Rolf

Nydelige Rolf! Håper plingingen og plongingen skjønner at det er greit å gi seg snart[emoji171]
 
Krysser fingrene for fine mr-bilder. :)
For en liten søtnos!
 
Fine Rolf. Hadde 3 oppdateringer å lese siden fødselen. Det er så spennende å lese om utviklingen. Vi er heldige som får følge med og historien deres setter alt i perspektiv.

Satser på at Rolf utløser færre alarmer snart.
 
Dette er uten tvil den mest hjertevarme, rørende, imponerende, spennende og vakreste tråden her inne. Jeg følger med hver dag og er overrasket og rørt over at det finnes mennesker som dere. Håndteringen deres av denne situasjonen er beundringsverdig. Rolf er en heldig liten gutt som har valgt deres familie å komme til. Og så ser han så klok ut, den lille. Mon tro hva som foregår i hodet hans.
 
Herlige lille Rolf [emoji7]
 
10. August

Fredag. Det ble en litt stresset morgen, da helsesøster ringte i går og ville komme på hjemmebesøk i dag likevel. Phu - kort varsel. Da fikk vi veid og målt litt. Vekten stoppet på 2780g. Opp 30g på tre dager. Det går da oppover, selv om vektkurven for premature ikke er særlig imponert...

IMG_5834.jpg

Hodet ble målt til 34,9cm. Det følger persentilen sin helt perfekt.

Med helsesøster fulgte det en hel bunke med informasjonsbrosjyrer. Noen har jeg sett før, og noen var nye. Har skummet gjennom dem, og tenker at den ideelle verden sikkert er fin, men vår verden fungerer ganske godt den også [emoji6]. Neste hjemmebesøk blir allerede på onsdag.

IMG_5382.JPG

I natt var det to tilfeller med metning på 40-tallet. Det er av det gufne slaget, hvor Rolf er grålilla i huden, ikke puster og ligger helt urørlig, med behov for å bli poket kraftig. I dag har vi kjørt et lite eksperiment. Nesten hele dagen har vi hatt Rolf liggende i mageleie på brystet vårt. Det er den stillingen han har vært mest stabil i som bittebitteliten, og selv om han er større nå, var det verdt et forsøk med tanke på plingingen. Og om det virket!! Noe så hinsides godt. Det har sikkert halvert antall pling i løpet av dagen. Tilfeldig? Vel, det vil natten vise. Da er han tilbake i ryggleie i sengen sin...

Rolf slekter veldig på sin far «ovnen», og sine brødre «småovnene». Mellomste tror dyne er en pyntegjenstand i sengen, eller mulighet for oppgradering til ekstra myk seng. Mor er en istapp, og pakker inn sine barn etter alle kunstens regler. Jeg sverger på at jeg la Rolf i sengen med to sokker og teppe opp til halsen... En liten middag senere, og ungen ligger slik...

7516572848_IMG_8154.JPG
7591974032_IMG_8155.JPG
7591967936_IMG_8156.JPG

Storebrødrene er stadig bortom Rolf for å gi han en suss eller bare studere han litt. Og de hjelper til så godt det lar seg gjøre. Mellomste ville mer enn gjerne skifte bæsjebleie i ettermiddag. Foreldrene ante en behagelig fremtid, og la forholdene ekstra godt til rette. Storebror kneppet opp knappene i bodyen mens han småpludret med Rolf. Borrelåsene på bleien gikk også opp som en lek, og bleien ble åpnet. Brått ble storebror grønn i ansiktet, rygget to skritt og begynte å brekke seg... og han nektet å komme tilbake før Rolf var skinnende ren. Jaja, ser ikke ut til at vi kan forvente så mye hjelp fra den kanten likevel [emoji23].

7591970384_IMG_8158.JPG
 
Det er så koselig å følge dere altså. Dagens, selv om jeg med ett hadde mer enn én oppdatering å hente meg inn på. Smiler fra øre til øre som regel når jeg leser og ser bildene. Fine familien og fine Rolf!
 
Så herlige bilder! Om du ikke var fotograf tidligere i år, er du jaggu blitt det i denne prosessen. [emoji6] Det er klart så fantastiske motiver hjelper, men du får også veldig godt frem kjærligheten og følelsene i bildene.

Hurra for daglige oppdateringer! Såå glad for at du vil dele. [emoji4]
 
❤️
 
Hahah, ja det var jo lovende i noen minutter det, at bæsjebleiejobben skulle bli delegert bort, men gleden var kortvarig skjønner jeg :D Fine Rolf!
 
11. august

7652829120_IMG_8164.JPG

Lørdag. I natt spiste Rolf på puppen sånn ca sammenhengende fra kl 2-4. Midt i den tiden da jeg er passe lite tilsnakkende. Skulle ønske vi fikk til liggende amming, men foreløpig sitter jeg som en zombie og stirrer på Rolf mens ham spiser. Han er nydelig skjønn, men «Rolf spiser - minutt for minutt» i over to timer blir litt i overkant selv for meg. I natt blir det pumping og flaske til nattmåltid, så får puppetreningen tas på dagtid. Det er mer enn nok melk inni puppene, så det er ikke økedøgn han driver med hellet. Lurer litt på om han har lagt om teknikken til en dårligere variant, men det får vi forske mer på i morgen.

7717898672_IMG_8168.JPG

Den gode nyheten er at tilsetning av maxdose laktulose i flaskemltidene, har gjort at bæsjen strømmer på. Litt flytende, men heller det enn forstoppelse. [emoji1303]

Vi forsøkte oss på shopping i dag. Mellomste trenger skolesekk og pennal til skolestart. Det vil si, egentlig trenger han ingen av delene, for han får alt han trenger på skolen, og skal ikke ha med lekser hjem. Men det hører nå med. Det er ett kriterie - både sekk og pennal må være rød. Rolf liker ikke bilkjøring. Ikke liker han vogn heller. Og kjøpesenter står åpenbart ikke høyest på listen det heller. For å si det pent, så tok det sin tid å finne en rød sekk i riktig størrelse! Men det gikk... pennal-shopping på ut i en strafferunde, etter at atombomben gikk av da han ble nektet å kjøpe et treetasjes pennal som var nesten like stort som sekken, og kostet nesten det samme også. [emoji33] Rolf sa ganske tydelig fra hva han mente om kresne storebrødre, men etter hvert valgte han heldigvis å kanalisere sin frustrasjon mot sutten. Den fikk til gjengjeld gjennomgå så mye at jeg var redd han skulle klare å suge av hele tuttedelen et øyeblikk...

7522855520_IMG_8166.JPG

I kveld kjørte Rolf puppemaraton igjen. Hver gang jeg trodde han var ferdig og løftet han opp for å rape, våknet hakkehakkespett og startet jakten på flere gulrøtter...En gang han ble satt opp i rapestilling, gjorde han Askeladden-trikset sitt igjen. Gulpet nedi bodyen, så det ble en sjarmerende blanding av jern, melk og slim mellom bodyen og magen... Så fornærmet for at maten stakk av. Det endte med at han fikk litt melk på flaske. Da ble han så ivrig at han svelget vrangt og hostegulpet opp halve måltidet mens metningen sank til 50% og alarmen ulte. Etter det ble det timeout i spisingen... [emoji12][emoji13]

7719972064_IMG_8161.JPG
7585705136_IMG_8160.JPG
7717900832_IMG_8159.JPG
 
Blir så glad av å se bildene av Rolf [emoji170]
 
Nydelig gutt! Og så godt å høre at dere gjør litt normale ting igjen istedenfor disse sykehusveggene [emoji173]️
 
Back
Topp