ble snakket til, jeg var heeelt inne i min egen verden og jobbet med riene.. Spent på neste gang da :p
 
Å høre på kvinnehyl er en del av en jordmors jobb :p Jeg har spilt i korps i mange år, men kunne ikke akkurat be trompetene slutte å spille så høyt... Litt dårlig sammenligning (men jeg har faktisk fått hørselskade av det).

Musikere bruker gjerne hørselvern. Sånn du setter inni øret som filtrerer ut kun de farlige lydene.

Å få hørselskade skal ingen måtte godta på jobb!
 
Jeg laget noe lyd og det var da jeg hadde en jm som stresset meg og det ble satt mye krav til meg (feks gå på do hele tiden når jeg ikke måtte, bli sjekket hele tiden osv), jeg fikk ikke ro til å jobbe med riene og puste.
 
Jeg laget noe lyd og det var da jeg hadde en jm som stresset meg og det ble satt mye krav til meg (feks gå på do hele tiden når jeg ikke måtte, bli sjekket hele tiden osv), jeg fikk ikke ro til å jobbe med riene og puste.
Det hørtes ekstremt slitsomt ut.. håper ikke hele fødselsopplevelsen din ble dårlig grunnet dette?
 
Jeg laget noe lyd og det var da jeg hadde en jm som stresset meg og det ble satt mye krav til meg (feks gå på do hele tiden når jeg ikke måtte, bli sjekket hele tiden osv), jeg fikk ikke ro til å jobbe med riene og puste.
Det hørtes ekstremt slitsomt ut.. håper ikke hele fødselsopplevelsen din ble dårlig grunnet dette?
 
Jeg laget noe lyd og det var da jeg hadde en jm som stresset meg og det ble satt mye krav til meg (feks gå på do hele tiden når jeg ikke måtte, bli sjekket hele tiden osv), jeg fikk ikke ro til å jobbe med riene og puste.
Det hørtes ekstremt slitsomt ut.. håper ikke hele fødselsopplevelsen din ble dårlig grunnet dette?
 
Musikere bruker gjerne hørselvern. Sånn du setter inni øret som filtrerer ut kun de farlige lydene.

Å få hørselskade skal ingen måtte godta på jobb!
Du gjør ikke det om du spiller i skolekorpset, nei... vel; har de skjør hørsel får de finne seg en annen jobb

Hvordan kvinner reagerer på intens smerte er ikke noe andre skal legge seg opp i. Man takler det slik man vil, og sånn skal det være.
 
Back
Topp