Oppbevaring mme

Tja, nasjonale retningslinjer ja, men vi i norge kan fint la være[emoji5] hverfall fra 3mnd. Vi har aldri kokt vannet til noen av våre.

Nasjonale retningslinjer gjelder denne nasjonen. Altså Norge ;)
 
Ja jeg forstod det sånn at nasjonale retningslinjer for Norge ikke gjaldt i Norge [emoji28]

Det sa jeg ikke. Jeg prøvde å si at de gjelder for mange land, også norge men at vi i norge har så rent vann i forhold til mange andre at det ikke er nødvendig med koking like lenge her, men at retningslinjene er som de er fordi de skal gjelde for så mange land (også norge)[emoji23]
 
Det sa jeg ikke. Jeg prøvde å si at de gjelder for mange land, også norge men at vi i norge har så rent vann i forhold til mange andre at det ikke er nødvendig med koking like lenge her, men at retningslinjene er som de er fordi de skal gjelde for så mange land (også norge)[emoji23]

Ok. Jeg tenker at nasjonale retningslinjer i Norge er tilpasset forholdene i Norge. :) Nasjonale retningslinjer i Norge er forskjellige fra feks Sverige.
 
Ok. Jeg tenker at nasjonale retningslinjer i Norge er tilpasset forholdene i Norge. :)

Mye mulig. Jeg har fått samme beskjed med alle mine på bpde helsestasjon og sykehus så jeg stoler på det, virker veldig logisk og[emoji5]
 
Ok. Jeg tenker at nasjonale retningslinjer i Norge er tilpasset forholdene i Norge. :) Nasjonale retningslinjer i Norge er forskjellige fra feks Sverige.

Kommer an på hvor du har vannet fra. Om det er brønn, privat eller offentlig vannverk.
Vi har veldig rent vann her jeg bor og hadde nok ikke trengt å koke det så veldig lenge. Vi kokte det til 6 mnd bare sånn for sikkerhetsskyld.
Har man brønnvann så burde man nesten koke det livet ut [emoji23]
 
Kommer an på hvor du har vannet fra. Om det er brønn, privat eller offentlig vannverk.
Vi har veldig rent vann her jeg bor og hadde nok ikke trengt å koke det så veldig lenge. Vi kokte det til 6 mnd bare sånn for sikkerhetsskyld.
Har man brønnvann så burde man nesten koke det livet ut [emoji23]

De nasjonale retningslinjene er vel beregnet på vann fra springen som er renset etter gjeldene drikkevannforskrifter i Norge:)
 
De nasjonale retningslinjene er vel beregnet på vann fra springen som er renset etter gjeldene drikkevannforskrifter i Norge:)

Hvor står det egentlig i disse retningslinjene at vann skal kokes? Bare undres for jeg kan ikke huske å ha lest det, etter det jeg husker står det vel kun at man skal tilberede ett måltid og ikke spare på rester, det står også beskrevet at man bør ha god hygiene og vaske flasker og smokker godt. Videre står det at man skal følge pakningsvedlegget på mme-pakken. Der står det at man skal koke vann men denne pakken er ikke laget etter norske regler, det står akkuratt det samme på pakken om man er i norge eller spania.
 
Noen som vet forskjellen på
Nan 1
Nan h.a
Nan sensilac?

Nan pro er den «vanlige». Ofte litt hard for magen til de små.

Nan sensilac er for de med sensitiv mage, eller de som blir harde i magen av pro.

Nan ha1 er hypoallergen og fin for dem som feks har foreldre med melkeallergi el.
 
Back
Topp