Oppbevaring mme

Disse 10kjappe er vel ikke bare laget for norge kanskje? For vi trenger jo ikke koke vannet her, ihvertfall ikke etter babyen er 3mnd. Kan fint varme kaldt vann fra springen.

Vår unge brukte også opp til 2 timer på å spise innimellom, skulle vi kasta halvveis vi da og lage ny[emoji23]
Det anbefales faktisk å koke vann til mme uansett alder på barnet.
 
Det anbefales faktisk å koke vann til mme uansett alder på barnet.

Tja, nasjonale retningslinjer ja, men vi i norge kan fint la være[emoji5] hverfall fra 3mnd. Vi har aldri kokt vannet til noen av våre.
 
Og grunnen til at de iblant sparer lengre på ferdig mme på barsel er fordi barna overvåkes tettere og det er helsepersonell tilgjengelig om melka skulle ha vært dårlig :) Hjemme bør man unngå det.
 
Tja, nasjonale retningslinjer ja, men vi i norge kan fint la være[emoji5] hverfall fra 3mnd. Vi har aldri kokt vannet til noen av våre.
Det kommer nok litt an på hvor man bor, og på vannkvaliteten.
Derfor er rådet som det er.

Det er ikke alle i Norge som har like bra vannkvalitet ;)
 
Disse 10kjappe er vel ikke bare laget for norge kanskje? For vi trenger jo ikke koke vannet her, ihvertfall ikke etter babyen er 3mnd. Kan fint varme kaldt vann fra springen.

Vår unge brukte også opp til 2 timer på å spise innimellom, skulle vi kasta halvveis vi da og lage ny[emoji23]
Trenger man ikke koke vannet etter at babyen er 3mnd? Hvor finner man den infoen? :)
 
Trenger man ikke koke vannet etter at babyen er 3mnd? Hvor finner man den infoen? :)

Det står vel ikke tydelig moe sted at man hverken skaø koke eller ikke skal det. Men jeg har ihvertfall fått denne infoen med alle 3 barna her. Med nr 3 kokte vi aldrig[emoji85] slutter også å koke flasker når de blir 3mnd her. Men kommer jo ann på vannkvaliteten der su bor da.
 
Vi løser det med å ha kokt vann på ei flaske i kjøleskapet. Bruker vannkoker og blander til rett temperatur. Går fortere enn å bare varme vannet og så er vi sikre på at vannet iallefall er fritt for bakterier. Slutta å sterilisere flasker etter 6 mnd her. Syns det er litt styr uansett hva man gjør, så vi har kjøpt oss en Baby Brezza-venter på at den skal komme i posten.
 
Det står vel ikke tydelig moe sted at man hverken skaø koke eller ikke skal det. Men jeg har ihvertfall fått denne infoen med alle 3 barna her. Med nr 3 kokte vi aldrig[emoji85] slutter også å koke flasker når de blir 3mnd her. Men kommer jo ann på vannkvaliteten der su bor da.
Okey. Her er det 6 mnd. (Bor i Bergen)
 
Okey. Her er det 6 mnd. (Bor i Bergen)

Er det?
Bor i Bergen jeg og men helsessøster sa 4 mnd til meg. Jeg kommer til å fortsette å sterilisere siden jeg har sterilisator så for min del spiller det ikke så stor rolle, men kjekt å vite hvis den plutselig ryker.
 
Er det?
Bor i Bergen jeg og men helsessøster sa 4 mnd til meg. Jeg kommer til å fortsette å sterilisere siden jeg har sterilisator så for min del spiller det ikke så stor rolle, men kjekt å vite hvis den plutselig ryker.
Det sa helsesøster til meg i dag. Så jeg forholder meg til det for sikkerhets skyld.
 
Det sa helsesøster til meg i dag. Så jeg forholder meg til det for sikkerhets skyld.

Sikkert lurt! [emoji4] men syns det er rart helsestasjonen ikke har noen nasjonale retningslinjer å forholde seg til [emoji848]
 
Sikkert lurt! [emoji4] men syns det er rart helsestasjonen ikke har noen nasjonale retningslinjer å forholde seg til [emoji848]
Enig! Spesielt at de har ulike retningslinje innenfor samme kommune også..
Hvilken bydel tilhører du?
 
Kan mme oppbevares i kjøleskap og kan gis senere på dagen eller dagen etter?
Eller må jeg bare kaste det resterende?
Ferdigblandet mme skal etter anbefalingene blandes nytt til hvert måltid og så brukes innen 30-60 minutt for så og kastes :)
 
Oppvarmet mme, uansett pulver eller ferdigblandet, skal kastes etter 1 time.
Åpen ferdigblandet kartong som ikke har vært varmet, må brukes innen 1 døgn og oppbevares i kjøleskap.
Vannet bør kokes ja.

Vi bruker babybrezza og koker vannet, lar det avkjøle seg til lunkent, så heller det i maskinen.
 
Back
Topp