Oppbevaring mme

TezK

Betatt av forumet
Kan mme oppbevares i kjøleskap og kan gis senere på dagen eller dagen etter?
Eller må jeg bare kaste det resterende?
 
Mener det må kastes [emoji28]
 
Rester skal ikke spares eller varmes opp igjen. Da får man heller lage mindre neste gang eller noe. Hatt 2 flaskevann og aldri spart på det. Men er en viss tid den er god men husker ikke hvor lenge. Var praktisk med vår sønn med refluks at den holdt litt siden han ikke allid ville ha mat på sekundet og hadde en del sure oppstøt og pauser i ett måltid.
 
Kan mme oppbevares i kjøleskap og kan gis senere på dagen eller dagen etter?
Eller må jeg bare kaste det resterende?

Om du koker opp vann og blander mme, og avkjøler det fort (isbad) så kan det stå i kjøleskapet noen få timer.
Anbefaler å ha en termos med varmt vann og en med kaldt vann og blande det i tåteflaska. Da tar det ikke mer enn 30 sekunder å lage flaske og babyen får fersk melk :)
 
Kan mme oppbevares i kjøleskap og kan gis senere på dagen eller dagen etter?
Eller må jeg bare kaste det resterende?

Helst ikke, siden varmen er med på å produsere bakteria floran. '

Ville heller hatt termosmed varmt vann og pulver i flaksen, når man skal avgårde, men det skal sies at eldste mann fikk en flaske eller to som hadde stått:eek:
 
Det er fult av bakterier når det har stått litt, så det bør du kaste :)
 
Ja dette skal kastes.
Det står i artikkelen ; ti kjappe om mme.

Her står også mye annen nyttig informasjon om flaskemating
 
Bør kastes ja, men vi hadde en unge som spiser i rykk og napp, generelt vanskelig mtp mat så vi satt den i kjøleskapet etter «bruk» gikk helt fint. Det gjør de faktisk på barsel også.
 
Disse 10kjappe er vel ikke bare laget for norge kanskje? For vi trenger jo ikke koke vannet her, ihvertfall ikke etter babyen er 3mnd. Kan fint varme kaldt vann fra springen.

Vår unge brukte også opp til 2 timer på å spise innimellom, skulle vi kasta halvveis vi da og lage ny[emoji23]
 
Hvis jeg ikke bruker hele kartongen på en gang. Kan jeg sette den i romtemperatur til senere?
 
Hvis jeg ikke bruker hele kartongen på en gang. Kan jeg sette den i romtemperatur til senere?
Hvis du ikke varmer hele kartongen med ferdigbalndet skal den oppbevares i kjøleskap. Og må brukes innen et døgn.
 
Back
Topp