Skravletråd juni 2018 <3

Noen som har begynt å tenke på soverom til den lille?
Tenkt lenge på hvordan det skal se ut og nå tenkte vi å begynne så smått. Rommet er tømt og klart for legging av mdf og gulv[emoji5][emoji5]

Ja, vi har begynt [emoji87] så gøy å holde på med

83dc547e1f3ede35c31fc398927d1dcd.jpg
c81c2fa16c67bb62508b8c8560c5b8b1.heic
 
Var på første ultralyd forrige uke, gledet meg sånn til å få vite at alt er Ok og kjønnet[emoji178][emoji178] alt var bra med babyen og den er veldig aktiv. han/ho nektet å ligge seg sånn at vi fikk vite om det blir gutt eller jente så skal inn igjen om 2 uker.
Er det noen som vet om det er vanlig at slikt kan skje?
 
Var på første ultralyd forrige uke, gledet meg sånn til å få vite at alt er Ok og kjønnet[emoji178][emoji178] alt var bra med babyen og den er veldig aktiv. han/ho nektet å ligge seg sånn at vi fikk vite om det blir gutt eller jente så skal inn igjen om 2 uker.
Er det noen som vet om det er vanlig at slikt kan skje?

Vi fikk ikke vite kjønn sist svangerskap, fordi babyen ikke ville vise seg fram.
 
Gleder meg til å begynne på barnerommet[emoji1] Vi må få solgt unna litt møbler for å få gjort plass i rommet, men blir så kjekt å male og tenke på interiør etterhvert[emoji170]
 
Vi må vel tenke på å få hun på 2,5 år ut av rommet vårt, før vi kan tenke på barnerom. Planen nå er at de begge sover inne hos oss en periode, og at vesla etterhvert får flytte ut.
 
Var på første ultralyd forrige uke, gledet meg sånn til å få vite at alt er Ok og kjønnet[emoji178][emoji178] alt var bra med babyen og den er veldig aktiv. han/ho nektet å ligge seg sånn at vi fikk vite om det blir gutt eller jente så skal inn igjen om 2 uker.
Er det noen som vet om det er vanlig at slikt kan skje?

Vi fikk heller ikke vite kjønn pga aktiv liten baby, legen mente hun hadde sett det men ikke sikkert nok til at hun turte å si noe. Blir ny UL fredag neste uke her, så spent på om lille er mer samarbeidsvillig da. :hilarious:
 
Soverom ja... Vi utsetter tanken på soverom litt. Må "ofre" enten garderoberom eller gjesterom/kontor. Målet er egentlig å pusse opp i kjelleren, og flytte sistnevnte ned dit, men så langt har vi ikke kommet. Tenker nok at baby får bo på gjesterommet i starten, og så tar vi det som det kommer.
 
Jeg tenker at mini blir på vårt rom de første 6-12 månedene, så jeg orker ikke lage til noe barnerom før det er aktuelt med eget rom. Tror nok ikke vi maler det, men henger sikkert opp noen fine wall stickers og noen bilder slik vi har gjort på guttungens rom.
 
Her sover begge de to minste på vårt rom :smiley-angelic006 Helt minste sover i senga med meg, og det MÅ hun vendes av med veldig snart. Men vender av med nattpuppen nå, og har fått trappet ned bra :D
Også må jeg vende henne til, og sovne i senga si...og ikke nede i stua sammen med meg i vogna. Har noen utfordringer foran meg som må løses før fødsel i juni :eek: Håper det går bedre og fortere enn fryktet:excited001
 
Begynt å få bekkenløsning her nå[emoji21] vært hos kiropraktor som gjør noen øvelser og fått med meg et sett med øvelser som eg skulle gjøre hjemme. Blir visstnok mest brannslukning men håper det skal hjelpe også ifht. Etterpå[emoji28]
Flere som begynner å merke noe?

91179e6770ab7668db8b191da7da1544.png
 
Her sover begge de to minste på vårt rom :smiley-angelic006 Helt minste sover i senga med meg, og det MÅ hun vendes av med veldig snart. Men vender av med nattpuppen nå, og har fått trappet ned bra :D
Også må jeg vende henne til, og sovne i senga si...og ikke nede i stua sammen med meg i vogna. Har noen utfordringer foran meg som må løses før fødsel i juni :eek: Håper det går bedre og fortere enn fryktet:excited001
Er så godt at jeg ikke er alene. [emoji85][emoji23]
 
Begynt å få bekkenløsning her nå[emoji21] vært hos kiropraktor som gjør noen øvelser og fått med meg et sett med øvelser som eg skulle gjøre hjemme. Blir visstnok mest brannslukning men håper det skal hjelpe også ifht. Etterpå[emoji28]
Flere som begynner å merke noe?

91179e6770ab7668db8b191da7da1544.png


Jepp. Har hatt noen "stikk" tidligere, men nå begynner det å bli litt mer jevnt vondt. Skulle ønske vi hadde et bedre bassengtilbud i nærheten, vært godt å svømme litt eller bare være i varmtvannsbasseng ...
 
Jepp. Har hatt noen "stikk" tidligere, men nå begynner det å bli litt mer jevnt vondt. Skulle ønske vi hadde et bedre bassengtilbud i nærheten, vært godt å svømme litt eller bare være i varmtvannsbasseng ...

Har utrolig lyst å begynne med svømming[emoji2]Her er d voksen svømming fra 20:00 til 22:00. Utfordringen er da bare at eg er dødstrøtt etter å kommet hjem fra arbeid til klokken 18:30. Tar ca 30min å kjøre tur/retur til svømmingen.
Vurdere å bare jobbe 3 timer overtid for å kunne kjøre rett til svømming. Gi meg styrke [emoji23][emoji23][emoji85]
Det er visstnok den beste treningen en kan gjøre som gravid og etter «sitat kiropraktoren» men behøver en å gå til både fysio og kiro?
 
Har utrolig lyst å begynne med svømming[emoji2]Her er d voksen svømming fra 20:00 til 22:00. Utfordringen er da bare at eg er dødstrøtt etter å kommet hjem fra arbeid til klokken 18:30. Tar ca 30min å kjøre tur/retur til svømmingen.
Vurdere å bare jobbe 3 timer overtid for å kunne kjøre rett til svømming. Gi meg styrke [emoji23][emoji23][emoji85]
Det er visstnok den beste treningen en kan gjøre som gravid og etter «sitat kiropraktoren» men behøver en å gå til både fysio og kiro?

Tar ca 30 minutter her også, og jeg har litt mer åpen timeplan siden jeg går delvis på svangerskapspenger - men det koster endel da. Må undersøke litt i den andre retningen, om ikke det er flere haller her. For den jeg vet om og har vært i før er spinndyr. Hadde vært fint å få trent litt ekstra frem til fødselen også egentlig.

Jeg tror ikke en må det nei? Vet ikke, har ikke vært til noen av delene enda. Kjenner at føret her rundt ikke gjør det bedre, mye is på veiene og snø i skogen/åkrene. Døden for bekkenet ...
 
Noen som opplever å ikke være særlig kvalm til tider, og plutselig få brekninger (uten å være sulten/lukt osv)? Hadde ikke dette sist, men skjer hele tiden nå [emoji19]
Ja. Plutselig er det bare å finne do
Har vært kvalm fram til sist uke. Da slapp kvalmen. Men plutselig uten forvarsel brekker jeg meg
 
Back
Topp