Rolf

Hjelp som jeg kjenner meg igjen i dagens innlegg. Jeg sitter i skrivende stund her og har begynt på 2. timen med pupping minutt for minutt, og hver gang hun sovner ved puppen og/eller jeg skal få henne til å rape, så går det 2 minutter toppen før det kaves, gapes og knirkes i alle retninger. Foreløpig ikke i zombie-modus jeg, og det gjør det nesten verre fordi jeg blir skikkelig rastløs! Urk. I natt satt jeg også sånn, men da var jeg så trøtt at det lugget i stedet. Typ jeg sovner og huet detter, og så bråvåkner jeg. Igjen og igjen.
Men Rolf ser til gjengjeld veldig fornøyd ut da, virker så våken og glad. Litt andre boller her, stort sett aldri helt knirkefri i våken tilstand.
 
Godt å høre om normalitet og hverdagskaos også.
Skjønne Rolf får nesten alt til å passere... håper du får sove inatt. Amming minutt for minutt er definitivt søvndyssende..
 
Skjønnasen [emoji7]
 
12. August

7518634672_IMG_8175.JPG

Søndag. TERMINDAGEN!! Og Rolf er allerede 106 dager. Nå visste jeg jo at han ikke skulle bli i magen sååååå lenge, siden det var planlagt ks et par uker før termin, men likevel. Det er denne datoen som har vært «målet» helt siden slutten av november... og nå er den her.

7587758416_IMG_8172.JPG

Det rare er at det virker som om Rolf også vet hvilken dag det er. Han har nemlig skjerpet seg når det gjelder plingingen. For all del, vi snakker fortsatt et par hundre pling siste døgn, men betydelig forbedring sammenlignet med for en uke siden. Nå kan det gå opptil en time mellom serier med plinging. Litt irriterende at de dype metningsfallene som krever at vi gjør noe, de er der fortsatt. Det er ikke mange, kun 2-3 i løpet av et døgn, men vi aner jo ikke hvilke av de 300 plingene som ikke går over av seg selv, så vi må passe på døgnet rundt.

IMG_5405.JPG

Jeg prøvde Rolf i den gamle, utvaskede bæreselen i dag. Den har integrert nyfødtinnlegg. Aner ikke hva som er minimumsvekt og lengde for å passe oppi den, for den er godt brukt, og alle bruksanvisninger er vasket hvite for lengst. Men lille passet overraskende godt, og han trivdes. Såpass godt hadde han det, at jeg dristet meg til å ta han med ut på Pokemonjakt sammen med storebrødrene. Nå skal det sies at vi strandet på en lekeplass etter første pokestop, men det var deilig med en tur i solen. Det så sikkert litt dumt ut der jeg gikk med telefonen i en hånd og plingeboksen til Rolf i den andre, og en tilsynelatende tom bæresele på magen [emoji23].

7656979792_IMG_8170.JPG

Mannen og mellomste har montert hjul på sengen til Rolf, så nå slipper vi å bære den mellom soverommet og stuen, og vi slipper bøker under hodeenden for å lage skråleie. Hvis vi oppretter et sted for Rolfs klær også, så er vi jammen meg snart i mål [emoji12].

IMG_5838.JPG
 
Gratulerer med termindato og koselig tur ut
 
Hurra for termindato! [emoji1189] Og hurra for å ha funnet en måte å ta med Rolf ut, uten konstante plinginger. Nå er det jo fremgang hver eneste dag. [emoji5]
 
Hurra hurra! Stor milepæl det!
 
Gratulerer med termindato! [emoji170] Så fint bilde av brødrene [emoji7] Deilig men tur ut i sola [emoji5]
 
Gratulerer med termindato[emoji173]️ Godt å høre at det går riktig vei med plingingen også[emoji4]
 
Hurra for termindato:love2
 
Hvordan klarer dere å passe på metningsfallene døgnet rundt? Sover dere på skift? Har dere ekstra hjelp i huset? Hvordan klarer dere å få dette til å gå rundt med to andre barn som jeg antar har normal døgnrytme?
 
Hvordan klarer dere å passe på metningsfallene døgnet rundt? Sover dere på skift? Har dere ekstra hjelp i huset? Hvordan klarer dere å få dette til å gå rundt med to andre barn som jeg antar har normal døgnrytme?

Vi deler natten i to. Så er det en som legger seg tidlig og en som står opp seint. Da er det alltid en våken, som kan se på alarmen til Rolf, og ta seg av de andre to. Blir ikke de helt store utfluktene, men vi leker nå litt inne, ser på film, jakter pokemon i nabolaget og sånne småting. Storebrødrene er heldigvis ganske selvgående til tider også. Av husarbeid gjør vi kun det som må gjøres. Når alle gjør litt, går det fint [emoji1303]
 
Vi deler natten i to. Så er det en som legger seg tidlig og en som står opp seint. Da er det alltid en våken, som kan se på alarmen til Rolf, og ta seg av de andre to. Blir ikke de helt store utfluktene, men vi leker nå litt inne, ser på film, jakter pokemon i nabolaget og sånne småting. Storebrødrene er heldigvis ganske selvgående til tider også. Av husarbeid gjør vi kun det som må gjøres. Når alle gjør litt, går det fint
emoji1303.png

Imponerende. Håper virkelig snart Rolf puster uten metningsfall og dere kan sove hele netter.
 
Back
Topp