Skravletråd juni 2018 <3

Har vært et nydelig vær her i dag, med sol og gode greier, så da har jeg og ene hunden vært ute og gått tur i over 2 timer (den andre har vært med samboeren på kontoret). Da kan vi slaske på sofaen med god samvittighet i noen timer. :happy: Tenker det skal strikkes og ses på netflix ei stund nå. :D
 
Har vært et nydelig vær her i dag, med sol og gode greier, så da har jeg og ene hunden vært ute og gått tur i over 2 timer (den andre har vært med samboeren på kontoret). Da kan vi slaske på sofaen med god samvittighet i noen timer. :happy: Tenker det skal strikkes og ses på netflix ei stund nå. :D

Åh, jeg skulle gjerne strikket og sett Netflix nå! Husk å nyte livet uten barn litt! Det er fantastisk å ha barn, men av og til hadde det vært deilig med en pause før klokka er halv åtte...
 
Hei. Ny i forumet så tenkte d passet å skrive her :)
Jeg er gravid for 3.gang og etter ul igår ble termin 11.juni 2017.( hadde selv regnet at termin var 29/6) så veldig positivt overrasket
Har vært på tidlig ul med begge de andre, og aldri nevnt at hun har målt nakkefold. Igår sa hun at fosteret så fint ut og at jeg var 11+5, men at nakkefolden var fortykket. Sa jeg kunne tenke på videre undersøkelser!
Sjekket også hjerte som var fint, og neseben, ingen avvik der.
Nå er jeg i tvil, vil jeg vite mer eller ikke?
Nakkefolden var 5mm sa hun, men i skrivet jeg fikk står det 6mm :/

Velkommen og gratulerer[emoji1]
Alltid kjekt å få flyttet terminen i riktig retning[emoji5] Min ble også flyttet litt på tul, faktisk inn til siste dagen av mai. Men har allerede begynt å skravle her og tenker at jeg kanskje flyttes til juni igjen på oul.

Det ble målt nakkefold da jeg også var på tul. Den var 2,4 og hun sa at de så etter tall under 4. Men så påpekte hun at veldig mange av dem som fikk målt fortykket nakkefold over 4 fikk ved videre undersøkelse utelukket noen stor risk for down syndrom. Hun sa også at det forekommer at det fødes barn med down syndrom som har fått mål nakkefold under 4. Så denne målingen er på ingen måte noen garanti, mer en sannsynlighetsvurdering.

Men, med det sagt hadde jeg nok takket ja til en videre undersøkelse. Hvis det skulle være noe er det greit å kunne være forberedt.
Ser du har fått time til videre vurdering på sykehuset. Masse lykke til, håper fosteret ser frisk ut, uansett utfall.
 
Skal på UL i morgen, er 10+2. Håper på å få se det som ser litt ut som en baby[emoji173]️ Om den beveger seg hadde jeg nok besvimt av lykke[emoji23]
Da er du ca likt med det jeg var, så da får du sikkert ser en alien som ligner litt på en baby :D
 
Brrr, skikkelig barfrost her nå, med 9 kuldegrader. Jeg skulle ha valgt hjemmekontor i dag, å sitte foran vedovnen høres mye koseligere ut enn på det kjølige kontoret. :p Men måtte ut og poste noe, og er et par ting jeg ikke får gjort hjemme som jeg får gjort her.

Straks lunsj nå da, vurderer å tjuvstarte litt ...
 
Jeg fikk en noe uplanlagt fridag idag, da pelsbabyen på bildet klarte å sette poten sin fast i en trapp. Endte med å måtte fjerne en klo, blod utover hele kjøkkenet og veterinærregning på noen tusen. Går heldigvis fint nå med bandasjert pote :)
 
Jeg fikk en noe uplanlagt fridag idag, da pelsbabyen på bildet klarte å sette poten sin fast i en trapp. Endte med å måtte fjerne en klo, blod utover hele kjøkkenet og veterinærregning på noen tusen. Går heldigvis fint nå med bandasjert pote :)
Uff, stakkars lille vovs:/
 
Jeg fikk en noe uplanlagt fridag idag, da pelsbabyen på bildet klarte å sette poten sin fast i en trapp. Endte med å måtte fjerne en klo, blod utover hele kjøkkenet og veterinærregning på noen tusen. Går heldigvis fint nå med bandasjert pote :)
Uff stakkars liten. God bedring :)
 
Da er du ca likt med det jeg var, så da får du sikkert ser en alien som ligner litt på en baby :D

Akkurat det jeg fikk sett Var en nydelig alien som hoppet rundt inni der. Klarte å la være å besvime selv om hjertet mitt eksploderte[emoji173]️
 
Tjuvlyttet litt på lille dings med doppler i dag (igjen). Deiligste lyden i verden akkurat nå. :Heartred
 
Takk for svar! Ikke ille pris det :) hvor langt på vei må man være for å få til å høre selv?

Åh, det er så individuelt at det er vanskelig å si. En kan kunne høre det fra 11+0 siden det er rundt da livmora begynner å komme lengre opp, men det er vanskelig så tidlig for de ligger jo godt gjemt. Jeg hørte det litt tidligere enn det, men det er mitt andre svangerskap på kort tid så tror livmora kom opp tidligere enn hos mange. Vet flere som har måttet vente til uke 14-15 før de har hørt noe. Sist prøvde jeg den ikke før jeg var i uke 17 eller 18 så vet ikke hvor tidlig jeg kunne ha hørt det da, da det var første svangerskap.

Så en skal ikke bli nervøs om en ikke finner hjerteslag, eller om en finner det en gang men ikke neste. Jordmødre og leger pleier ikke å være så glad i at en bruker det da, siden det kan føre til mye nervøsitet for de som ikke finner hjerteslagene.
 
Back
Topp