Skravletråd juni 2018 <3

Velkommen og gratulerer[emoji1]
Alltid kjekt å få flyttet terminen i riktig retning[emoji5] Min ble også flyttet litt på tul, faktisk inn til siste dagen av mai. Men har allerede begynt å skravle her og tenker at jeg kanskje flyttes til juni igjen på oul.

Det ble målt nakkefold da jeg også var på tul. Den var 2,4 og hun sa at de så etter tall under 4. Men så påpekte hun at veldig mange av dem som fikk målt fortykket nakkefold over 4 fikk ved videre undersøkelse utelukket noen stor risk for down syndrom. Hun sa også at det forekommer at det fødes barn med down syndrom som har fått mål nakkefold under 4. Så denne målingen er på ingen måte noen garanti, mer en sannsynlighetsvurdering.

Men, med det sagt hadde jeg nok takket ja til en videre undersøkelse. Hvis det skulle være noe er det greit å kunne være forberedt.
Ser du har fått time til videre vurdering på sykehuset. Masse lykke til, håper fosteret ser frisk ut, uansett utfall.

Har vært på sykehuset for ny ul og blodprøve taking.. får svar fredag eller mandag på blodprøvene :) satser på et positivt svar, uansett så tviler jeg på det blir fostervannsprøve/ morkakeprøve. Da vi må reise til et annet sykehus for å ta dette.
 
Har vært på sykehuset for ny ul og blodprøve taking.. får svar fredag eller mandag på blodprøvene :) satser på et positivt svar, uansett så tviler jeg på det blir fostervannsprøve/ morkakeprøve. Da vi må reise til et annet sykehus for å ta dette.
Satser på gode tilbakemeldinger på mandag [emoji173]
 
Har vært på sykehuset for ny ul og blodprøve taking.. får svar fredag eller mandag på blodprøvene :) satser på et positivt svar, uansett så tviler jeg på det blir fostervannsprøve/ morkakeprøve. Da vi må reise til et annet sykehus for å ta dette.

Så godt å høre[emoji4] Håper dere får gode tilbakemeldinger på prøvene i morgen[emoji173]️ Tenker på deg[emoji4]
 
Får skravle litt her for å få opp antall innlegg. Det er jo så stille her, får liksom ikke opp antall innlegg da[emoji38] Tenker det er mer aktivitet på skjult forum.
 
Hei!

Ny her inne, tenkte jeg måtte si hei istedenfor å bare luske rundt!
Jeg er 11+3 i dag, med min første. Ser fram til å bli ferdig med 1. trimester nå, etter mange uker med fæl kvalme og veldig lite energi. Har TUL neste uke, og jeg er så spent! Føler denne høsten går altfor sakte..
 
Jeg skal ut å reise i helga, og har valgt å bare reise med håndbagasje. Angret litt siden jeg måtte pakke varme klær, og det var litt utfordrende å få alt på plass i en sekk eller bag vi har som er innafor håndbagasjekravene. Men det gikk! Litt i grenseland i ene retningen, men den kan klemmes sammen så da er den innafor.

Ble varm av å pakke i alle fall, godt det for jeg var rene istappen. :p Gjenstår bare å pakke pc, lader og strikking (viktigste!!) nå. Det får bli i morgen tidlig.
 
Hei!

Ny her inne, tenkte jeg måtte si hei istedenfor å bare luske rundt!
Jeg er 11+3 i dag, med min første. Ser fram til å bli ferdig med 1. trimester nå, etter mange uker med fæl kvalme og veldig lite energi. Har TUL neste uke, og jeg er så spent! Føler denne høsten går altfor sakte..

Velkommen og gratulerer så mye[emoji1]
Er ganske ny her jeg også. Jeg har også vært uhyre kvalm de siste 7 ukene. Men nå virker det heldigvis som det begynner å slippe taket. Jeg er i uke 14[emoji28]
Lykke til på tul, det er så spennende og deilig og få se den lille[emoji7]
 
Jeg skal ut å reise i helga, og har valgt å bare reise med håndbagasje. Angret litt siden jeg måtte pakke varme klær, og det var litt utfordrende å få alt på plass i en sekk eller bag vi har som er innafor håndbagasjekravene. Men det gikk! Litt i grenseland i ene retningen, men den kan klemmes sammen så da er den innafor.

Ble varm av å pakke i alle fall, godt det for jeg var rene istappen. :p Gjenstår bare å pakke pc, lader og strikking (viktigste!!) nå. Det får bli i morgen tidlig.

God tur i morgen. Hvor skal du? [emoji1]
 
Velkommen og gratulerer så mye[emoji1]
Er ganske ny her jeg også. Jeg har også vært uhyre kvalm de siste 7 ukene. Men nå virker det heldigvis som det begynner å slippe taket. Jeg er i uke 14[emoji28]
Lykke til på tul, det er så spennende og deilig og få se den lille[emoji7]

Så godt å høre at det går bedre med deg [emoji4] Jeg var ikke så kvalm i forrige uke, så jeg trodde jeg og var over det. Men så kom helga, og kvalmen var tilbake for fullt.. Får bare holde ut.

Jeg hadde en UL da jeg var 7 uker, da fikk jeg sett og hørt et bankende hjerte. Det var et stort øyeblikk! Blir nok litt gøyere neste uke, får forhåpentligvis se mer enn en klump med hjerte [emoji4]
 
Bare et lite tips om at Topp 100 Desember nå er i gang, så det er nye sjanser til å vinne flotte premier!
 
Må klage litt. Jeg har over flere uker strevd veldig med oppkast. Så gav det seg en liten periode i uke 11. Så kom det tilbake, nesten værre.. Nå er jeg 12 +6. Syns det er helt grusomt.. Håper virkelig det går over snart!!
 
Må klage litt. Jeg har over flere uker strevd veldig med oppkast. Så gav det seg en liten periode i uke 11. Så kom det tilbake, nesten værre.. Nå er jeg 12 +6. Syns det er helt grusomt.. Håper virkelig det går over snart!!

Huff, føler med deg. Jeg har vært dårlig i flere uker og nå har set gitt seg på 4. Dagen. Håper virkelig ikke det kommer tilbake.
 
Må klage litt. Jeg har over flere uker strevd veldig med oppkast. Så gav det seg en liten periode i uke 11. Så kom det tilbake, nesten værre.. Nå er jeg 12 +6. Syns det er helt grusomt.. Håper virkelig det går over snart!!

Enig! Her og ga det seg i noen dager.. nå er det tilbake og jeg kaster opp og er kvalm. Er 11+4.
 
Har heldigvis ikke kastet opp *bank i bordet* men vært mye kvalm/uggen og helt tappet for energi. Det begynte å gå mye bedre i uke 9-10, og jeg tenkte endelig! Energien var også delvis tilbake. Men nå føler jeg det hele har snudd og gått den gale veien:arghh: Er nå i uke 12.
Blir uggen på ettermiddagen, og energien er borte. Og nå er det desember, og vi har en liten på 2,5 fra før. Var det en måned jeg gjerne skulle hatt energi så var det denne...:rendeer
 
Helt med på dette [emoji1369] Jeg har vært dårlig siden uke 6, og venter og venter på bedring som aldri kommer (føles det som). Er 14 uker nå, og fortsatt like kvalm og energiløs som de foregående ukene. Jeg er så lei av å lage og spise mat jeg må tvinge i meg, bare for å ikke bli mer kvalm. Jeg som vanligvis er en foodie. Blir deppa av mindre, ass.
 
Fortsatt kvalm og kaster opp her også:yuck:
Uke 14 nå.. mannen lagde god middag med pasta og laks idag, jeg kastet opp alt sammen :sorry:o_O:smiley-angry019
 
Back
Topp