Skrek du under fødselen? Hvorfor?

Ved første fødselen skrek jeg ikke ukontrollert, men syntes det hjalp på smertene å få puste godt ut mens jeg brukte stemme.
Andre fødslen, skrek, kjeftet og hylte jeg. Stakkars jordmor [emoji14]
 
Jeg brølte massevis! Men jeg trodde egentlig jeg skulle brøle mer enn det jeg gjorde [emoji849] jeg oppdaget at det var bedre å fokusere på å puste dypt å slappe av isteden for å ligge å rope, men når smertene var som verst klarte jeg ikke å holde det inne [emoji13]
Men jeg brølet inn i lystgassen da, så når jeg bad om unnskyldning for å være høylydt sa de at de ikke hørt meg! [emoji4]
 
Tror ikke det.. Pleier ikke lage så mye lyd ved smerte.. Men husker ikke.
 
Jeg skrek når jeg begynte å få rier, de gjorde så utrolig vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. 3 smertefulle timer senere fikk jeg endelig epidural og da var jeg hes.
Skrek og en del under selve fødselen, mye på grunn av smerter, men og av redsel. Fikk kraftig magesmerte og ble lagt direkte i aktiv fødsel og gutten ble tatt med sugekopp.
 
Nei, skrek ikke under noen av fødslene. Sparte på kreftene og fokuserte på pusten
 
Med første nei (styrtfødsel på 1 time og 15 min), kroppen var helt rå og visste hva den skulle gjøre så jeg følte at kroppen hadde stål kontroll. Med nr 2 JA!! (Ble satt i gang og var i aktiv fødsel i 15 timer). Kroppen visste ikke hva den skulle gjøre og jeg hadde fryktelig vondt og ble faktisk veldig redd da det var en helt annerledes fødsel enn forrige og som jeg hadde forberedt meg på.
 
Jaa[emoji85][emoji85] var helt sikker på at jeg ikke gjorde det, men mannen sier noe helt annet[emoji23][emoji23][emoji28]
 
Back
Topp