Når får barna påskeegg?

På påskeaften. Vi unngår så langt det er mulig godterier andre dager enn lørdager, så påskeaften er liksom mest naturlig.
 
Påskeaften, blir et påskeegg med godteri og brettspill, stigespillet
 
Skjærtorsdag tror jeg. De får ikke påfyll så det skal vare hele påsken. (bortsett fra toåringen som trolig får bare bittelitt i egget hver dag i stedet, for jeg vil begrense henne)
 
Påskeaften :) Tradisjon jeg tar med meg :) Mener mannen pleide å få på torsdagen eller noe :)
 
Påskeaften. Fordi jeg selv er vokst opp med det. Sikkert fordi det er en lørdag og det er lørdager man spiser godteri. Har hørt at det egentlig er søndag man skal feire. Blir litt som at vi feirer julaften istedenfor første juledag. Påskemorgen så spiser vi fin frokost sammen:)
 
Påskeaften[emoji214]
 
Jeg har altså nå, i tråd med den tradisjon jeg er oppvokst med, gjemt eggene på stua så ungene får finne dem i morgen.
Mannens tradisjon, dvs det svigermor ville gjort, er å fyll eggene en gang utpå lørdagen og dele dem ut.
 
Fikk i går. Prøver å være litt smart og gi det tidlig, så kan hun rasjonalisere det selv. :)
 
De får ikke enda. For små :p men når de får blir det på påskeaften:)
 
Siden vi feiret hos mamma ble det iår, når hun var 17 mnd, hadde vi feirer påske hjemme hadde hun nok ikke fått før 3-4 års alderen. Ser ikke helt vitsen. Men uansett er egget nå og i fremtiden fylt med bær og fruktstenger.
 
Han fikk i går, svigermor som hadde ordnet, fikk ikke noe av oss da han ikke er to år enda :p
 
Back
Topp